Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stieno
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 1 van 20)
Topic: Showtec space tracer 4000 (12-3-2020 22:34:00)
Ok, eventuele typenummers of specificaties voor de betreffende onderdelen?
Tnx
Topic: Showtec space tracer 4000 (11-3-2020 17:09:00)Tnx
Ik ga er even naar kijken. Fitting stelt niets voor. Is de starter ook vermogen - specifiek? (Neem aan dat de te creëren vlamboog steeds anders is).
Wat zou alles zijn wat ik nodig heb voor een 2500 watt setup? En is de 3000 watt of 3500 watt hmi geen bestaande lamp? Ik kom ze merkloos wel tegen.
Topic: Showtec space tracer 4000 (9-3-2020 20:12:00)Wat zou alles zijn wat ik nodig heb voor een 2500 watt setup? En is de 3000 watt of 3500 watt hmi geen bestaande lamp? Ik kom ze merkloos wel tegen.
Hey iedereen,
Ik wil een space tracer zo aanpassen dat ik de lamp op 16a 230 kan laten functioneren. De huidige aansluiting. Vereist 32a single phase 230 , en dat is vaak onpraktisch. (Wegens de 4000 watt xenon die er in zit.) Alleen op lokaties waar krachtstroom 32a is kan ik middels een verloop deze lamp inzetten.
De electronica voor beweging is losgekoppeld van de lamp en heeft nauwelijks vermogen nodig. Een aansluiting 3 phase 16a of zelfs 1 fase 230 zou dus zo zo te realiseren zijn mits ik een xenon lamp zou kunnen monteren van 3000 i.p.v. 4000 watt. Wat betreft brandpunt en fitting is dit geen probleem.
De vraag: ik weet te weinig van xenon. Het circuit is behoorlijk eenvoudig. Een starter en een ballast. Niet anders als andere gasontladingslampen zoals hid en MSD.
Kan ik daar straffeloos een lamp met een lager wattage op aansluiten? Zo nee , wat dient er dan aangepast te worden en hoe reken ik uit wat ik nodig heb. Ook ben ik benieuwd waarom er een voltage van 90 tot 400 volt wordt aangegeven op gasontladingslampen. Ik heb altijd begrepen dat deze op een hogere spanning werken.
Dank!
P.s. ik begrijp dat dit ten koste gaat van de prestaties cq output van de lamp, maar dat is voor mij ondergeschikt aan de inzetbaarheid.
Topic: Movinghead onderdeel (29-10-2017 00:28:00)Ik wil een space tracer zo aanpassen dat ik de lamp op 16a 230 kan laten functioneren. De huidige aansluiting. Vereist 32a single phase 230 , en dat is vaak onpraktisch. (Wegens de 4000 watt xenon die er in zit.) Alleen op lokaties waar krachtstroom 32a is kan ik middels een verloop deze lamp inzetten.
De electronica voor beweging is losgekoppeld van de lamp en heeft nauwelijks vermogen nodig. Een aansluiting 3 phase 16a of zelfs 1 fase 230 zou dus zo zo te realiseren zijn mits ik een xenon lamp zou kunnen monteren van 3000 i.p.v. 4000 watt. Wat betreft brandpunt en fitting is dit geen probleem.
De vraag: ik weet te weinig van xenon. Het circuit is behoorlijk eenvoudig. Een starter en een ballast. Niet anders als andere gasontladingslampen zoals hid en MSD.
Kan ik daar straffeloos een lamp met een lager wattage op aansluiten? Zo nee , wat dient er dan aangepast te worden en hoe reken ik uit wat ik nodig heb. Ook ben ik benieuwd waarom er een voltage van 90 tot 400 volt wordt aangegeven op gasontladingslampen. Ik heb altijd begrepen dat deze op een hogere spanning werken.
Dank!
P.s. ik begrijp dat dit ten koste gaat van de prestaties cq output van de lamp, maar dat is voor mij ondergeschikt aan de inzetbaarheid.
Losse rgbw leds geen optie ? Bij onze grote vriend ali een zakje voor bijna niets gehaald, en als je n soldeerbout kunt hanteren hoef je dit soort uitgaven niet meer te accepteren.
Topic: Turbosound IQ (29-12-2016 04:10:00)Een IQ 12 gekocht om te testen, Ik orienteer me momenteel op een nieuw geluidssysteem (2 a 4 toppen, 4 subs) .
JBL PRX 800 serie, rcf art 700 serie, QSC k - Zijn dan de logische ongeveer gelijk geschakelde series om naar te kijken binnen mijn budget. Ik ben altijd gecharmeerd geweest van RCF - maar das ook stukje emotie. (goeie feestje op gehad
)
De IQ was bij mij tot een paar maanden geleden niet bekend, maar als je prijzen gaat vergelijken kom je hem vanzelf tegen. Ik kon er alleen maar positieve reviews over vinden - Maar veel mensen zijn trots op wat ze hebben (gehad) Als je soms hoort wat er de hemel in geprezen wordt... Enfin - het feit dat ik wat Amerikaanse reviews vond waar de vergelijking met jbl en qcs werd gemaakt en deze kast daar goed tegen afstak maakte me echt wel benieuwd.
Ik ben zeeeer blij verrast. Wat een strakke sound uit een enkel kastje al. Afwerking is dik in orde, powercon in en uit, 2 pole gaten (eenvoudig onder n hoek te zetten) dsp is briljant. Bruikbaarheid van de presets moet ik nog in praktijk zien - maar alles wat je wilt zit er in. Ultranet in de toekomst interessant - behringer xr er bij en nog maar een cat 5 kabeltje voor bijvoorbeeld alle monitors? Het feit dat je zowel op de speaker, als via de software - Alles kunt instellen, maakt in elk geval bediening makkelijker dan bij alle bovengenoemde merken. - en zonder randapparatuur durf je met zo veel opties gewoon meer aan. Zonder externe mixer een presentatie? .. Zonder processing of latop terplekke een andere opstelling maken dan vooraf bedacht.. De vergelijkingen die gemaakt worden met de rcf art serie zijn wat vaag. de art 300 en 700 serie verschillen nogal in prijs vermogen en kwaliteit. En dan zijn er ook nog tig uitvoeringen per serie. De (nieuwe!) 300 serie haalt het in mijn ogen op geen enkel vlak bij deze iq's! En ik vind de Art 732 bijvoorbeeld een beest van een kast (en vergelijkbaar in prijs) ik zou ze naast elkaar moeten horen, maar deze speaker doet daar wat betreft output en geluidskwaliteit zeker niet daarvoor onder. Daarbij is de ART is dan wel weer n kale bak..
De jbl prx 800 heb ik niet gehoord, de 600 serie wel, en ik vond die in mijn herinnering veel aggersiever klinken. Qsc k serie alleen de 10 incher van gehoord ooit, kan ik weinig zinnigs over zeggen. al vond ik die bouwkwaliteit gewoon erg goed.
Al met al worden er steeds meer goed klinkende bedrijfszekere actieve speakers uitgebracht. De markt ligt denk ik dichter bij elkaar dan 15 jaar terug. Echte onbetrouwbare bagger klinkende kasten voor 600+ euro per kast vind je toch eigenlijk niet? Het onderscheid wordt op andere vlakken gemaakt, DSP, Maximale SPL, garantievoorwaarden, innovatie. En vooral n stukje emotie denk ik. Want als je niet beter weet ben je met veel "speakers van nu" gewoon meteen onder de indruk en vaak verkocht. En zo is t bij mij misschien ook want ik vergelijk ook vooral met wat ik nu heb (dap x-12t en x18b en rcf 200a &300a - prehistorie
ik bedoel maar...)
De IQ12 heeft een woofer met een Ferrietmagneet, en dat verklaart t gewicht. Ik ben gewend om met pasieve houten kastjes te slepen - dus "ach" 22kg.. Maar dat is dus wel n nadeel. Ze zijn op veel vlakken wat kwetsbaarder (hard glad kunstof, krasgevoelig) Er moeten echt hoezen bij want je wilt geen bier of regen over de achterkant.
Volgende stap is een showroom opzoeken waar echt vergeleken kan worden. ff de emotie uit proberen te schakelen.
Alhoewel.. Hoe kies je n auto.. of n vrouw
?
Topic: Lichtgewicht, high output DIY top (4-12-2016 23:00:00)JBL PRX 800 serie, rcf art 700 serie, QSC k - Zijn dan de logische ongeveer gelijk geschakelde series om naar te kijken binnen mijn budget. Ik ben altijd gecharmeerd geweest van RCF - maar das ook stukje emotie. (goeie feestje op gehad
) De IQ was bij mij tot een paar maanden geleden niet bekend, maar als je prijzen gaat vergelijken kom je hem vanzelf tegen. Ik kon er alleen maar positieve reviews over vinden - Maar veel mensen zijn trots op wat ze hebben (gehad) Als je soms hoort wat er de hemel in geprezen wordt... Enfin - het feit dat ik wat Amerikaanse reviews vond waar de vergelijking met jbl en qcs werd gemaakt en deze kast daar goed tegen afstak maakte me echt wel benieuwd.
Ik ben zeeeer blij verrast. Wat een strakke sound uit een enkel kastje al. Afwerking is dik in orde, powercon in en uit, 2 pole gaten (eenvoudig onder n hoek te zetten) dsp is briljant. Bruikbaarheid van de presets moet ik nog in praktijk zien - maar alles wat je wilt zit er in. Ultranet in de toekomst interessant - behringer xr er bij en nog maar een cat 5 kabeltje voor bijvoorbeeld alle monitors? Het feit dat je zowel op de speaker, als via de software - Alles kunt instellen, maakt in elk geval bediening makkelijker dan bij alle bovengenoemde merken. - en zonder randapparatuur durf je met zo veel opties gewoon meer aan. Zonder externe mixer een presentatie? .. Zonder processing of latop terplekke een andere opstelling maken dan vooraf bedacht.. De vergelijkingen die gemaakt worden met de rcf art serie zijn wat vaag. de art 300 en 700 serie verschillen nogal in prijs vermogen en kwaliteit. En dan zijn er ook nog tig uitvoeringen per serie. De (nieuwe!) 300 serie haalt het in mijn ogen op geen enkel vlak bij deze iq's! En ik vind de Art 732 bijvoorbeeld een beest van een kast (en vergelijkbaar in prijs) ik zou ze naast elkaar moeten horen, maar deze speaker doet daar wat betreft output en geluidskwaliteit zeker niet daarvoor onder. Daarbij is de ART is dan wel weer n kale bak..
De jbl prx 800 heb ik niet gehoord, de 600 serie wel, en ik vond die in mijn herinnering veel aggersiever klinken. Qsc k serie alleen de 10 incher van gehoord ooit, kan ik weinig zinnigs over zeggen. al vond ik die bouwkwaliteit gewoon erg goed.
Al met al worden er steeds meer goed klinkende bedrijfszekere actieve speakers uitgebracht. De markt ligt denk ik dichter bij elkaar dan 15 jaar terug. Echte onbetrouwbare bagger klinkende kasten voor 600+ euro per kast vind je toch eigenlijk niet? Het onderscheid wordt op andere vlakken gemaakt, DSP, Maximale SPL, garantievoorwaarden, innovatie. En vooral n stukje emotie denk ik. Want als je niet beter weet ben je met veel "speakers van nu" gewoon meteen onder de indruk en vaak verkocht. En zo is t bij mij misschien ook want ik vergelijk ook vooral met wat ik nu heb (dap x-12t en x18b en rcf 200a &300a - prehistorie
ik bedoel maar...) De IQ12 heeft een woofer met een Ferrietmagneet, en dat verklaart t gewicht. Ik ben gewend om met pasieve houten kastjes te slepen - dus "ach" 22kg.. Maar dat is dus wel n nadeel. Ze zijn op veel vlakken wat kwetsbaarder (hard glad kunstof, krasgevoelig) Er moeten echt hoezen bij want je wilt geen bier of regen over de achterkant.
Volgende stap is een showroom opzoeken waar echt vergeleken kan worden. ff de emotie uit proberen te schakelen.
Alhoewel.. Hoe kies je n auto.. of n vrouw
?o help.. die B&C 18SW115 is echt een monster. Welke amp komt hier in? Waarom subs actief ?
Topic: Daslight realiteit komt niet overeen met 3d weergave (4-12-2016 22:38:00)Kijk even in de fixture file. Daar geef je aan wat 0 - 255 op een pan of tilt kanaal in werkelijkheid betekent. vaak staat die standaard op 360 wat geen enkele invloed heeft op de werking (immers de uitgestuurde waardes veranderen niet) maar wel in een visualizer.
Topic: Opteren voor anderen top (3-8-2016 01:17:00)ik gebruik naar volle tevredenheid zowel de x15 als de x12 als de x12t. De x15 is beduidend minder fijn als top, vergeleken met de x12t. Minder mid en minder hoog. (wat logisch is want de x12-t heeft een veel betere hoogdriver, maar ook de combinatie 18 - 12 - 1 werkt beter dan 18 - 15 -1 Ik denk dat veel 12 -1 toppen van redelijke kwaliteit prettiger werken dan de x15 als top zoals dus ook de x12 (zonder t!))
Voorheen zette ik op 2x x18b een x15. Met een x12 maar zeker met eenx12t klink het geheel vele malen beter. Bij grotere gelegenheden zet ik 2x x12t op 4x x18b per kant. Ik heb een keer geexperimenteerd door 3 subs per kant met 1 top te combineren, maar dan was er echt onbalans tussen sub en mid-hoog op hoog volume, met name als je van links naar rechts liep (was buiten, open veld) In grote ruimtes gaat de spreiding van 1 top per kant gewoon ook parten spelen. Als je toch de moeite wilt nemen om je 6 subs mee te slepen. Dan kunnen die 4 topjes toch zeker ook wel mee?De x15hl schijnt bovendien nog wat harder te gaan dan de x18b..
Mijn advies zou, gezien je budget zijn, om gewoon te gaan voor 4x x12-t.Goed zoeken en je houdt geld over. Nieuw wordt dat te duur. Een alternatief waar ik goede geluiden over heb gehoord zijn de Electro Voice ZLX-12. Niet duur, kun je je merkembleempje laten zitten
Maar geen vermogensmonster. Ik ben geen fan van de jbl jrx en behringer eurolive (pro) serie die ook in deze prijsklasse passen. de behringers zijn echt minder te belasten als wordt opgegeven (b1220 pro , set van 4, 3 woofers kapot) Jbl's vind ik schel klinken. Kunstof heb je dan nog de rcf art 312, die ken ik alleen actief en vind ik weer heel prettig klinken. Enfin, Luistert en dan kom je er wel uit. 2e hands hoger gewaardeerde merkproducten is moeilijk om gericht op te adviseren. Zoveel (verschillend!) aanbod. Succes!
Topic: PA markt 2016 zaterdag 12 maart (15-3-2016 10:29:00)Voorheen zette ik op 2x x18b een x15. Met een x12 maar zeker met eenx12t klink het geheel vele malen beter. Bij grotere gelegenheden zet ik 2x x12t op 4x x18b per kant. Ik heb een keer geexperimenteerd door 3 subs per kant met 1 top te combineren, maar dan was er echt onbalans tussen sub en mid-hoog op hoog volume, met name als je van links naar rechts liep (was buiten, open veld) In grote ruimtes gaat de spreiding van 1 top per kant gewoon ook parten spelen. Als je toch de moeite wilt nemen om je 6 subs mee te slepen. Dan kunnen die 4 topjes toch zeker ook wel mee?De x15hl schijnt bovendien nog wat harder te gaan dan de x18b..
Mijn advies zou, gezien je budget zijn, om gewoon te gaan voor 4x x12-t.Goed zoeken en je houdt geld over. Nieuw wordt dat te duur. Een alternatief waar ik goede geluiden over heb gehoord zijn de Electro Voice ZLX-12. Niet duur, kun je je merkembleempje laten zitten
Maar geen vermogensmonster. Ik ben geen fan van de jbl jrx en behringer eurolive (pro) serie die ook in deze prijsklasse passen. de behringers zijn echt minder te belasten als wordt opgegeven (b1220 pro , set van 4, 3 woofers kapot) Jbl's vind ik schel klinken. Kunstof heb je dan nog de rcf art 312, die ken ik alleen actief en vind ik weer heel prettig klinken. Enfin, Luistert en dan kom je er wel uit. 2e hands hoger gewaardeerde merkproducten is moeilijk om gericht op te adviseren. Zoveel (verschillend!) aanbod. Succes!1e keer PA beurs, me kostelijk vermaakt
Eerste rondje om half 10 leverde al 2 zeer nette dap windups op voor 70 de 2. Briljant!
half uurtje in de rij voor de koffie
Verder:
3x 1he mengpaneel met mp3 speler
2 x 1 watt groene lasers
2 x sleeve block voor ladder truss - prototypes , wordt een leuk dj-brug knutselproject
wat flightcases,
21 inch toutchscreen voor 4 tienjes
Al met al dik tevreden. Had wel veel meer afgeschreven a-kwaliteit maar verouderd verhuurspul verwacht, dat is er heus wel, maar staat niet altijd in de hoeveelheden die je verwacht in de stand.
volgend jaar weer!
Topic: Gasontladingslamp: Philips msd 250/2 | GE csd 250/2 se | Osram hsd 250/80 | Sylvania BA 250/2 se (2-10-2015 12:24:00)Eerste rondje om half 10 leverde al 2 zeer nette dap windups op voor 70 de 2. Briljant!
half uurtje in de rij voor de koffie
Verder:
3x 1he mengpaneel met mp3 speler
2 x 1 watt groene lasers
2 x sleeve block voor ladder truss - prototypes , wordt een leuk dj-brug knutselproject
wat flightcases,
21 inch toutchscreen voor 4 tienjes
Al met al dik tevreden. Had wel veel meer afgeschreven a-kwaliteit maar verouderd verhuurspul verwacht, dat is er heus wel, maar staat niet altijd in de hoeveelheden die je verwacht in de stand.
volgend jaar weer!
Nou Tom,
Met je conclusie ben ik het eens, te meer omdat het nu vaak een investering in 2e hands , verouderde apparatuur betreft. Maar de verbrokkelde lampvoetjes, of afsmelten van de elektrodes waardoor de vlamboog te breed wordt en gaat knipperen, dat zijn productiefouten. Die glasdruppels aan de bovenzijde van de lamp zie je echt vaak bij nieuwe merkloze lampen. Ook zit dan het bolletje waar de vlamboog in ontstaat soms niet gecentreerd in de behuizing zitten. Productiefouten waar je als drive in heus wel overeen kunt komen, maar bij een productie wil je dat soort dingen gewoon niet. Geld speelt dan wellicht ook minder een rol. Maar ik zou zeker niet simpelweg durven stellen dat de prijs het enige verschil is, en dat de kwaliteit het zelfde is.
Met je conclusie ben ik het eens, te meer omdat het nu vaak een investering in 2e hands , verouderde apparatuur betreft. Maar de verbrokkelde lampvoetjes, of afsmelten van de elektrodes waardoor de vlamboog te breed wordt en gaat knipperen, dat zijn productiefouten. Die glasdruppels aan de bovenzijde van de lamp zie je echt vaak bij nieuwe merkloze lampen. Ook zit dan het bolletje waar de vlamboog in ontstaat soms niet gecentreerd in de behuizing zitten. Productiefouten waar je als drive in heus wel overeen kunt komen, maar bij een productie wil je dat soort dingen gewoon niet. Geld speelt dan wellicht ook minder een rol. Maar ik zou zeker niet simpelweg durven stellen dat de prijs het enige verschil is, en dat de kwaliteit het zelfde is.