Forum > Newbie Forum

gevarengeld

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Dust.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2006
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 22
11-1-2007 18:01
hoi ik heb een vraag.

ik ga binnenkort op een boot draaien, alles is netjes geregeld.
maar nu komt iemand met wie ik draai met dat hij eigenlijk gevarengeld voor ons spul wil omdat hij bang is voor waterschade.
de boot is waterdicht dus ik vond het erg vreemd en de enige manier om waterschade te krijgen in je equipment zo de sloot in gooien.

mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee?
proudly anoying the world since 1990
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 998
11-1-2007 18:23
Zolang er geen schade is lijkt het me niet nodig geld te vragen. Wel is het natuurlijk handig om even alle afspraken duidelijk op papier te hebben voor het geval dat er iets mis mocht gaan.
Tijdens het in-/uitladen even goed opletten. Kijk ook even goed hoe de stroomvoorziening in elkaar zit. Genoeg vermogen, waar zitten de zekeringen en indien een aggregaat is die voldoende stabiel?
Dance the night away!
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
11-1-2007 18:54
Kun je de aansprakelijkheid niet schriftelijk bepalen met de overeenkomst? Dat je hun gewoon in geval van schade aan de apparatuur aansprakelijk kunt stellen?
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-1-2007 18:56
Zorgen dat je alles op papier hebt staan qua afspraken, met handtekeningen van beide partijen. Het belangrijkste daaraan is dat er duidelijk in vermeld wordt wie de schade op zich neemt bij waterschade of enige andere vorm van schade.

Bij het laden en lossen inderdaad goed opletten wat je doet, en heel logisch te werk gaan. Dus niet eerst je werkplek volzetten en van daaruit bouwen, maar bouwen vanuit de kade en zo langzaam aan je werkplek goed inrichten.

Gevarengeld heeft niet zoveel nut, want van dit geld zou je dan nieuwe apparatuur moeten kopen, en zoveel gevarengeld kan je niet vragen heb ik het idee. En bovendien, als alles de plomp in kieperd, zegt de organisatie "we hebben toch gevarengeld betaald, dat kan je gebruiken voor nieuwe apparatuur", dus laat dat gevarengeld idee mooi varen en zorg dat je een degelijk contract opstelt en ondertekend hebt.
Vergeet niet te lachen
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
11-1-2007 20:01
Gewoon goed regelen (en dus écht goed, niet zomaar een contractje 'control-ceëen' van een andere verhuurboer) in een degelijk contract. Gevarengeld is om de genoemde redenen (en de term + gedachte alleen al, ik zou je echt zeven wijd geven als ik je klant was en je kwam er bij mij mee aanzetten) een waanzinnig (in de zin van waanzin welteverstaan) idee. Maar voorkomen is beter dan genezen (ook al moet je goede medicijnen hebben) dus je zou ook eens kunnen kijken op de locatie zelf en daar kijken wat de gevaren kunnen zijn en wat je het beste kan doen om shit te verkomen. (Bijvoorbeeld waar gaan we staan, waar zet ik de spullen en wanneer (als alle mensen aan boord gaan of als we goed kunnen lopen enz. enz.)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
11-1-2007 21:15
Belangrijke tip bij het laden en lossen.
Zet alles wat kan rijden,
zowel op de kade als op het deck goed vast.
Met een beetje wind en onbeheerd, rijd je spul zo de plomp in.
En dan ben je zelf aansprakelijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-1-2007 21:18
Drijf-innen krijgt zo een hele andere betekenis!
Vergeet niet te lachen
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
11-1-2007 23:00
Tsja...bij de naam 'gevarengeld' zou ik als klant denk ik ook wel de kriebels krijgen. Aan de andere kant huur ik ook wel eens wat (en dan niet alleen audio) en ik zit er niet mee als men daarvoor een borgsom vraagt. Volgens mij zijn er ook zat audioverhuurders die dat doen. Het idee is hetzelfde maar het klinkt wat vriendelijker en is wat meer algemeen geaccepteerd, denk ik.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
11-1-2007 23:11
Verhuur is toch wat anders dan een drive-in...
Bij een drive-in wordt jij als DJ met je spullen gevraagd, bij verhuur gaat het puur om de apparatuur zonder dat er iemand van het betreffende bedrijf meegaat om te bedienen. Logisch dat je in dat laatste geval borg vraagt.

René
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
12-1-2007 09:27
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 12-1-2007 21:54
trouwens, die jongen die gevarengeld vraagt, is dus een amateur........

Kijk als je op een boot/schip mee gaat (bin there/done that) weet je dat als het ding lekt of nog erger zinkt,
dat je niet de enige bent met problemen.
Ik heb geen problemen om op zo'n drijvende locatie te moeten draaien.
Ik vraag meestal alleen wat meer vanwege de extra handling van het in en ontschepen van de spullen.
Tenzij de opdrachtgever zelf ook een stel handen beschikbaar stelt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)