Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Boellie

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 174 bijdrage(n) van Boellie (Pagina: 1 van 9)

Topic: Welke hoofdtelefoon? (10-5-2006 09:12:00)
is alleen we een stukje zwaardere ;)
Topic: Syrincs M3-220 DT vraagje (2-5-2006 10:41:00)
Wel gaat de Behringer een HEEL stuk harder dan de Syrincs. Ik denk dat dit dé twee setjes zijn beneden de 700 euro.
Nu de Syrincs een stuk goedkoper is dankzij de prijsverhoging van Behringer zou mijn keuze snel gemaakt zijn...
Harder ?? Ik vind de behringer schofterig hard gaan voor z'n grote maar het syrincs set gaat nog wel wat harder naar mijn idee. Eigelijk vrij doelloos want echt heel hard heb je ze nooit staan (of je moet gezellig thuis met gehoorsbescherming willen draaien wink ;))
Topic: digital output (14-4-2006 01:21:00)
Ik draai FS op m'n laptop die daarnaast eigelijk alles doet. en na een dagje illustrator/dreamweaver/flash/word/internetten ezv. ezv. kan ik makkelijk nog 6 uur foutloos draaien. Voor Apple's is dat overgens ook geen probleem.
Alleen loops op de CD-speler kun je wel vergeten.
Loopen op je cd speler werkt wel gewoon goed.. alleen omdat er geen beats op de cd staan zal je het dus helemaal handmatig moeten doen (op het goede moment de knopjes indrukken)
Het loopen opzich werkt vlekkeloos. (iig met CDJ 800 + FS 2.0)
Topic: verschil pitch nauwkeurigheid van 0,1% naar 0,05% merkbaar? (8-4-2006 10:11:00)
Op de vraag hoe lang mijn platen duren: meestal weet ik van te voren al hoe ik de pitch fader moet zetten als ik de volgende plaat opzet. Ik heb iets met getallen: die onthoud ik, tot in lengte van jaren vaak. Eenmaal een combinatie van 2 platen eerder gemixt, dan weet ik de pitchverhoudingen vaak nog tijdens een optreden. En inderdaad, weet ik dit niet, dan doe ik het net als jij, gewoon erin gooien als hij zo goed als goed is en verder corrigeren tijdens de mix. Maar toch weet vaak al wat de pitch stand moet zijn.
Best knap mag ik wel zeggen, heb je geen problemen mee dat bij plaat 1 het begin tempo (pitch) al anders is dan wat je thuis gedraaid hebt en daar plaat 2 qua pitch live op moet aanpassen ??

Maar ik vind het ook allemaal een beetje overdreven, ik maak soms heel erg lange mixen (hele nieuwe beat onder een nummer door bijv.) en dat gaat met soms een kleine correctie erg goed. Daarbij laat ik vaak een loopsampler mee lopen, maar die zet ik altijd vast op de waarde waarop gesampled is (dus met een disengaged BPM engine) en ook dat gaat met heel soms een kleine correctie na gewoon altijd goed.

Ik ken ook mensen die op een CDJ-100 niet goed konden pitchen omdat de resolutie niet goed zou zijn.. die gingen bij sturen op hun SL's omdat dat nauwkeuriger zou zijn ;)
Heb zelf een tijdje een CDJ-100 gehad om het te testen en heb er echt helemaal niets van gemerkt, draaien er mee ging gewoon goed en dat er geen pitchbend knopjes op zitten heb ik meer gemist dan een "onnauwkeurige pitch".
Topic: Numark 5000-FX (2-3-2006 11:23:00)
en daarbij wanneer is het nodig ??

ik pitch nooit onder of boven de 4% dus als een mixer dat netjes kan corrigeren naar ergens tussen die 2 waarden dan vind ik het al best.
Pitch schifting is niet gemaakt als extreem effect maar om harmonized mixing beetje makkelijk te maken.
Topic: Nieuw: Numark HDX (21-2-2006 11:44:00)
FS werkt overgens wel perfect met cd spelers.. tot en met de loop gaat gewoon erg lekker. (beatloop natuurlijk niet)

maar neemt niet weg dat het idd een tussen stap is.
Topic: Nieuw: Numark HDX (15-2-2006 22:47:00)
12" zal dan ook zeker niet uitsterven, ik zal ook na aanschaf van 2 HDXen (of iets dergelijks) nog steeds wekelijks in platenzaken te vinden op zoek naar nieuwe releases. Alleen zal ik dan alles thuis digitaliseren.
Dat dacht ik ook tot ik beatport leerde kennen wink ;)
Topic: Redsound Soundbite (10-2-2006 11:14:00)
Trouwens ook iets leuks om te oefenen is het samplen van 2/3 loops die al draaien.. om zo bijv. een nieuwe melodielijn te krijgen.
Topic: Redsound Soundbite (9-2-2006 23:29:00)
als je hem via de headphone hebt lopen wel.. anders wil hij zich aanpassen aan het geluid wat jij maakt met de in te mixen plaat. (dus ook de beats die hij hoort als je de eerste beat opzoekt e.d.
Topic: Redsound Soundbite (9-2-2006 17:45:00)
deze is wel heeeel erg oud.. maar kan hem niet veranderen helaas.

maar nu dus ook trotse bezitter van een soundbite laugh :D
Topic: Redsound Soundbite (9-2-2006 17:35:00)
Mount.. (Aboutdj/PF en eigelijk op alle andere fora's)

We hebben allebij een xone:32 razz :p
Topic: Redsound Soundbite (9-2-2006 11:36:00)
hey Remy dan hebben wij op zo ongeveer het zelfde moment de zelfde mixer gekocht wink ;)

de soundbite is idd eerst alles goed lezen, maar ook gewoon heel veel mee spelen. vooral vocal loops e.d. zijn wat lastiger om onder de knie te krijgen.

Ik had de soundbite eerst ook altijd op de AUX zitten, nu wissel ik het een beetje af. en bij gigs is het gewoon kijken welke mixer er staat en dan kiezen voor of send/aux of gewoon via de headphone.
Topic: Redsound Soundbite (8-2-2006 23:45:00)
dat werkt bij mij perfect. alles wat goed te horen is (ook thuis op een laag volume) tot het volume wat je tijdens gigs gebruikt wordt een goede en duidelijke loop. heel soms moet ik iets de gain aanpassen maar dan is alleen om het volume van de soundbite helemaal gelijk te krijgen aan de plaat zodat het publiek niet hoort dat je loopt. (vaak nieteens zichtbaar op de VU)
Topic: Redsound Soundbite (8-2-2006 22:12:00)
ik had rec. out gelezen ipv. send (heb je al je weer eens twee dingen tegelijk wil doen.)
send/aux is opzich wel de beste methode om hem aan te sluiten, let er alleen wel op dat je verschillende kabels mee moet nemen naar gig's omdat mixers nog wel eens verschillende manieren van send/aux hebben. (en het is altijd handig om ook lekker via de cue te kunnen draaien mocht het helemaal niet gaan lukken. of simpelweg niet op de mixer zitten)

Het klopt dat er een autogain op zit maar wat ik bedoelde is dat die heel minimaal werkt. eigelijk meteen het enige "foutje" in het apparaat. alles rond een gemiddeld volume past hij netjes aan maar een heel hard of heel zacht ingangssignaal kan hij niet zelf corrigeren. dus van -10db kan hij zeker geen 0 db signaal maken. het was mooier geweest als alles er altijd op een gelijk volume uit zou komen en dat je onderling loops nog kan dempen of juist iets boosten.

[edit: meteen geprobeerd maar als ik op 0 db uitstuur via de AUX op m'n xone dan krijg ik meer dan voldoende geluid terug. gewone sounbite is het trouwens, maar lijkt me niet dat daar zoveel verschil in zit]
Topic: Redsound Soundbite (8-2-2006 19:58:00)
idd zonder BPM engine aan gaat het me ook nog beter af. Af en toe corrigeren met draaiwiel en dan loopt hij wel aardig strak.. alleen vind ik het wel raar dat sommige loops niet synchroon lopen.. bijv. loop 1 wel en loop 3 niet als je ze tegelijkertijd afspeelt..
Dat is best logisch.. je kan per loop het begin punt instellen. dus het is goed mogelijk dat verschillende samples die op verschillende momenten (of bij verschillende nummers) gemaakt zijn eerst onderling moet syncen.
2x op de loop knop drukken (eerste keer pas je de gain aan) maar dat vind je ook terug in de manual.
Ik dacht dat er nooit 2 loops uit het ritme van elkaar kunnen lopen, maar dit gebeurt toch best snel. Ook vind ik dat je echt goed moet blijven opletten als je een loop bij een plaat laat lopen, want hij blijft niet lang strak in het ritme vd plaat meegaan. Als ik de bpm engine uitschakel vind ik dat dit beter gaat dan wanneer die aanstaat. Ik heb 'm aangesloten op de rec. uitgang van mijn mixer, dit moet toch goed zijn?? Verder heb ik er al wel heel wat koele stukjes mee gemaakt, maar het gaat toch iets lastiger dan ik had verwacht.
hoe heb je de soundbite aangesloten ?? want als je tegen de loops in gaat mixen terwijl de soundbite dat geluid hoort dan zal hij zich willen aanpassen aan de plaat die jij nog aan het corrigeren bent. dus blijf jij en de soundbite tegen elkaar in corrigeren. met meerdere loops wordt het helemaal een drama dan wink ;)
Het enige echte minpuntje vind ik de lage output. Ik stuur hem op -10dB aan (via de send uitgang) maar zelfs met de gain op mn mixer maximaal krijg ik de loop nog niet op 0dB. Bij iedere loop moet ik het volume 4dB omhoog doen. Misschien gaat het met de koptelefoon output harder maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
dat heeft waarschijnlijk met net niveau van je uitgang te maken.. als je hem op de headphone aansluit neemt hij het geluid met het volume wat je over de cue stuurt. er zit geen auto gain op ofzo, daarom kan je dus onderling de output van loopsamples aanpassen.
sluit hem aan op je cue en het zal denk ik beter gaan. Trouwens zoiezo een betere optie dan via rec. out omdat je nu kan kiezen welk kanaal je sampled (pre fader) dus voor het publiek het hoort.

Maar al met al is het gewoon een vrij lastig apparaatje om onder de knie te krijgen.. zeker niet iets wat je 1,2,3 doet.
Lees de manual grondig door en probeer wat er aan uitleg instaat uit, daarnaa veel oefenen.... heel veel oefenen. (dan wordt het pas echt leuk wink ;))
Topic: Synq SMX-2 (6-2-2006 19:15:00)
nope.. wordt rond april heb ik gehoord
Topic: Redsound Soundbite (6-2-2006 11:31:00)
ja ?? ik ging er vanuit dat dat via het send/return effect geregeld moest worden..

[edit: kan er niets over terug vinden in de manual.. maar eens proberen]
Topic: Redsound Soundbite (5-2-2006 18:53:00)
Tsja ik loopt tegen het zelfde probleem aan met de AUX op m'n Xone:32.. dus moet nog een keer langs harlingen rijden wink ;)

Aan de andere kant werkt op je headphone ook wel lekker.. je komt iig tijdens gigs opdeze manier nooit voor vervelende verassingen. (bijv. bij de send/return van de DJM-600
al moet je wel de syncronisatie wat vaker uit en aanzetten. (maar als je daar eenmaal mee kan werken dat is het alleen maar makkelijker als je het een keer via de AUX/ send-return doet)
Topic: Redsound Soundbite (31-1-2006 11:05:00)
jeps, cycloops is de eerste.. daarna kwam de Soundbite en nu dus de Soundbite XL
Topic: Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA (14-1-2006 16:05:00)
Ik snap idd je redenatie al moet ik die laatste stelling nog verder gaan uitzoeken want kwam daar door jou post pas achter (na wat zoeken)
Het beschikbaar stellen moet je zien als het ten hore brengen. Het openbaar maken moet je zien als je gekopieerde cd mogen gebruiken (reproductierechten dus die je betaald via de licentie). Begrijp je waar je (volgens mij) redenatiefout zit?
Het "openbaar maken" wel degelijk het "ten gehoren brengen van"
Met beschikbaar stellen wordt het aanbieden van muziek bedoeld bijv. via een Website (iets wat zonder rechten te betalen niet mag in NL)
In de auteurswet (artikel 12) wordt niet precies uitgelegd wat openbaar maken is. Blijkbaar vond de wetgever dat het voldoende duidelijk was wat hiermee bedoeld wordt. Er worden nog wel enkele speciale gevallen gevallen beschreven, zoals bijvoorbeeld het verhuren of uitlenen van een werk (denk aan boeken en platen) en het voordragen of spelen van een werk (denk daarbij aan toneelstukken of muziek).