Forum > Newbie Forum

Foutje

(40 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-5-2003 16:06

dj roma schreef:

maar... ik heb (net als iedereen) een vooruitspoelknop op me cd-player zitten die raak je heel even aan als de muziek dan ff hapert weet je dat die player staat te draaien.
Dit lijkt me nogal "hardhandig". De meeste fuifgangers zullen het inderdaad niet horen, maar je staat wél voor aap bij diegene die het tóch hoorden hé!
Als ik al eens twijfel is het omdat ik met een vreemde installatie aan het werken ben en/of omdat ik enorm moe begin te worden. Als je dan eventjes je plateau nét voor de beat een héél klein beetje tegenhoudt, merk je heel snel of je het juiste toestel aan het manipuleren bent. Ik praat hier nu wel over PU's, maar op CD-spelers staat er toch (meestal/altijd) pitch/bend waar je diezelfde truk kunt uithalen? Vertraag gewoon eventjes héél kort je CD nét voor de beat en dat zullen de klanten praktisch niet horen terwijl het voor jou wel snel duidelijk zal zijn welk toestel je in het publiek stuurt.
Minder hardhandig dan de tip van DJ Roma, maar wel gebaseerd op hetzelfde principe happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
1-5-2003 17:14
Gewoon kijken welke schuif openstaat. Als je daaruit niet op kunt maken welke speler je mag stoppen dan heb je de verkeerde hobby gekozen.

Toch???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-5-2003 17:44

Dré schreef:

Gewoon kijken welke schuif openstaat. Als je daaruit niet op kunt maken welke speler je mag stoppen dan heb je de verkeerde hobby gekozen.

Toch???
of teveel bier gedronken laugh :D
Maar dat is MIJN mening...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
1-5-2003 22:57
mja, zodra ik van de 1e CD naar de andere fade, dan haal ik altijd direct de CD eruit, dus het zal bijna nooit voorkomen dat ik me vergis...

(en anders heb ik mn crossfader nog om te zien welke speler er draait)
Music is what feelings sound like...
AddyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-9-2004
Berichten: 14
9-5-2003 14:31
Als het gebeurt, vind ik geen probleem, even een verhaaltje ophangen door de mic over hoe gezellig het hier wel niet is en gewoon een/de super hit van het moment starten, komt goed hoor. Nog mooier is om een voor een je licht uit te doen, direct op de foggers blazen en een super intro draaien gevolgt door weer die superhit. Tijdens intro spelen met licht. Maar ja wie ben ik?
mvg Addy
Gewoon een simpele tentfeest draaier!?!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
10-5-2003 21:19

addy schreef:

Als het gebeurt, vind ik geen probleem, even een verhaaltje ophangen door de mic
mijn god, dat vind ik zulke nep DJ's sad :( ! lekker je mic thuis laten, een ECHT draaien.
publiek moet je opzwepen door je muziek, niet door een lul/kermis verhaal!

maargoed das mijn mening.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
10-5-2003 22:04

nijhuisr schreef:

addy schreef:

Als het gebeurt, vind ik geen probleem, even een verhaaltje ophangen door de mic
mijn god, dat vind ik zulke nep DJ's sad :( ! lekker je mic thuis laten, een ECHT draaien.
Hangt natuurlijk van de kwaliteiten van de DJ af. Bij het gros van de DJ's die ik tegenkom denk ik vaak "hou je smoel man, je lult als een kip zonder kop met een stem als een mietje". Ik ken echter ook een aantal uitzonderingen (waaronder ik, niet gehinderd door enige bescheidenheid, voor het gemak mezelf maar even reken) die WEL weten wat ze met en microfoon moeten en kunnen doen...
publiek moet je opzwepen door je muziek, niet door een lul/kermis verhaal!
Je moet je vermaken. En hoe je dat doet zal me helemaal een worst wezen (als ze maar tevreden zijn). Voor elke markt is er een DJ. Sommige markten (zoals de markt voor domweg aan elkaar mixen van monotone muziek) zijn volledig verzadigd, andere markten (bijvoorbeeld voor breed draaiende DJ's die ook nog eens kunnen mixen EN een verhaal kunnen overbrengen) zijn een stuk minder verzadigd...
maargoed das mijn mening.
Same here.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
14-5-2003 22:26

nijhuisr schreef:

addy schreef:

Als het gebeurt, vind ik geen probleem, even een verhaaltje ophangen door de mic
mijn god, dat vind ik zulke nep DJ's sad :( ! lekker je mic thuis laten, een ECHT draaien.
publiek moet je opzwepen door je muziek, niet door een lul/kermis verhaal!

maargoed das mijn mening.
Jij zal dan een ander type dj zijn dan addy. Je hebt DJ's en je hebt entertainers. Jij bent DJ, hij is entertainer. Als je dit weet te combineren ben je natuurlijk goed bezig, maar de ene kant zal de andere nooit echt kunnen waarderen. Het hangt echt compleet van je stijl af.
Volgende keer Peter!
AddyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-9-2004
Berichten: 14
20-5-2003 10:18
Mic thuislaten, dacht't niet. Sta echt niet heel de avond in dat ding te lullen, ken er overigens wel een paar hier in de buurt die dat wel doen, maar even iets op zijn tijd is altijd goed. Zeker als er iemand jarig is, of als je een babe van de avond verkiezing doet. Verder ben ik niet echt een Dj die alles aan elkaar mixt, ik vind zelf dat ik er niks van kan, als ik soms andere Dj's bezig hoor. Ik zou dit best willen verbeteren. Mijn ding bestaat uit eigenlijk van alles, 60/70/80 ben ik geen ster in. Het leukste vind ik om een tentfeestje op zijn kop te zetten, maar wie ben ik..
Gewoon een simpele tentfeest draaier!?!
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 70
20-5-2003 16:05
voor de 'monotone beatdraaiers' onder ons:

een entertainer is z'n eigen MC. happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)