Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Pro Rental

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 115 bijdrage(n) van Pro Rental (Pagina: 1 van 12)

Topic: Welke Actieve (floor)monitor kiezen (22-6-2016 20:39:00)
Forumleden,

Ben op zoek naar actieve monitors, liefst floormonitors.
Voorlopig Mackie SRM450V3 in gebruik, maar schiet toch te kort op sommige vlakken.
Goeie speaker voor het geld, maar je kan er ook geen wonderen mee verrichten.

Waarom mijn keuze voor floormonitor?
Doe kleinschalige PA, maar veel meer dj werk. Liefst netjes na de dj booth, en geen extra statieven. Ook tijd van opbouw/afbouw scheelt terug een statief meenemen, naar binnenbrengen, openklappen, enz. Een kistje naar binnenrollen is iets handiger.

Welke kunnen jullie me aanraden, of met wat spelen jullie nu?
Zelf krijg ik komende periode demo van DB Technologies LVX XM en DVX DM serie.

Betreft over 2 of 4 monitors. Budget kan tot 1000 a 1500 per kast.

Ik hoor het graag van jullie!
Topic: Midas Venice linkerkannal defect? (17-9-2015 12:03:00)

Jadjong schreef:

Kabouters, ik heb er ook wel eens last van.
Wie heeft er geen last van? Enkel willen ze niet zelf laden en lossen.... laugh :D
Topic: Aktieve full range speakers / monitoren gezocht (10-9-2015 14:37:00)
Frank,

ik ben te tam om te rekenen. Wie a zegt, moet b ook zeggen. Prijs voor FBT kastje?
Topic: DMX lijn over pa CAT5 kabel (9-9-2015 16:56:00)
Collega's,

ik heb net een Allen & Heath QU16 tafel aangeschaft, deze wordt morgen geleverd.
Ik heb echter nog geen multikabel of cat5 kabel met stageblock gekocht. Ik heb hier nog enige vragen over, vooraleer ik deze aankoop.
Met een gewone analoge multikabel kan je uw dmx lijn meetrekken, wat mij zeer makkelijk lijkt. Is dit mogelijk met een cat 5 kabel ook, aangezien je normaal rechtstreeks binnenkomt op je PA tafel vanaf je stageblock?

Mocht dit naar het Newbie forum gaan, mijn excuses. Dit worden mijn eerste serieuze stappen in de PA-wereld. Verder dan een 5 tal micro's ben ik nog niet geraakt. laugh :D
Topic: DBX Driverack PA2 (4-9-2015 14:25:00)
Heb overlaatst de PA2 enkel gebruikt als limiter. Signaal van dj laten binnenkomen in PA2, Stereo full range als preset en dan naar de powersofts. Daar wordt signaal dan gesplitst in sub-top configuratie. (was 4x B30 sub en 4x M12 in de truss).

De limiter in de Powersofts doen dienst om de presets correct te krijgen. Dit wil dan nog niet zeggen dat het dj-proof is. Daarom heb ik vooraf al mijn signaal gelimiteerd met de PA2.
Topic: DBX Driverack PA2 (4-9-2015 14:21:00)
Gebruik nu driverack PA2 ism 2 synq 3k6 als versterkerracks. Heb twee zo'n racks lopen voor TW Audio.
Wizard volgen met de RTA micro en dan finetunen. ik kon wel vergelijken met de presets van de Powersofts, waar TW Audio zijn presets voor maakt.
Het klinkt niet hetzelfde, maar is wel aanvaardbaar. Reden van Synq's was bij mij budgettaire redenen.
Topic: Mackie srm 450V1 of 450V3 (21-8-2015 15:14:00)
Beste,

ik heb de V3's in verhuur zitten.
Ben daar zeer tevreden van. Krachtiger dan de V1, enkele presets aanwezig wat soms handig is, dj, speech, solo, enz.
Vooral inderdaad voor kleine jobs, of low budget feestjes.

Ik heb ze ook hiervoor gekocht.
Lang geleden ( toen de dieren nog praatten en de vrouwen nog luisterden... laugh :D ) had ik ook V1's. Altijd tevreden van geweest, maar de V3 is toch een upgrade.
Topic: Welke set gebruiken jullie voor fuiven (14-8-2015 14:14:00)
Even ter verduidelijking, de naam 'Diejai T' is gewijzigd in 'Pro Rental'. Ik wilde geen tweede profiel aanmaken en heb Dré vriendelijk gevraagd dit te wijzigen.
Ook heb ik dit gemeld in het Algemeen forum bij 'Stel je even voor' om geen verwarringen te veroorzaken.
Topic: Huurprijs bepalen (14-8-2015 14:09:00)
Normaal reken ik gemiddeld kostprijs van het toestel/20
Luidsprekers/50.
Trussing is wat moeilijker. Daar hang je toch wel vast aan +/- 3 euro per lopende meter.

Pioneersetjes is ook rond de /20 a 25.

Hopelijk ben je hiermee geholpen. happy :)

Natuurlijk zoals Tom hierboven al vermeldde. Kijk ook even wat de collega's in de buurt vragen voor eventueel een soortgelijk toestel of product.
Ik verhuur enkel onder de prijs als ik het gevraagde product zelf niet voorradig heb.
Klein voorbeeld: klanten vragen Mackie SRM450, maar heb ik niet meer voorradig voor bepaalde dag. Ik heb wel nog TW audio staan, wat toch opmerkelijk een beter(lees duurder in aankoop) klanksysteem is. Dan zal ik de klant voorstellen als ik TW Audio mag meegeven aan de huurprijs van een SRM450. Zo is de klant geholpen, hoef ik niet te zeggen dat voorraad uitgeput is, en staat dan evenwel duurder materiaal ook niet stil.
Topic: Stel je even voor... (14-8-2015 13:41:00)
Beste new-liners,

heb de naam Diejai T laten wijzigen in Pro Rental. Dank aan Dré hiervoor!
Ik hang hier al een tiental jaar rond. Vooral veel lezen, nu en dan wat posten om tot een oplossing van een probleem te komen.

Ik kom uit België,West-Vlaanderen.
Voornamelijk bedrijvig in bedrijfsevenementen, trouwfeesten, jubilea, 30-40-50 jarigen feesten, en dergelijke.