Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 4 van 20)
Moderator(s): Dré
NiekvdBoomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 14-10-2003
Berichten: 17
1-7-2003 11:38
Met een laptop of computer draaien is wel leuk voor kinderfeestjes ed. Probeer de stap te nemen en investeer in fatsoenlijke apparatuur zodat je ook daarwerkelijk je kosten terug kan verdienen in te toekomst.

Ik kan me NIET voorstellen dat 600 man afkomen op muziek die geproduceerd wordt op een laptop!! Laat staan dat een beetje respecterende organisator een laptop DJ boekt en iemand die nog het liefst een internet connectie heeft zodat deze met kazaa terplekke verzoekjes kan downloaden..

Maargoed je bent jong en je wilt wat. Het is mischien een goede oplossing voor wat kleinere feestjes zonder mixwerk te vullen. Je hebt er ook geen snelle laptop voor nodig. Wel een goede geluidskaart. Ik heb zelf een compaq evo (800 mhz) en dat is 1 type minder als de huidige collectie van compaq. Maar daar kan je dus GEEN goed geluid uit krijgen. De nieuwe compaqs hebben wel een betere geluidskaart.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
1-7-2003 12:00
Volgens mij missen we de hoofdzaak !!

Belangrijk is het dat de gasten uit hun bol gaan. En dat doe je (als dj zijnde) met je muziek. En of die muziek dan uit een draaitafel, een cd-speler of een laptopje komt maakt natuurlijk geen drol uit.
Dan spreek ik nu natuurlijk even voor het normale werk (o.a. drive-ins). Ook het visuele aspect even terzijde.

Wanneer de kwaliteit goed is (en dat geld voor elk medium) maakt het niet uit waar het vandaan komt. Natuurlijk is draaien met een laptopje, winamp en illigale mp3's niet "the way to go"!!
Maar met een goede laptop, BPM studio (o.i.d.) met fatsoenlijke controller, een meerkanalen geluidskaart (evt. extern USB) en een legaal mp3 abonnement is een heel erg goed feestje te draaien.

Laatste voorwaarde voor een geschikt feest: Natuurlijk wel een goede dj.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
1-7-2003 19:09

niek schreef:

Met een laptop of computer draaien is wel leuk voor kinderfeestjes ed. Probeer de stap te nemen en investeer in fatsoenlijke apparatuur zodat je ook daarwerkelijk je kosten terug kan verdienen in te toekomst.

Ik kan me NIET voorstellen dat 600 man afkomen op muziek die geproduceerd wordt op een laptop!! Laat staan dat een beetje respecterende organisator een laptop DJ boekt en iemand die nog het liefst een internet connectie heeft zodat deze met kazaa terplekke verzoekjes kan downloaden..
Ik ben het niet helemaal met je eens...
Er zijn genoeg dj's die met Final Scratch draaien. Hierbij kun je denken aan Kevin Saunderson, Michel de Hey en Jeff Mills. Dat zijn nou niet echt de lulligste namen.

Final Scratch werkt ook dmv bijv. een laptop. Zoals ik al een paar posts eerder in dit topic zei: Ik zou niet gaan werken met een laptop omdat ik het een onbetrouwbaar medium vind, maar er zijn dus genoeg (serieuze) dj's die daar anders over denken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
JoopgoudvisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 9-10-2011
Berichten: 84
2-7-2003 10:45

Roytje schreef:

En bij pcdj mis ik ook die enorm makkelijke sampler. Gewoon onder je nummerieke toetsenbord programmeren en het publiek kijkt massaal jouw kant op als je de goede fragmenten, op de goede momenten er doorheen gooit. (Zelf heb ik er toeters, en kermis samples tussen zitten; JaHOEEEEEE, attentione....toeeeet enz.) Vind ik toch fijner werken als een sampler op een mixer.
Waar haal je die samples van die kermis geluiden vandaan?
PSL: Prisma Sound & Light
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-7-2003 17:41
Nou kijk, toen het bij ons kermis was ben ik verschillende attractiehouders langs geweest die hun sampelcd's wel even voor een klein bedragje wouden copieeren. Dus nu heb ik heel (en echt héél) veel kermis samples, voor bij elkaar nog geen €20.
Maar dat is MIJN mening...
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
3-7-2003 18:56
Hoezo nix kunnen vinden?? laugh :D 0

Gebruik de zoekfunctie eens; vul in: PCDJ, BPM-studio etc...
Als je daar nog niet genoeg aan hebt horen we het wel weer...
Let's play that funky music!
Dj highwayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 18-12-2012
Berichten: 27
22-8-2003 18:14
Ik weet niet wat voor een laptob het is, maar als het een wat oudere is zou ik het niet doen. Als je zo'n ding volzet met muziek, en de muziek ook nog eens gaat afspelen met grote programma's zoals bmp heeft een laptob nogal eens de neiging om te haperen. En dat kun je natuurlijk niet hebben. Zelfs nietop de kleinere feesten.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-8-2003 18:30

dj highway schreef:

Ik weet niet wat voor een laptob het is, maar als het een wat oudere is zou ik het niet doen. Als je zo'n ding volzet met muziek, en de muziek ook nog eens gaat afspelen met grote programma's zoals bmp heeft een laptob nogal eens de neiging om te haperen. En dat kun je natuurlijk niet hebben. Zelfs nietop de kleinere feesten.
Als je al met een laptop wil draaien (wat ik iedereen afraad), dan kun je iig beter een hele stevige nemen, waar je alleen je mix software, besturingssysteem en mp3's opzet en verder niets. Dan is hij iig zo stabiel mogelijk, en dan nog bij voorkeur een bak met Linux of MacOSX.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DekkertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2003
Laatste: 5-3-2006
Berichten: 18
22-8-2003 23:35
Een vriend van me waar ik vaak samen heb gedraaid, is dat al een tijdje van plan, steeds is het nog niet klaar en gaat er wat fout, nog nooit geprobeerd hoor, maar toch. Het lijkt mij zowiezo niet leuk om met een PC/laptop/MP3jukebox oid. te draaien. Kdenk dat de klant dan ook zoiets heb van, ik weet wel een goedkoper iemand met een laptop met winamp ofzo erop, zet ik er zelf wel op de pc. Ik vind het waardeloos, als die vriend ermee begint, draai ik niet meer met hem mee. Dan zullen we zien wat de klant liever heeft. Ik draai met cd's. Dat is altijd nog 'echter'. In feite kan je met laptop ook gewoon neerzetten aanzetten en dan ophalen. Niet echt leuk.
Groeten Dekkertje
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-8-2003 04:53

dekkertje schreef:

Een vriend van me waar ik vaak samen heb gedraaid, is dat al een tijdje van plan, steeds is het nog niet klaar en gaat er wat fout, nog nooit geprobeerd hoor, maar toch. Het lijkt mij zowiezo niet leuk om met een PC/laptop/MP3jukebox oid. te draaien. Kdenk dat de klant dan ook zoiets heb van, ik weet wel een goedkoper iemand met een laptop met winamp ofzo erop, zet ik er zelf wel op de pc. Ik vind het waardeloos, als die vriend ermee begint, draai ik niet meer met hem mee. Dan zullen we zien wat de klant liever heeft. Ik draai met cd's. Dat is altijd nog 'echter'. In feite kan je met laptop ook gewoon neerzetten aanzetten en dan ophalen. Niet echt leuk.
Groeten Dekkertje
Ik ben het niet helemaal met je eens, ik ben het met je eens dat een laptop voor de stabiliteit waardeloos is, maar als je heel utopisch gesproken een laptop met Final Scratch zou hebben wat altijd werkt, dan klick je gewoon een mp3 aan en mix je nog steeds met je tt's.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)