Forum > Geluid

Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????)

(143 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
10-2-2004 12:16

Glorix schreef:

Reind, alleen tijdens het pitchen of ook als je inmixt?
Hangt van het zaalgeluid af. Als er een goede set staat dan gaat de koptelefoon af tijdens de overgang zodat ik goed kan horen wat ik doe (binnen grenzen natuurlijk aangezien je meestal ACHTER de boxen staat en dus HEEL moeilijk kunt bepalen hoe het VOOR de boxen klinkt). Als het zaalgeluid ruk is dan hou (hield) ik lekker m'n koptelefoon op (er is dan immers toch niks meer te redden).
Als je inmixt dan weet je toch niet hoe het klinkt in de zaal? Dan weet je niet of je misschien wellicht wel iets teveel hoog of midden erin knalt waardoor t geen gehoor meer is.
Ik mag dus hopen dat jij aan het begin van je set een paar keer de zaal in loopt om een referentie op te bouwen tussen geluid VOOR de speakers en geluid ACHTER de speaekers? Zo niet dan is het eigenlijk sowieso een non issue (aangezien je dan sowieso geen idee hebt hoe het werkelijk in de zaal klinkt).

(Wellicht een tip voor sommigen? ;-)
Wat ik doe is pitchen op mn koptelefoon en als ik inmix dan op 1 oor zodat ik t in de gaten kan houden of t nog wel gelijk loopt en het andere oor gebruik ik om te horen hoe t geluid in zaal wordt.
Het gebeurt (gebeurde) zelden dat ik terug moest grijpen naar de koptelefoon. Meestal hoor je eventuele afwijkingen al RUIM voordat het publiek ze hoort.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SlizerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2003
Laatste: 21-7-2009
Berichten: 20
10-2-2004 13:41
Ik hou m'n koptelefoon de hele set op :P

Gewoon met de PFL Fader Nummer 1 zachtjes opzetten en het nummer dat je in gaat mixen wat harder, zo hoor je beide over je koptelefoon, werkt perfect.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
10-2-2004 13:49

fredje schreef:

Edy the clerq!!
Tom!! laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GlorixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2003
Laatste: 7-6-2006
Berichten: 8
10-2-2004 13:52
Ja Dré, op de feestjes waar ik gedraaid heb tot nu toe stond ik eerst zelf in t publiek dus toen ik wel redelijk peilen hoe t geluid was in de zaal.
En daarnaast ben ik zelf nog niet ervaren genoeg om RUIM van tevoren te bepalen of een plaat ernaast gaat lopen ja/nee als ik 'ergens' draai omdat ik het dan niet meer kan horen. En dat komt eigenlijk door t feit dat ik alleen maar in de ideale situatie aan t oefenen ben en dat is op mn zolderkamertje.
Maargoed... practice makes perfect dus we gaan gewoon door :D
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
10-2-2004 17:03

Tom schreef:

fredje schreef:

Edy the clerq!!
Tom!! laugh :D
meen je dat??
ok, edy en TOM
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
10-2-2004 18:12

Slizer schreef:

Ik hou m'n koptelefoon de hele set op :P

Gewoon met de PFL Fader Nummer 1 zachtjes opzetten en het nummer dat je in gaat mixen wat harder, zo hoor je beide over je koptelefoon, werkt perfect.
Precies! Bij wijze van spreken hoef je je koptelefoon nooit af te doen, wanneer je gaat inmixen, gewoon je PFL fader op master zetten, en inmixen maar laugh :D
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-2-2004 18:42

Glorix schreef:

Reind, alleen tijdens het pitchen of ook als je inmixt?
Als je inmixt dan weet je toch niet hoe het klinkt in de zaal? Dan weet je niet of je misschien wellicht wel iets teveel hoog of midden erin knalt waardoor t geen gehoor meer is.
Wat ik doe is pitchen op mn koptelefoon en als ik inmix dan op 1 oor zodat ik t in de gaten kan houden of t nog wel gelijk loopt en het andere oor gebruik ik om te horen hoe t geluid in zaal wordt.
Gewoon de hele tijd.

Als het klinkt op mijn senheisertje dan zal het ook wel klinken in een zaal. Meestal heb je het snel genoeg door als het geluid kut is in de zaal.
En als ik draai gaat er altijd wel een bekende mee. Die houd ik gewoon een beetje in de gaten en als het naatje woord dan geeft die wel ff een zwaai.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
13-2-2004 04:10
1cup op het oor, 1oor naar de monitor.

en de twee kanalen gelijk door de koptelefoon jagen om de niveau's gelijk te krijgen.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
CptnemoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2004
Laatste: 15-9-2005
Berichten: 3
13-2-2004 17:59
Ook 1 cup hier. Behalve wanneer ik drie decks doe, dan zitten er twee kanalen op een oor. Meestal is een van die twee toch een tease, of in ieder geval snel weer weg.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
13-2-2004 21:32
Eerst de cue met one cup. Anders voel ik me zo vervreemd van wat er in de zaal te horen is. Dan op de monitor gelijk zetten en heel even two cup luisteren als referentie. Bij het mixen het liefst alleen de monitor, is die ruk, dan master pfl. En dan heel snel die koptelefoon af!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)