Forum > Geluid

Welke set gebruiken jullie voor fuiven

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
9-8-2015 13:16
Collega's,

Welke set zetten jullie in voor de jongerenfuiven?
Voor de jobs waar ikzelf muziek verzorg en voor bedrijfsevenementen heb ik TW Audio met Powersoft versterkers. Daar ben ik enorm tevreden van, maar wil nu niet direct deze investering bij de eerste beste jongerenfuiven gaan plaatsen.

Wat raden jullie aan? Actief, rcf, dB technologies, Mackie, enz. Of toch liever passief, met de kans dat er gefoefeld wordt met versterkers, processing enz. Je kan niet op iedere job tegelijk zijn, of is het niet rendabel om een ganse avond techniek er bij te verzorgen.

Op zoek naar een setje voor 500 - 750 personen te kunnen doen.
Zoals aangegeven in inleidende tekst wil ik een meer budget vriendelijkere set. Hoeft dus ook geen A-merk te zijn, maar het mag wel nog leuk klinken.

Wat is er nog belangrijk voor mij? Eventueel opsplitsbaar in 2 kleinere setjes, eventueel toppen los bruikbaar op statief.
Alleen opvouwbaar. Freelancers kosten nu eenmaal geld, en wat je alleen kan opbouwen, daar verdien je meest aan.

Ik denk dat ik met 4 subs wel zou toekomen, of dit hoop ik toch.
Ik hoor graag jullie advies!
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
11-8-2015 09:19
Waarom zou je deze niet gaan plaatsen bij fuiven?
500-750 personen is toch best een hoop mensen bij mekaar.

Voor 500 personen zet ik een stack AlphaE neer. Ook geen budgetset, maar het staat tenminste niet schel te schreeuwen en ik moet me geen zorgen maken dat ik de dag erna onderdelen kan gaan rapen.

Als je het alleen wil kunnen zetten valt zoiets wel af, hoewel bv een RS18 (kopie) met daarboven een PS15R2 wel eens je noden zou kunnen vullen. Echter kan je dan even goed TW zetten dat je toch al hebt.
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
11-8-2015 23:53
Als je zelf als oppas erbij blijft lijkt me dat geen probleem.
DPA 2011C - DPA 4099
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
12-8-2015 10:17
Dit is nu net het probleem. Ik kan er niet telkens gaan bijblijven. Omwille van meerdere jobs op hetzelfde moment of ook omdat het niet rendabel is om bij te blijven. Mijn TW Audio luidsprekers en powersofts laat ik niet graag achter zonder dat ik zelf erbij ben. Vooral omwille dat ik dit soort materiaal echt wel netjes wil houden, alsook voor de investering die erin zit.
Mijn TW Audio set wordt meest gebruikt voor bedrijfsevenementen, jubilea, trouwfeesten enz. Maar ik kan moelijk een jongerenfuif of eender ander welke job gaan afzeggen omwille dat ik weet dat mijn luidsprekers het zeker wat meer zullen te verduren krijgen. Daarom zoek ik dus een setje dat ik met een gerust hart kan achterlaten. Ook bij een dj die net voor de eerste maal speelt en geen benul heeft wat het nu is van rode ledjes op een mengpaneel, daarom ook eerder de eventuele keuze voor actieve set.
Ook als de jobs niet vragen voor A-merk van luidsprekers. Bijvoorbeeld bij een beach fuif van het plaatselijk jeugdcafé, of voor de jeugdbeweging.

Investeringsgewijs, maximum 8000 euro, liever nog 5000 euro.

Graag jullie info en ervaringen hiermee.
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
12-8-2015 11:18
DAP audio X-set. Kost niet veel, makkelijk uit te breiden en alles nog los van te krijgen. Enige nadeel, voor jou dan toch, niet aktief. Als het echt aktief moet zijn dan eens kijken voor db-technologies flexsys of dvx serie.
Free beats!
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
12-8-2015 12:47
Wellicht dat de nieuwe Yamaha DXR/DXS iets is..?
Ik heb zelf de 10 inch top, gaat geweldig en toch niet al te duur
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 281
12-8-2015 12:54
Dap X setje lijkt me hiervoor prima, 4 X15HL subjes met X12t of X15 toppen.
Inderdaad wel passief maar hierdoor kun je wel je processor beter afschermen tegen onkundige handjes.
X15HL subs gaan over het algemeen rond 500 euro per 2 weg op marktplaats dus dat haal je prima in je budget.
Met een beetje knutselen in je processor haal je prima geluid uit de set bij de feestjes die je aanhaalt.
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
13-8-2015 13:03
Haal je met 4 X15HL subjes en 2 X15 toppen 500 tot 750 man? Ik zou daar persoonlijk eerder 3/400 voor rekenen. Of ben ik dan te kritisch shut up :X
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
13-8-2015 13:55
300 lijkt me het uiterste maximum met de dapset.
Ofwel ben ik zo veeleisend en altijd bang om te weinig geluid neer te zetten.
De bedoeling is tenslotte dat alle mensen het geluid goed horen, het is geen trouwfeest waar enkel aan de "discobar" gedanst wordt.
www.bigsoundsystems.be
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
14-8-2015 11:51
300 personen doe ik nu ook met mijn 4 subs en 4 toppen. Maar ik denk niet dat je DAP kan vergelijken met TW audio, zonder een slecht woord over een merk waar ik geen ervaring mee heb te zeggen.
Set moet opsplitsbaar zijn voor kleinere dingen te kunnen doen ook. 1 grote set die pas buitenkomt bij grote jobs zou teveel stil staan en ook niet rendabel zijn. Ik koop geen materiaal die niet rendabel is.
Of ik zou T24N kasten van TW audio moeten bijkopen als grote toppen, en wat db technologies opera kastjes met bijhorende subjes, of iets dergelijks voor de hufterproof oplossing.
Heeft iemand in feite ervaringen met die DVA mini line array, zal ook zo héél duur niet zijn waarschijnlijk.
Als ik een evenement heb die nood heeft aan een grotere klankset, betekent dit ook meestal wat meer truss, meer moving heads, enz, en daar is dan ook wel een technieker of ikzelf aanwezig.
Dan heb ik niet genoeg materiaal om dan toch 2 of meerdere grote jobs te doen, maar kleine discobars met sub top configuratie is wel geen enkel probleem.

Een ding is zeker, ik zal geen ondoordachte beslissing nemen ...
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)