Forum > Algemeen Forum

PA-markt in België

(104 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
18-10-2009 17:40
Daarnet de PA markt bezocht samen met een vriend en Djefke. Mijn ervaringen: Het was een tamelijk kleine beurs, maar dat was op voorhand geweten. Voor kleine discobars was er niet zo heel veel bruikbaars, tenzij je echt beginnend bent. Ofwel was het te groot, ofwel te duur (soms bijna nieuwprijzen voor klein spul). Bruikbare kabels waren om 14u al bijna niet meer te vinden. Voor grotere PA's, db's en studio's was er wel wat interseants te vinden.
Bezoekersaantal lag laag, het was koud en er werd weinig verkocht. Het lijkt me dat het bij deze ene Belgische PA markt zal blijven.
Desondanks was het toch fijn er eens rond te lopen en weer een en ander bij te kopen.

Heb gekocht: kabels, stekkerblokken, safety's, kistje bij AED (zo was m'n inkomticket ineens weer terugverdiend).
En Gaan!!!
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 138
18-10-2009 17:56
Ik vond de beurs ook tegenvallen qua stands, maar de dag is niet voor niets geweest.
Nieuwe aanwinst: 2x EV ZX5
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
18-10-2009 20:02
Ik vond de beurs tegenvallen kwa aantal stands maar dat wist ik toen ik ging al.
Hetgeen dat me nog het meeste tegenviel waren toch echt de prijzen.
Er waren dingen bij die echt te dicht bij de nieuwprijzen kwamen voor een product dat overduidelijk tweedehands was.
Het enige dat ik heb meegenomen zijn 24 bluewheels.
Toch maar wachten tot in houten met de rest van de spullen die ik nog zocht.
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
18-10-2009 20:09
Ik vond de beurs ook best tegenvallen...Zoals gezegd hoge prijzen en weinig aanbod. Toch was het wel leuk om er eens door te lopen.

Heb alleen een leuk beamertje meegenomen voor 200€.

Heb wel nog een vraagje.. Wie heeft nu die Ledparren voor 25/stuk meegenomen ? Ik zag ze staan en ik dacht 'ach, ik loop eerst nog een rondje voor ik mijn geld hier aan uitgeef' maar toen ik terug bij de stand kwam plakten er al 'betaald' stickertjes op. sad :(

Ohja, en wie heeft de truck met oplegger gekocht die buiten te koop stond ? laugh :D
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
18-10-2009 20:09
1 x bewerkt. Laatst door DJefke op 18-10-2009 20:16
Ik vond de beurs ook wel wat tegenvallen. Ok, het kleine aantal stands was op voorhand gekend, maar van het concept "koopjes" hebben mijn zuidelijke landgenoten blijkbaar toch een ander idee dan onde noordeburen. Er was zo een stand waar de prijzen echt wel ziek hoog lagen. Enkele vb: magnum 400 excl btw, sl1200 400 excl btw. Dat komt heel dicht bij de nieuwprijs, en zelfs er over bij de magnum. Grappig was wel dat al die toestellen in erg slechte staat waren.
Verder was het wel jammer dat er niet echt veel aanbod in kabels was. Of ik was gewoon te laat, kan ook.

Al bij al toch nog iets gekocht. Ging eigenlijk enkel om eens te kijken, maar had toch in het achterhoofd dat als ik ledpars voor max 25e zou vinden er wel 4 zou kopen. Heb er om 12u15 idd 8 gevonden, maar ik was al te laat. Ik heb wel een Dalton LP4000 op de kop getikt voor 10 euro :) En nog 2 safeties (na 2 degelijke was ik het uitzoeken uit de bak wel moe).

Al bij al was het wel leuk. Ik vrees wel dat er geen vervolg komt, maar ik ga proberen er in Nederland bij te zijn.

/EDIT: Bijna vergeten, maar de catering was goed in orde. Ik vreesde een beetje voor een typische beurs-catering (weinig keus, hoge prijzen, kleine glaasjes), maar nee hoor. Normale prijzen, 33cc blikjes, keuze genoeg.
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
18-10-2009 20:11
Het was er inderdaad vrij rustig en er waren relatief weinig echte koopjes, desondanks was het prima georganiseerd! Heb zelf een superdeal gedaan bij, waar kan het ook anders, de enigste Nederlandse stand. De belgische/luxemburgse bedrijven, AED uitgezonderd, waren hadden tamelijk hoge prijzen waar niet echt iets mee gedaan kon worden. Aanwinsten: Yamaha GA24/12 mengtafel, K&M statiefjes, kistje en verder hoop kleine dingen.
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
18-10-2009 20:14
Vanmiddag ook paar uurtjes geweest, eerst beursje gezien, prijzen lagen idd flink hoog, tot we meldden dat we btw nummer hadden, kon er flink wat vanaf @ AED :p
Enige dat we uiteindelijk kochten was een wit backdropje

Daarna achterom weggereden, kwamen we de A-store tegen, daar uitleg gehad en binnenkort waarschijnlijk eens binnenvallen met een beter gevulde beurs om die leeg achter te laten.
vaj-ta-lie-tie
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 569
18-10-2009 22:03
Ook ik was om 12u in Willebroek.
Was inderdaad zeer kleine beurs, maar dat wisten we wel.
De prijzen waren zeer hoog, en afbieden, dat doen de Belgen ook niet zo makkelijk.
Toch heb ik in de tweedehandsshop van AED twee actieve sunstrips meegenomen, en 2 sylvania PAR 56 MFL lampjes.
Ik ging eigenlijk voor truss en speakers, maar het aanbod van truss vond ik te duur, en kwa speakers stond er mijn smaak niet bij. Heb wel bij de EV ZX-5 speakertjes gestaan, maar toch maar laten staan aangezien een goede topkast van een B-merk (bv. dap X-15) ook voldeed.
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
18-10-2009 23:11
Ja, we zijn weer terug in Holland. Wat voor de een tegenvallend is, was voor de ander weer een meevaller. Ik heb toch veel zaken de deur uit zien gaan. En ja het is zeker opgevallen dat onze zuiderburen anders denken over ocassions. Ook bij het scheiden van de markt gingen er fightcases voor 5 euro het stuk weg en dat gebeurt in Nederland ook. Maar goed er zin toch bijna 200 bezoekers geweest en dat was voor ons een meevaller.

Het zal zeker niet bij deze enig editie blijven. Voor 2010 zullen we zeker weer een beurs gaan doen in dezelfde periode, echer gaan we wel op zoek naar een "neutrale" lokatie in België. Voor veel bedrijven is de AED lokatie iets teveel concurrentie en/of bezwaarlijk. Omdat de catering goed was hebben we die in ieder geval gevraagd om volgende keer mee te doen.

Het is prettig om te lezen dat menigeen het ondanks de uiteindelijke 6 deelnemers (één is er niet geweest) en de second hand shop van AED er toch voor gekomen is en nog wat heeft kunnen kopen. De mannen met de Yamaha tafel van Ids... veel plezier ermee en het was geen moeite om jullie te helpen met wat matswerk laugh :D
Op naar de volgende beurs...
DavekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2007
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 11
18-10-2009 23:35
ook ik ben even daar geweest. eerlijk gezegd. ik had zelfs minder volk verwacht aangezien er zo weinig stands waren.
Ik heb er een backdropje gekocht. Was aan het twijfelen voor een deel parcans te kopen maar heb het maar gelaten en wacht op een goed moment. de PA-markt in NL bv wink ;) . catering vond ik ook 1 van de betere en mogen er volgend jaar zeker nog bij zijn.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)