Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 40 van 250)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
30-7-2005 14:05

RobbieB schreef:

Neem je dan ook je eigen elementen mee??
Doet iedereen dat dan niet? ashamed :$
Eigen hoofdtelefoon, cellen/naalden en slipmatjes... owja, en eigen muziek natuurlijk wink ;). Zo'n uitzondering ben ik niet hierin hoor.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-7-2005 16:02
Absoluut niet nee. Ik moet vanavond ergens draaien met TT's waar 10 jaar oude, ranzige slipmatten op liggen en elementen uit het jaar 0 die met plakband bij elkaar gehouden worden.

Ik heb niet veel platen, maar de platen die ik heb ga ik daarop niet aan gort draaien.
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
30-7-2005 20:13

jeroenvdv schreef:

dj compact schreef:

Mijn grootste ergernis was toch wel dat we 7 uur gebouwd hadden op een show. We moesten een paar uurtjes wachten totdat de show begint en vlak voordat ze willen beginnen breekt er noodweer uit. De organisatie laste de show af en we konden meteen weer de boel afbreken in het noodweer... Grmbl, je helemaal kapot werken voor niks angry sad :(
En dan moet je de mooiste bezigheden die er zijn (want tenslotte, showtjes ontwerpen/bouwen is toch het mooiste wat er bestaat?) toch maar weer even als werk zien. Betaald zul je toch wel hebben gekregen.
Ik krijg wel betaald natuurlijk, maar ik vind het gewoon jammer dat de show is afgezegd. Een goede show hoort er ook bij, als een soort toetje. Je hebt je namelijk al de hele dag kapot gewerkt en dan wil je ook zien waarvoor je je kapot werkt...
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
31-7-2005 20:41
de ergenissen die ik meemaak zijn onder andere:

-mensen die plaatjes aanvragen, aanvragen is niet zo erg maar wel als je het nummer net een kwartier geleden heb gedraaid of het past totaal niet in het programma.
-en dan heletijd gaan zeuren als je het niet doet en je het probeerd uit te leggen aan dronken eigenwijze mensen.
-mensen die een heel gesprek met je proberen aan te gaan terwijl je druk bezig bent met nummers zoeken ed.
-mensen die naast je komen staan in het draaihoekje waar je 2 m2 ruimte hebt.
-vervelende reacties vanuit het publiek: middelvingers ed. terwijl de rest van de zaal vrolijk doordanst.
-mensen die vragen of de muziek zachter mag want ze konden niet bellen.. ??? sorry hoor loop dan maar naar buiten.
-als ze de volgende ochtend als je je spul wilt komen opruimen dat ze alvast even je boxen en wat apparatuur hebben ontkoppeld en wat kisten opzij hebben gezet.
-dronken lui die tegen de meubel aan beuken tijdens dansen.
-als je je ff omdraait dat ze vanuit de zaal aan je mengpaneel zitten.
-mensen die je te duur vinden en dan zeggen als je nou lichten minder doet en minder boxen dat ze dan denken dat het de helft kost.

gasten die dronken zijn kunnen soms echt vervelend zijn maar wat ik altijd doe is een biertje meedrinken en me inleven in de sfeer op de vloer dan gaat het wel.
Als de reacties achteraf leuk zijn dan vind ik het best.
we smelten de kazen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-7-2005 23:32

RobbieB schreef:

Vraagje Reind. Voor FS heb je toch van die high-output elementen nodig ofzo. Meestal worden daar die Shure White-labels voor gebruikt. Maar is het niet zo dat de meeste discotheken Ortofoontjes hebben?? Neem je dan ook je eigen elementen mee??
Standaard in mijn tas.

4 FS platen, 2 Whitelabels en 1 reserve naald, 2 slipmatten, laptop + lader, externe harddisk van 200 gig zodat ik ook lekker kan recorden, headphone, DVD om te kijken in de auto onderweg, voor gemixte cd, platen, kabels, platen, cd map, wat snickers of marsen voor als ik honger krijg en dat was het wel zo'n beetje :-P
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
1-8-2005 00:52
Reind,
er onbreekt nog een klein handdoekje om je zweet af te vegen laugh :D
Ikzelf heb altijd een zweetband om mijn pols.
Heerlijk als het warm is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
1-8-2005 22:49
Heb het zelf nog niet gehad maar een collega afgelopen zaterdag wel waar ik het licht voor deed.

Gerben (de dj) draaide de plaat van children, plaat afgelopen, plaat opgeborgen. Komt er een jongen uit het publiek naar hem toe met de vraag welke plaat dat vorige nummer was. Gerben laat de plaat zien en die jongen pakt de plaat en breekt hem voor Gerben's ogen doormidden. Toen is Gerben enigzins 'uit z'n plaat' gegaan en is die jongen 20 euro armer en een blauw oog rijker geworden.

Heb 't wel zelf eens gehad dat iemand uit het publiek ging scratchen met m'n plaat toen ik aan het mixen was. De persoon wou aandacht hebben en dee dat maar op die manier. Die kon dus ook fluiten naar z'n verzoekje.
Vergeet niet te lachen
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
1-8-2005 23:12
dan ben toch echt ronduit zielig bezig...
ik vind dat een terechte handeling van die gerben.. hoewel het eigenlijk niet mag... zul je nog zien dat ie aangeklaagd word ook
wat een onzin in dit vak
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
2-8-2005 09:27
Laatst de allermooiste vraag gehad.

'Is dat ergens voor?'
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
2-8-2005 10:53
duh je zet er niets voor de sier neer happy :)
die man of vrouw zal wel heel dronken zijn geweest.

gr. cono

Terug naar forum Reageer (zonder quote)