Forum > Muziek

BREIN pakt Kazaa gebruikers aan!

(153 reacties. Pagina 1 van 16)
Moderator(s): Dré
CodaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2002
Laatste: 3-11-2009
Berichten: 36
11-8-2003 12:11
Bron: www.automatiseringgids.nl/news/default.asp?nwsId=23333

Net sluit zich rond de gebruikers van KaZaA


Den Haag, 7.55 uur - De stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie (Brein) bereidt acties voor om gebruikers van muziek- en software-uitwisseldiensten te vervolgen.

De stichting volgt daarmee acties in de Verenigde Staten, Denemarken en Italië waar recent duizenden gebruikers van muziek- en bestandsuitwisseldiensten als KaZaA en Grokster een schikkingsvoorstel in de bus kregen. De rekeningen lopen op tot wel 10.000 dollar. Volgens Brein-directeur Tim Kuik nemen de partijen die zijn organisatie vertegenwoordigt, in het najaar een besluit. "Het gaat die kant op. Ik verwacht geen grote verdeeldheid. De voorbereidingen liggen op schema."

Om tot actie over te gaan, moet de stichting eerst de adres (NAW)-gegevens achterhalen die horen bij een IP-adres waarop illegale kopieën worden aangeboden. Internet service providers (ISP's) geven die informatie over hun klanten niet, tenzij er een civielrechtelijk bevel ligt. De stichting is daardoor afhankelijk van de belangenafweging die de rechter voor elke individuele 'piraat' moet maken.

Die situatie kan echter binnenkort veranderen. De branchevereniging van internetaanbieders NLIP wijst op het wetsvoorstel 'vorderen gegevens telecommunicatie' dat de opvragingsbevoegdheid van opsporingsambtenaren sterk verruimt. Bovendien heeft het Europees Parlement in juni de 'Declaration against Piracy' aangenomen die lidstaten maant deze schending van rechten aan te pakken.

---------
Degene die hier(nog) gebruik van maken... Je bent gewaarschuwd!;-)
Mas-Musica Del Mundo!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
11-8-2003 16:15
Zelfs de privacy van de gewone mens komt in gevaar door de geldzucht van de platenbazen.

Ik ben het ermee eens dat het broodroof is van artiesten door hun muziek te kopieeren, maar zoals hier al meer dan eens is opgemerkt verdienen muziekanten nauwelijks iets aan hun CD's. Het grootste deel van die dik 20 euro die je tegenwoordig voor een album neertelt gaat naar de zakken van de platenbazen. Nu de consumenten zover zijn dat ze daar niet meer voor op willen draaien (en de techniek staat het toe) gaan ze allerlei manieren zoeken om toch aan hun geld te komen. De prijzen van cd's worden al JAREN kunstmatig hoog gehouden door de platenindustrie. Over illegale prijsafspraken gesproken.

Ik vind het ronduit ziekelijk dat de consument hier nu de dupe van wordt. Ik vind dat er eerst maar eens schoon schip moet worden gemaakt in de platenindustrie (en niet alleen in Nederland), of in ieder geval DUIDELIJK moet worden aangetoond dat het nodig is dat de cd's zo duur zijn. En nu niet aankomen met van die k*tsmoesjes van 'hiermee stimuleren we nieuw talent', maar duidelijkheid. DAN PAS kan de platenindustrie een geloofwaardig gezicht krijgen en actie ondernemen richting de argeloze burger.

Met andere woorden: De Nederlandse/Europese Justitie moet eerst maar eens onderzoek gaan doen naar kartelvorming (kan de rest van Europa er nog achteraan ook) binnen de industrie voordat ze de platenindustrie de ruimte gaan geven om op nog grotere schaal legaal hun zakken te vullen! NMA doe er wat aan!
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
11-8-2003 16:45
Mensen die écht flink downloaden zitten heus niet op Kazaa, deze mensen wisselen vele gigabytes onderling uit via FTP of gebruiken in ieder geval "eerlijkere" programma's dan kazaa. Ik zit zelf niet zo in die scene maar ik krijg -omdat ik zelf een internetradiostation heb- regelmatig warezrequests en aanbiedingen voor accounts op FTP servers. Maar daar ga ik mooi niet op in happy :)
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
11-8-2003 17:21
goede, ik vind ook dat het wel zou mogen natuurlijk, maar ik snap het ook wel... het is hun brood..
en... als het te ver gaat, komen er geen platen meer...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
11-8-2003 22:13
lalalalallaalallalIMESHlalalalalalaa laugh :D

grtz
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
11-8-2003 22:16

yoghurt schreef:

lalalalallaalallalIMESHlalalalalalaa laugh :D
Ik vrees alleen dat het niet helemaal de bedoeling van dit forum is om dat soort programma's aan te prijzen...
Keep the Inspirit alive...
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
11-8-2003 22:18
sorry...zit wat in..Maar jah je ziet het gebeuren, ze pakken steeds de grootste jongens aan ( Napster --> Kazaa )

grtz
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
11-8-2003 22:23
Inderdaad, het blijft een kat en muis spel, nu Kazaa (en Edonkey ook overigens, een vriend van me weet uit ervaring dat ze daar ook erg actief op illegale aanbieders speuren), en straks misschien Imesh. Maar helemaal verbannen krijgen ze t toch nooit.
Keep the Inspirit alive...
KobuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2002
Laatste: 2-4-2010
Berichten: 18
12-8-2003 01:17
Ik snap niet dat ze met dit soort akties komen. Hoe ver denken ze hiermee te komen? Volgens mij zal het niks uitmaken. Pak kazaagebruikers en er wordt over gegaan op een ander programma and so on...Ik ben het er mee eens dat eerst de platenindustrie onder de loep genomen moet worden.
acura - Ecler Nuo 4 - Korg Nanokontrol - acura
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
12-8-2003 11:19
hoe willen ze hard bewijzen dat jij het bent geweest?? er valt genoeg via anonieme proxies te rommelen om ervoor te zorgen dat ze je niet (zo snel) kunnen traceren...

helaas is de gemiddelde kazaa gebruiker hier niet in thuis...

dat iedereen kazaa gebruikt, is omdat het zo makkelijk is... (en dat verklaart ook gelijk alle rotzooi dat erop staat)

tis jammer dat ze audiogalaxy hebben kunnen pakken, dit was echt een fantastisch programma, alle onbekende (en zelfs legale!) nummers kon je erop vinden!
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)