Forum > Geluid

Denon DN-D6000

(67 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
13-10-2004 23:14

Niek Bolscher schreef:

Dj Hugo]Maar goed, prijs prestatie, is erg intressant t.o.v. pioneer. enne dat next track is typisch denon, en werkt perfect, als je niet uitkomt met je mix.

Ik weet het, werken hier met een 2600. Lekker makkelijk tijdens een pauze o.i.d. Auto Cue eraf, next track instellen en rustig naar het toilet kunnen razz :p
De functies die op deze 6000 zitten had de 2600 ook al behalve dan mp3, en het directe gebruik van de effecten, maar ik kan je vertellen dat ik de effecten wel gebruikte maar ook graag de sampler er naast, en dat kan nu
Effecten van de 2600 vind ik dus compleet ruk. Of je gebruikt het niet, of je verneukt de muziek. De effecten van de CDJ-100 zijn daarentegen wel leuk, zonder dat je de muziek verneukt.

De sampler van de 2600 werkt trouwens ook wanneer je de cd verwijderd hebt.
nou nou, muziek verneuken doe ik zo wie zo niet wink ;) (Dat doe ik alleen bij mensen die het mij proberen razz :p ), maar de echo functie gebruikte ik best vaak van de 2600, in een set, dit is erg leuk voor een dubbele drum, in een stuk, bijv in een 4kwarts maat 8 beats, erg leuk, wordt ook veel gedaan op vinyl door de plaat een tel later in te starten. Maar dat hoef ik hier toch niet te vertellen, de flanger gebruikte ik van de 2600f je moet hem alleen goed instellen enne omdat de 2600 geen auto bpm heeft moet je die dus even er in "tappen" en je effect loopt goed.

Maar goed dit behoort tot het verleden met de nieuwe 6000, en deze zal ik dan ook binnen kort aanschaffen.
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-10-2004 07:05
Toch zonde dat de Tascam 302 het hier nooit gehaald heeft,alles waar iedereen zo vol van is bij nieuwe spelers zit allang op de Tas.

Neem nou de sampler,2x bij de Tas,en gewoon door spelend zonder cd,kan je er ook nog s 1000 opslaan etc etc
Nog nooit een mankement aan gehad en nog nooit teleurgesteld.
En toch 1 feature die ik nergens anders tegenkom-19" speler die in twee losse besturingunits te plaatsen is.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
14-10-2004 10:31

DJ Jus schreef:

Dj Hugo schreef:

bedoel de dmp555 heeft het niet erg vergeschopt, de enige met mp3, vandaar dat je hem ook bijna overal van 999 naar zo'n 625 ziet zakken.
Weet iemand daar eigenlijk de rede van? heb hier 1x heel kort mee staan "spele", en vond het eigenlijk wel ene fijn apparaat...
mp3 ondersteuning is iets dat er gewoon als GRATIS feature op moet zitten; niet iets waar je even 2 x zoveel voor moet betalen. De DPM 555 was gewoon nog een FIKS stuk duurder dan de CDJ-1000. Daarbij was de enige meerwaarde het af kunnen spelen van mp3's. Lekker belangrijk voor die prijs zeg. Voor het prijsverschil alleen al kun je AL je mp3 CD's omzetten naar CDDA discs!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
14-10-2004 16:28
Ondertussen is ie al stukken goedkoper, zou je er nu dan wel een leuke betrouwbare speler aan kunnen hebben? of is de speler zelf ook niet al te best?
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
7-11-2004 22:30
Hmm
Ik zie de speler wel zitten..
Alleennn..
Waar Denon vaak op zijn bek gaat is de beroerde kwaliteit van de Mastertempo ( 'denon noemt dat 'Key 'dacht ik?)
pitchen met ingeschakelde 'key' heeft op veel Denons een zeer duidelijk hoorbaar effect op de geluidskwaliteit ( In tegenstelling tot Pioneer)
Ben benieuws hoe die op deze speler is..
Dat is hét kritieke punt voor mij.

Is de DN-D6000 al leverbaar in NL trouwens?
zie hem hier nog niet in de webshop staan...?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-11-2004 22:56

fredje schreef:

Toch zonde dat de Tascam 302 het hier nooit gehaald heeft,alles waar iedereen zo vol van is bij nieuwe spelers zit allang op de Tas.
Inderdaad helemaal waar.

De Tascam CD302 was zijn tijd een beetje vooruit een paar jaar terug en wat je zegt over de units die je van elkaar af kun koppelen zodat je 2 losse bedienings panelen krijgt........ in 1 woord geweldig. Dat dat nog niet gejat is door een fabrikant snap ik niet.

Maar eerlijk is eerlijk, in het begin zijn er aardig wat problemen geweest met de software van de 302 die het regelmatig af liet weten. Vanaf versie 1.5 is er geloof ik vrij weinig gelazer mee geweest.
Tis trouwens te wijten aan Tascam zelf dat het merk het hier in NL niet zo ver geschopt heeft. Ze zijn namelijk niet echt dat je zegt bepaald happig op nieuwe leveranciers met als resultaat dat alleen feedback een echte bekende is die de Tascam gear verkoopt.
Jammer want Tascam is best een leuk merk.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
XrayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 9-2-2017
Berichten: 56
8-11-2004 10:31

basics schreef:

Is de DN-D6000 al leverbaar in NL trouwens?
zie hem hier nog niet in de webshop staan...?
Zag hem in een webshop al staan, nog niet te leveren wel te bestellen.
Zal geen namen noemen hier, maar de prijs van de DN-D6000 stond daar op €1599! shocked 8O

Maarja aan de andere kant, de DN-D4000 die hier voor €789,- wordt aangeboden stond daar te koop voor het bedrag van €950 wink ;)
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
8-11-2004 18:02

basics schreef:

Waar Denon vaak op zijn bek gaat is de beroerde kwaliteit van de Mastertempo ( 'denon noemt dat 'Key 'dacht ik?)
pitchen met ingeschakelde 'key' heeft op veel Denons een zeer duidelijk hoorbaar effect op de geluidskwaliteit ( In tegenstelling tot Pioneer)
Ben benieuws hoe die op deze speler is..
Dat is hét kritieke punt voor mij.
heb geen idee hoe dit met de oudere spelers is, maar op mijn denon s3000's hoor ik geen rare veranderingen als ik met mastertempo aan, de pitch verander...

natuurlijk als ik meer als +-16% ga pitchen, gaat het natuurlijk wel opvallen, maar dat is ook niet gek bij zulke verschillen...

ik denk dat het bij de d6000 het ook wel goed zit... ga anders eens bij een toko in de buurt eens luisteren/proberen wink ;)
Music is what feelings sound like...
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
9-11-2004 00:26
eh...
Volgens mij is ie nog niet eens leverbaar....
Ik zou er inderdaad héel erg graag es mee willen spelen..

Vooral naar de handigheid in werking van alle functies ben ik erg nieuwsgierig..
Hét kritieke punt bij Denon helaas.... wink ;)
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
10-11-2004 08:24

Dj Hugo schreef:

En het mooiste, MP3, dat hebben de pioneers niet!, en de complete funtionaliteit van deze 6000 is bruikbaar met mp3, nu pioneer nog
Helaas werkt de 'memo'functie niet voor mp3.. sad :(
da's niet slim....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)