Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 10 van 22)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-10-2013 20:11
Als je werk zat hebt kun je zo selectief zijn als je wilt. Ik kreeg laatst een dj op bezoek, die wilde eigenlijk alleen grote feesten vanaf 300 man doen... tja, dat willen alle dj's het liefst, ik zelf ook. En als het even kan huur ik ook graag wat mensen in die alle spullen voor mij op- en afbouwen want ik hou niet van sjouwen.

Maar ja, helaas moet ook ik iedere maand de rekeningen betalen en daarom pak ik ook de minder leuke dingen graag aan, zoals borrels waar je alleen maar achtergrondmuziek hoeft te draaien. En daarom sjouw ik ook nog steeds ieder weekend zelf met alle spullen door heel Nederland. Ook het werk dat ik minder leuk vind doe ik met veel enthousiasme en een big smile, want ik ben allang blij dat ik van mijn hobby mijn werk heb mogen maken.

Als de bedrijven waar jij graag voor wilt werken je nog niet kennen moet je daar hoognodig eens op de koffie. Hier op het forum gaan zitten klagen levert je geen werk op hoor, eerder integendeel...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 1230
12-10-2013 20:33
Dat begint hier zo stilaan op een soapserie te lijken. Dat zijn ook zo van die probleemsituaties die maar niet opgelost raken.
Zo'n beetje elk voorstel wordt hier afgeschoten. Je kijkt alleen naar hoeveel beter een ander uit dezelfde strijd komt als jij en als dat in jouw nadeel is dan doe je er dus niet meer aan mee. Het mooiste (ergste) voorbeeld vind ik die samenwerking met andere collega's die je gemakshalve dan maar concurrenten noemt. Jij weigert voor een conculega te gaan draaien in de veronderstelling dat hij er misschien wel meer aan overhoud dan jou...
shut up :X

Ik heb echt het idee dat jouw mentaliteit het probleem vormt. Ik vind het lovenswaardig dat alle andere medeforummers hier nog zoveel moeite blijven doen om een "concurrent" te helpen en op te peppen. Ik heb jou anderen al voor minder zien afbranden.
Free beats!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
12-10-2013 20:51
1 x bewerkt. Laatst door Marc Ebbers op 13-10-2013 13:10
Je moet ook niet denken in concurrenten, probeer eerder te denken wat je samen kunt bereiken door samen te werken.
"De grootse concurrent is je beste vriend" Citaat uit What would google do. Wat overigens een erg interessant boek is!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een volledige baan er naast heb en dat voor een hoop zekerheid zorgt. Maar opzich levert het een leuk bedrag op en kan ik daardoor kiezen welke klussen ik wel en niet doe.
Focus on the customer and the rest will follow.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
12-10-2013 20:53

Frank76 schreef:

Er zijn in de regio enkele bedrijven die onder een ander (wie dan ook) het licht niet gunnen, alleen uit zijn op eigen gewin en je ze alleen uit de shit mag helpen.
Pak die kans toch, een ander uit de shit helpen kan toch geen kwaad?
In mijn hoofdberoep is het bijna constant klanten uit de shit helpen (elektrische sturingen) en op deze manier er binnen te geraken of samenwerken met concullega's voor de grote projecten.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9471
12-10-2013 23:02
If you can't beat them,
join them.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 2053
13-10-2013 09:33
Wat schattig toch dat jullie weer allemaal overhaaste conclusies trekken en vooral niet goed lezen!
Ik ga niet meer proberen het uit te leggen, lees nog maar eens goed wat ik nu precies heb getikt.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
13-10-2013 11:45
"schattig" vind ik denigrerend in deze. Al deze forumleden proberen zonder enig uitzicht op eigen gewin jou te adviseren.
I

Bottom line van al deze zeer goed bedoelde adviezen is: samen sta je sterk. Ik zie echt niet in waar er verkeerd gelezen word.

Ik heb diverse mooie opdrachten kunnen doen met 1 of meerdere collegabedrijven die ik alleen nooit had kunnen doen. Die opdrachten deden we samen. Ik ken mijn kracht : ik ben enhousiast, maak makkelijk contact, kan hard werken ben creatief heb veel apparatuur.(als het gaat om kwantiteit haha) Gelukkig kan ik samen werken met bedrijven en personen die andere eigenschappen hebben die ik niet altijd bezit, zakelijkheid, nauwkeurig en netjes werken, goed plannen.

Je lijkt je te profileren als iemand die alles in huis heeft,technische kennis, inzet, maar ondanks dat te weinig werk.
je komt ook verbitterd over, je neemt niet makkelijk advies aan, je werkt graag op je eigen manier, je wordt defensief als dat niet nodig is.

Het zal een hele zoektocht worden om klanten te vinden of een collega die daar geen aanstoot aan nemen. Hier op het forum, mij inclusief, zitten er veel die dat wel doen. Maar dat is 100% waar het hem in zit. Jouw instelling en houding. Als je dat advies niet aan wilt nemen zit je in een vicieuze cirkel die eindigt met jij en jouw gelijk samen straatarm op je virtuele troon. Het frappante is dat je zelf dit topic begint met de vraag om advies. Interessant dat we dan met zijn allen eerst ons best mogen doen om uit te zoeken binnen welke door "the master himself"gestelde kaders we dat advies mogen uitbrengen. Dat je niet begrijpt dat dat op weerstand stuit is het probleem.

Jij wilt helemaal niet meer werk. Jij wilt meer van het werk wat jij wilt doen en op jouw manier met jouw voorwaarden. Om maar even flauw te doen: bij het eerder aangehaalde "dubbeltje op zijn kant" zie je dat soms ook. U geeft meer uit dan u verdient : ja maar ik wil wel mijn 8 alligators eten kunnen geven en motor kunnen blijven rijden. Die mensen willen niet uit de schulden, die willen kunnen blijven leven zoals ze nu doen!

Nu kun je boos worden van dit stukje. Je kunt denken, nog zo'n "tegenstander" praat maar raak, ik weet van de hoed en de rand, (zoals je steeds zegt) . Dan blijf je exact in de situatie zitten waar je nu zit.
Je kunt ook denken. Goh, er blijven maar mensen moeite doen om me op andere gedachte te brengen... zou dat dan toch de moeite waard zijn ? Je zou versteld staan hoe veel mooie dingen er dan uit dit forum voort kunnen vloeien.

Succes. De keus is aan jou.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 1230
13-10-2013 12:30

Frank76 schreef:

Wat schattig toch dat jullie weer allemaal overhaaste conclusies trekken en vooral niet goed lezen!
Ik ga niet meer proberen het uit te leggen, lees nog maar eens goed wat ik nu precies heb getikt.
Je hebt al enkele keren aangegeven een sparringpartner te willen omdat je hier geen ellenlange discussie op het forum wil. Toch reageer je elke keer weer opnieuw en houdt de discussie bewust gaande. Daarom dat ik dit onderwerp stilaan met een soapserie begin te vergelijken. Je plaatst jezelf keer op keer in een slachtofferrol. Echt aanpassingsvermogen heb ik ook nog niet kunnen ontdekken, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik de situatie niet volledig ken.

Nogmaals, ik blijf het sterk vinden van al die anderen die blijven adviseren en oppeppen...
Free beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
13-10-2013 12:39
Het ligt uiteraard aan de vele forumleden die jou van advies hebben voorzien. Wij lezen allemaal niet goed en we hebben ook geen idee hoe deze business werkt. En toch verdienen de meeste er een aardige boterham mee, in tegenstelling tot degene die het allemaal veel beter weet... u dus.

Ik vind het, net als de meeste mensen hier, heel dapper dat je zo openlijk om advies durft te vragen. Maar doe er dan in godsnaam ook wat mee! Jij wilt alleen advies dat overeenkomt met jouw eigen gedachten, maar jouw manier werkt blijkbaar niet!

Je wilt een sparringpartner om face to face mee te praten, maar als je een goede sparringpartner hebt zal die je ook niet vertellen wat je wil horen. Hier heb je tientallen sparringpartners, en die sparren er flink op los maar jij verdedigt alleen.

Je zegt zelf al dat de WW op is. Je kunt dus NU iets met al dat goede advies gaan doen, anders wens ik je veel plezier in de bijstand en zien we je binnenkort wel op tv, bij een dubbeltje op zn kant of uitstel van executie shut up :X
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 2053
13-10-2013 16:10
Waarom concluderen jullie toch allemaal dat ik het veel beter weet.
Ik heb ervaringen en deel deze. Jullie lezen onvolledig en oordelen veel te hard!
En als je alle adviezen op een rijtje zet, valt het aantal eenduidige adviezen reuze tegen, wat voorbeelden:
Neem een bus, dan ben je professioneler - welnee, bij mij heeft bus en reclame nooit wat opgeleverd.
Koop alles nieuw, dan kom je pas goed voor de dag - welnee, dat is onzin.
Onderscheid je, durf te kiezen - welnee, pak alles aan voordat je bij John Williams zit
Wees je zelf, kies voor jezelf - welnee, wees de hoer van iedereen.

En heel vervelend heb ik dan ook nog eens een eigen mening.
Ik vraag iemand om mee te kijken naar wat er fout kan zitten in mijn bedrijf, jullie beginnen over werken voor een concurrent en mijn houding. Daar vraag ik niet om, ik wil kijken naar soorten markt, de kwaliteit en spullen die ik kan bieden in combinatie met mijn kennis en kunde. Niks meer en niks minder.
Ik kan ook verzinnen dat ik moet investeren, alles moet vernieuwen, een bus en pand moet nemen en vooral veel voor anderen moet werken.
Maar guess what, het is wel een kip-ei verhaal. Zonder omzet, geen bus en pand, zonder pand en spullen, geen omzet.
Primair geen geld, dus zal het moeten komen uit de spullen, kennis en kunde die ik wel heb.
Daarbij wil ik gerust een collega ondersteunen, sterker nog, ik heb een uitstekende samenwerking met iemand, maar ik kies er doelbewust voor liever arm en gelukkig te zijn, dan een rijke hoer!

En Hollender, kijk wat minder TV. Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat. Laat me raden, geen broodwinning zeker? Geen gezinnetje die je ook nog wel eens willen zien?

Gelukkig zijn er wel een aantal mensen die de situatie een stuk beter begrijpen en heb ik een uitstekend telefoongesprek met Jorrit gehad. Die personen bedankt.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)