Forum > PC related Forum

Ableton Live 4

(70 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
6-6-2005 16:27
Zal dan wel lite versie ofzo zijn, kan je geloof ik niet mee opslaan ofzo?
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
6-6-2005 18:08
Ik kreeg bij mn audiophile 24/96 ook gewoon een volledige versie hoor, inclusief een sample library. happy :)
Thanx Dré !
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-6-2005 21:40

QuincMan schreef:

Zal dan wel lite versie ofzo zijn, kan je geloof ik niet mee opslaan ofzo?
Dat zijn wel degelijk bruikbare versies, dus wel opslaan enzovoorts, maar met minder functionaliteit.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-6-2005 04:02

Infected Sounds schreef:

Gewoon de bijgeleverde tutorials volgen (in het programma zelf), dan kom je er vanzelf uit. wink ;)
Yeah right.... ik heb er gisteren 10 minuten mee gespeeld en was het hele ableton verhaal toen al weer spuugzat.

Zal er van de week is naar kijken als er iemand bij is die me het een en ander uit kan leggen, tutorials lezen e.d ben ik niet echt een held in. (ook al lukt het niet dan nog ben ik er van overtuigd dat ik het makkelijk zelf kan)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
7-6-2005 20:33

Reind schreef:

Infected Sounds schreef:

Gewoon de bijgeleverde tutorials volgen (in het programma zelf), dan kom je er vanzelf uit. wink ;)
Yeah right.... ik heb er gisteren 10 minuten mee gespeeld en was het hele ableton verhaal toen al weer spuugzat.
Hehe... Het zal er niet van komen, neem dat van mij aan ;) Bij mij ging het net zo; demo geïnstalleerd, 5 min later er weer afgegooid.

Men maakt die software gewoon veel te complex :D
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 22:06
Valt wel mee, je moet even weten hoe je de warp functie in orde krijgt. Als je eenmaal een paar leuke loepjes gewarpt hebt en een paar plaatjes, moet jij eens kijken. Zeker jij Snake wink ;) Dat programma heeft me toch een paar wazige effecten en filters! Een Xone bezitter zou een natte droom krijgen van de prachtige filters die in het programma zitten. En het leuke is, alles is nu te combineren, wil je (ik noem maar wat geks) een disco, rock en gabber plaat met elkaar combineren en zorgen dat het klinkt? Dan kan het allemaal met Ableton. Het enige dat ik toch op den duur zou missen met een dergelijk programma is een lekker flinke jog waar je af- en toe is aan kan zwiepen. Cuen is overbodig met ableton, sterker nog, je kan niet eens je bpm handmatig gelijk trekken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
15-7-2005 11:17
Iemand ervaring met de Redsound Micro sync en Ableton Live ??

Ik ben van plan zo'n dingentje aan te schaffen via Redsound zelf (laatste productie batch)
maar vraag me af of dat allemaal wel goed werkt..
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-7-2005 11:38
Geen ervaring mee, ik volg het Ableton forum en de meesten hebben faderfox controllers of de Evolution X-17 of de UC33. Ik hoor op deze controllers heel goede reacties. Oh ja, Behringer cotrollers schijnen ook goed te zijn (bcr en bcf) en de trigger finger van welk merk de laatste is weet ik zou gauw niet. Spit is voor de grap het Ableton forum door. Kom je heel veel te weten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
16-7-2005 23:12
ik speel wel eens met ableton 4 op m'n powerbook, maar ik vind 't geen moeilijk programma. het is net als cubase; een hoop functies waardoor je door de functies de essentie niet meer ziet. Kwestie van blijven spelen en je haalt er vanzelf leuke dingen uit.
in een bestaande Dj setup is 't ook aan te raden trouwens (met mixer met midi controller)
blaat.
RickjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 22-6-2006
Berichten: 13
29-7-2005 11:17
Ik ben reeds zeer tevreden gebruiker van ableton live. Ik gebruik grote mash-ups te maken, bijvoorbeeld stukken van 20 liedjes in 5 minuten.

Als ik nu dus alle opgeknipte samples in de session view heb geplaatst en alles netjes gewarped heb, dan kan ik wel alles arrangen om een mix te krijgen, maar ik zou graag wat meer on-the-fly uitproberen. Dit kan op zich prima met de muis door de playknopjes voor de clips aan en uit te zetten natuurlijk. Maar ik wil dus graag een controller hiervoor. Maar ik weet niet wat hiermee wel en niet kan. Ik heb wel veel gelezen over parameters bijdraaien e.d. Dit is ook handig als dat erbij kan, maar ik wil voornamelijk de playbuttons van de diverse clips/samples triggeren. Is dit mogelijk en zo ja, welke controller is hiervoor het meest geschikt ?

Alvast bedankt voor de reacties!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)