Forum > Licht

Rookvloeistof ergens anders inspuiten

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
11-1-2007 13:25
Eventueel heel simpel de rookmachine verlengen met een stuk pvc buis naar de uitlaat toe, wil ook prima!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
11-1-2007 13:28

DJ HanSie V schreef:

pvc buis
Neem dan op zijn minst staal, PVC kan smelten (bij het mondstuk kan het soms best warm worden hoor!). Zoals al eerder gemeld krijg je dan allemaal gesmolten plastic op en rondom het mondstuk van de rookmachine!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 164
11-1-2007 13:47

Tom schreef:

Goedkoop veel rook met weinig elektriciteit zal altijd met een hoop stank gaan daar er een chemische reaktie zal moeten plaats vinden. Verveldend voor de mensen op de wagen en ook voor het publiek.
Het gaat ons er echt niet om de hele optocht vol rook te zetten. wij bouwen echt een wagen voor de sier (de wagen vorig jaar)De rook die wij willen hebben hoeft echt niet veel te zijn, het gaat erom dat je het idee krijgt dat de Bulldozer die om de trekker heen is gebouwd een echt draaiende motor heeft. op onze wagen staan ook geen mensen dus die zullen er verder geen last van hebben.

MVG Niek
't komt goed
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
11-1-2007 13:53
offtopicL:
Mooie wagen joh! Wat voor trekker(tje denk ik) staat hiervoor? Zijn er bij jullie dan ook nog regels voor een remsysteem voor de aanhanger? Als ik het zo bekijk zit er aardig wat gewicht achter dat trekkertje. Duwt die aanhanger niet door de remmen van het trekkertje heen als je heuveltje af gaat (scharen)?

BTW: Je moet ook geen viaduct of tunnel tegenkomen op de route denk ik laugh :D ?
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 164
11-1-2007 14:01
Nog heel even offtopic dan,

Er staat een 2 wiel aangedreven kubota smalspoortrekker onder. er zijn verder geen regels over remmen, onze wagen is daarom ook niet geremd, in totaal moeten we drie bruggen over en hebben hier geen problemen mee.. we moeten wel even een tandje terug scfhakelen wink ;)

Weer ontopic, zoals je op de foto kunt zien gaat het ons niet om de optocht te vervuilen maar gewoon om het uitbeelden van een bulldozer kracht bij te zetten.

MVG Niek
't komt goed
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
11-1-2007 15:23
Ok op die manier, dan is het inderdaad te doen. Je moet jezelf niet vergissen in de kracht van zo'n aanhanger hoor! Wij hebben thuis (jaja paps houdt er een vreemde hobby op na, appel valt dus niet ver van de boom wat het hobbyen betreft) ook een landbouwwagen (ex vrachtwagen aanhanger) en hiervoor hebben we dan een grote Ford van 90 PK met vier wielaandrijving. Als deze goed volgeladen is moet je echt rekening houden met een langere remweg.

Maar goed, op de vorige pagina heb ik misschien een idee voor je gepost, over die verticale rookmachine's (of je had dat al gelezen.....)
Produceert dat smalspoortrekkertje zelf geen rook dan? Kan me voorstellen dat ie best moet trekken aan zo'n gevaarte achter zich....
(Laat Tom het niet horen sneaky :V maar: een beetje (liefst oude) motorolie bij de diesel werkt ook> of het goed is voor je trekkertje is een ander verhaal........ shut up :X )
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
11-1-2007 22:39
1 x bewerkt. Laatst door DeWit op 12-1-2007 17:22
PVC kan je wel gebruiken om de rook doorheen te doen. Heeft een smelttemp van om en nabij de 80 graden (celcius). De rook die de rookmachine verlaat zal hier nooit het PVC laten smelten.

Als je zou willen kan je eventueel een mengseltje van [toch maar even weggehaald. Wil het niet op geweten hebben dat mensen het proberen en hun huis opblazen ofzo...] nemen. Dat rookt bij verbranding erg goed. Nadeeltje is dat het nou niet bepaald gezond te noemen is. Diesel verbranden is wat dat betreft hetzelfde, geeft veel troep (roet, NOx e.d.)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-1-2007 23:29

deWit schreef:

PVC kan je wel gebruiken om de rook doorheen te doen. Heeft een smelttemp van om en nabij de 80 graden. De rook die de rookmachine verlaat zal hier nooit het PVC laten smelten.
De rook niet inderdaad, de nozzle wel. Enig idee hoe warm die nozzle wordt, uitgedrukt in graden Celcius? Zoek dat eens op, praten we daarna verder wink ;).
Vergeet niet te lachen
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
11-1-2007 23:32

Melo-G schreef:

De rook niet inderdaad, de nozzle wel. Enig idee hoe warm die nozzle wordt, uitgedrukt in graden Celcius? Zoek dat eens op, praten we daarna verder wink ;).
Heel warm razz :p
Wat ik me kan herinneren (en dat kan fout zijn): 200°C (maar dat zal ook wel machine afhankelijk zijn zeker?)

René
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
11-1-2007 23:33

deWit schreef:

PVC kan je wel gebruiken om de rook doorheen te doen. Heeft een smelttemp van om en nabij de 80 graden. De rook die de rookmachine verlaat zal hier nooit het PVC laten smelten.
Hebben we (Tiemen en ik) ooit op dit forum een discussie over gehad (nooit echt duidelijk geworden wie het nu bij het rechte eind had volgens mij). Kwam erop neer dat de vloeistof in kwestie verdampt bij ca. 200 graden celsius en dus, volgens Tiemen, een temperatuur moet hebben van ca. 200 graden als het de machine verlaat.

Ik heb geopperd dat een deel van de hitte verdween vanwege de overgang van vloeistof naar dampvorm (maar kon dat niet hard maken). Heb ook vaak genoeg m'n hand in de uitstroom van een machine gehouden (en nooit verbrand). Nooit aan toegekomen eens een stevige thermometer in de uitstroom van een fogger te drukken (maar wellicht is iemand anders in de gelegenheid dit te meten?).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)