Forum > Licht

Rookvloeistof ergens anders inspuiten

(38 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 164
10-1-2007 18:21
Over iets meer als een maandje is het weer zo ver, Carnaval is dan weer.. net zoals voorgaande jaren rijden wij met een wagen mee in de optocht. Ook dit jaar is onze trekker ingebouwd en krijg het uiterlijk van een bulldozer. Nou leek het ons leuk om deze iets extra te laten roken uit zijn uitlaat.
Wij kwamen op het idee om in de uitlaat van de trekker een beetje rookvloeistof te spuiten om zo extra rook te maken. denken jullie dat dit mogelijk is?

MVG, Niek
't komt goed
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
10-1-2007 18:34
geen idee.. Wat zeker wel werkt is:

je neemt het pompje met tank van de ruitensproeiers van de auto.
deze vul je met dunne olie, (Naaimachine olie) of diesel. Het slangetje maak je in de bocht van het uitlaat spruitstuk. Roken gegarandeerd!! Bij diesel zul je het tankje moeten aanpassen, anders ben je zo de diesel kwijt!! laugh :D

succes..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
10-1-2007 19:08
Wel nog even een reactievergelijking gemaakt om te zien welke verbrandingsproducten er overblijven? Zomaar vanalles verdampen/verbranden kan gevaarlijk zijn. Ookal wordt het misschien niet verbrand, sommige dampen wil je alsnog niet inademen.

Rookvloeistof op een hete plaat gooien werkt niet, je mist de druk. Vergelijk het met de dop van een fluitketel trekken. Met dop erop zichbare stoom, zonder alleen wat onzichtbare damp.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
10-1-2007 19:17

jop schreef:

Martijn schreef:

Wel nog even een reactievergelijking gemaakt om te zien welke verbrandingsproducten.....
Water en CO2 dus... (mischien ook nog een beetje CO)

Oftewel gezijk om niets, in de buitenlucht kan het weinig kwaad.
Ooooh! Dus al die filters op een uitlaat van een diesel-auto zijn eigenlijk ook onzin? Wat dacht je van fijnstof en roetdeeltjes om mee te beginnen?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
10-1-2007 19:24

jop schreef:

Martijn schreef:

Wel nog even een reactievergelijking gemaakt om te zien welke verbrandingsproducten.....
Water en CO2 dus... (mischien ook nog een beetje CO)

Oftewel gezijk om niets, in de buitenlucht kan het weinig kwaad.
Dat hoop je dan toch. Uitlaatgassen gaan door een katalysator om schadelijke stoffen te veranderen in minder schadelijke stoffen. Lullig als je de diesel er na de katalysator erin gooit. shut up :X Bovendien wordt de diesel in de motor (grotendeels) verbrand, terwijl je dat bij het erin gooien van een plens diesel bij de uitlaat maar moet hopen.

Oftewel het zit toch iets lastiger in elkaar dan je blijkbaar denkt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
11-1-2007 11:25
Edit Mod: Ik voel er veel voor om dit topic met een hoog beng/boem/knal expirimenteergehalte op slot te zetten voor er ongelukken gebeuren sad :(

Als je iets adviseerd, onderbouw het dan en heb het ajb niet van horen zeggen.

Alle horen zeggen en niet onderbouwde onzin heb ik daarom uit veiligheidsoverweging verwijderd
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 164
11-1-2007 11:34
Ik begrijp dat Het met rookvloeistof niet gaat werken, misschien dat ik dan toch maar een rookmachine in ga bouwen, en een zwaardere aggregaat op de wagen zetten.
Bedankt voor de reacties,

MVG, Niek
't komt goed
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
11-1-2007 11:52
Het is inderdaad beter om (zoals tom al aangaf) niet te klooien met brandbare stoffen enzo.
Een pijp ofzo op een rookmachine is ook niet echt handig volgens mij, het effecht dat dat geeft is ook niet echt denderend. Meestal raakt de rookstraal zijn 'kracht' kwijt door al de pijpjes en bochten enzo.

Wat je wel (veilig) zou kunnen doen is kijken naar een rookmachine die zijn rook omhoog kan laten spuiten iets als dit of dit. Misschien dat je dit ergens kan huren en op de motorkap van de trekker (neus) kan zetten. Let er dan wel op dat het apparaat niet te warm wordt door de motor van de trekker!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
11-1-2007 13:04
De meeste lichte rookdoosjes hebben niet de puf om buiten iets ten toon te spreiden.
Zelfs met een 2000 watter, is de rook zo weer weg gewaait.
So why bather?

Goedkoop veel rook met weinig elektriciteit zal altijd met een hoop stank gaan daar er een chemische reaktie zal moeten plaats vinden. Verveldend voor de mensen op de wagen en ook voor het publiek.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
11-1-2007 13:12

Tom schreef:

De meeste lichte rookdoosjes hebben niet de puf om buiten iets ten toon te spreiden.
Zelfs met een 2000 watter, is de rook zo weer weg gewaait.
So why bother? sneaky :V

Goedkoop veel rook met weinig elektriciteit zal altijd met een hoop stank gaan daar er een chemische reaktie zal moeten plaats vinden. Verveldend voor de mensen op de wagen en ook voor het publiek.
Het gaat er toch om dat er het effect van een rokende uitlaat wordt neergezet? En niet een poging om heel de stad blauw (wit?) te laten zien zoals cyberdance op de ffwd deed met de hmh truck laugh :D

#Edit: Dit effect Heb de wagen zelf gezien, wat een rook kwam daar vanaf zeg! Echt gaaf laugh :D
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)