Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(226 reacties. Pagina 22 van 23)
Moderator(s): Dré
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 4-12-2025
22-7-2025 22:30
Check even hoe de outputs geconfigureerd zijn, hier kun je kiezen of je een 2 weg 3 weg etc hebt, ik draaide zelf altijd op mono en dan eigen settings.

Via de pc is het vaak al wat handiger instellen.
JohanhStandaard Lid
Sinds: 22-7-2025
Laatste: 17-8-2025
23-7-2025 12:37

Bestek schreef:

Check even hoe de outputs geconfigureerd zijn, hier kun je kiezen of je een 2 weg 3 weg etc hebt, ik draaide zelf altijd op mono en dan eigen settings.

Via de pc is het vaak al wat handiger instellen.
Volgens mij, voor zover ik kan beoordelen staat dat op 2-weg, dwz laag-mid/hoog-laag/mid/hoog.
Zo te horen weet jij er meer van dan ik...
Via de pc instellen dat wordt hem al helemaal niet; geen idee!
Dus nogmaals de vraag of er iemand is die mij kan helpen met de processor instellen?
gr. Johan
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
23-7-2025 13:34
persoonlijk zou ik het jezelf niet zo moeilijk maken.
Als je niet weet hoe je zon ding moet gebruiken, dan kan je beter iets anders kopen.
Er kan een hele hoop met de 2496, maar als je niet weet wat je doet, kan je ook een hoop verkeerd doen met schade tot gevolg.

Eentje met zo min mogelijk knopjes is de Behringer CX2310.
Kost een drol, en prima voor jouw doel.

Iets meer instelmogelijkheden is de Behringer CX3400, maar dan moet je ook wel weten wat je insteld......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
24-7-2025 10:18
2-weg, dwz laag-mid/hoog-laag/mid/hoog
Je beschrijft hier toch juist 4 weg (4 verschillende frequentiebanden)?
Waarom instellen via de pc geen idee? Software opzoeken, kabeltje aansluiten?

Ik sluit me aan bij Tom, als je niemand vindt die je kan helpen kun je beter een eenvoudiger toestel kopen.
Niet goed, wel hard!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 5-12-2025
24-7-2025 10:33
Afhankelijk van hoe je de leestekens interpreteert kan het een twee-weg zijn. Eerste kanaal is laag, tweede kanaal is mid-hoog.
Misschien hoeft het allemaal niet zo dramatisch te zijn. Kijk of je iemand in de buurt hebt die er wel wat van weet, eventueel een forumlid, neem je apparaat mee daar naartoe en laat diegene hem voor jou instellen en de instellingen opslaan. Eventueel dat iemand de instellingen voor je op een geheugenkaartje kan opslaan, dat naar jou opstuurt en jij het dus in de DCX2496 kunt steken en inladen. Zorg wel dat je over de juiste gegevens beschikt die nodig zijn voor de juiste instellingen.
Free beats!
JohanhStandaard Lid
24-7-2025 12:13

Tom schreef:

persoonlijk zou ik het jezelf niet zo moeilijk maken.
Als je niet weet hoe je zon ding moet gebruiken, dan kan je beter iets anders kopen.
Er kan een hele hoop met de 2496, maar als je niet weet wat je doet, kan je ook een hoop verkeerd doen met schade tot gevolg.

Eentje met zo min mogelijk knopjes is de Behringer CX2310.
Kost een drol, en prima voor jouw doel.

Iets meer instelmogelijkheden is de Behringer CX3400, maar dan moet je ook wel weten wat je insteld......
De bedoeling is dat hij ingesteld wordt en klaar.
Ik hoef geen meerdere sets aan te sturen oid
De 2310 heb ik gehad, maar overleden, en deze kon ik goedkoop kopen.
JohanhStandaard Lid
24-7-2025 12:16

Joepurlings schreef:

Ik sluit me aan bij Tom, als je niemand vindt die je kan helpen kun je beter een eenvoudiger toestel kopen.
Het is idd output kanaal 1 laag, kanaal 2 mid/hoog, kanaal 3 laag, en kanaal 4 mid hoog.
Als het me niet lukt om het apparaat zo in te stellen, waarom denk je dan dat het via een pc wel lukt?
JohanhStandaard Lid
24-7-2025 12:24

Hollender schreef:

Afhankelijk van hoe je de leestekens interpreteert kan het een twee-weg zijn. Eerste kanaal is laag, tweede kanaal is mid-hoog.
Misschien hoeft het allemaal niet zo dramatisch te zijn. Kijk of je iemand in de buurt hebt die er wel wat van weet, eventueel een forumlid, neem je apparaat mee daar naartoe en laat diegene hem voor jou instellen en de instellingen opslaan. Eventueel dat iemand de instellingen voor je op een geheugenkaartje kan opslaan, dat naar jou opstuurt en jij het dus in de DCX2496 kunt steken en inladen. Zorg wel dat je over de juiste gegevens beschikt die nodig zijn voor de juiste instellingen.
Het klopt dus wat jij zegt; 2 weg systeem, dat gaf ik ook aan in mijn eerste bericht.
Ik begon ook met de vraag of er iemand hier op dit forum is die voor mij de instelling kan maken.
Ik ben bereid daarvoor te reizen of een benzine vergoeding te betalen; geen probleem.
Ik krijg nu allemaal (goedbedoelde) oplossingen te lezen die ik niet zoek...
Nogmaals; het is de bedoeling van instellen en klaar!
Zo is dat toen ook met mijn Xilica processor gedaan en dat was prima! (jaaaren geleden!)
Overigens zit er bij het apparaat een geheugenkaart, dus op die manier zou het ook nog kunnen.
gr. Johan
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 5-12-2025
24-7-2025 18:41
Als jij weet hoe je de instellingen van de geheugenkaart kunt laden dan denk ik dat dat de simpelste oplossing is. Anders eens informeren wie er bij jou in de buurt woont van het forum die hem voor jou kan instellen. Nog een derde mogelijkheid is dat je hem opstuurt naar een lid en die hem voor jou instelt en daarna weer terugstuurt.
Persoonlijk vind ik de DCX2496 een heel fijn apparaat, veel mogelijkheden, betaalbaar en de klank is gewoon goed te noemen.. Echt bang for bucks.
Free beats!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
25-7-2025 10:41

Joepurlings schreef:

Volgens mij niet. Dan zou het zijn: Laag - Mid/Laag - Mid/Hoog - Hoog
Werkt dat allemaal nog in deze 64-bit only OS tijd? Volgens mij was dat Behringer gebeuren 32 bits voor en na (dus Windows 10/11 kun je dan wel vergeten).

Ik heb even kort gekeken maar zie daar toch wel wat Windows 10/11 issues voorbij komen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)