Forum > Geluid

Pioneer lanceert Club Sound Systeem

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MickeyMickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 26-2-2016
Berichten: 180
2-7-2013 18:39
Mobile use? Subwoofers zijn meer dan : 65 kg :O. Daar gaat de rug
Dubbelop, alsof ik een quote citeer!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
2-7-2013 22:51
De GS-Wave serie ziet er zonder meer gelikt uit. Helaas zegt uiterlijk weinig tot niets in de geluidswereld. En als ik met mijn beperkte kennis de specs eens doorneem ben ik nog steeds niet onder de indruk, tenzij van het gewicht.
Hun "sub" gaat bijvoorbeeld maar tot 50Hz bij -3 dB. Is dat niet wat aan de mager kant? Het is meer gemaakt om heel hard te gaan denk ik.
En de versterkers da's ook iets raars. De K3 levert in de meeste gevallen meer vermogen dan de K6 tenzij je op 2 Ohm stereo of 4 Ohm gebrugd gaat spelen. Ik vermoed toch dat de K6 als zwaarste in de lijst staat?
Free beats!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
2-7-2013 23:30
Dat klopt, niet echt iets "baanbrekend nieuws" natuurlijk.
In de markering wordt het natuurlijk al snel zo gebracht, maar het lijkt me best een mooie set (al is het niet echt veel anders dan wat GSA eerder al heeft weggezet).
Niet goed, wel hard!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
3-7-2013 08:57

Hollender schreef:

De GS-Wave serie ziet er zonder meer gelikt uit. Helaas zegt uiterlijk weinig tot niets in de geluidswereld. En als ik met mijn beperkte kennis de specs eens doorneem ben ik nog steeds niet onder de indruk, tenzij van het gewicht.
Hun "sub" gaat bijvoorbeeld maar tot 50Hz bij -3 dB. Is dat niet wat aan de mager kant? Het is meer gemaakt om heel hard te gaan denk ik.
En de versterkers da's ook iets raars. De K3 levert in de meeste gevallen meer vermogen dan de K6 tenzij je op 2 Ohm stereo of 4 Ohm gebrugd gaat spelen. Ik vermoed toch dat de K6 als zwaarste in de lijst staat?
Neen die specs kloppen, de K6 is specifiek gemaakt om veel vermogen te leveren op 2Ohm loads. De K3 voor 8 en 4 Ohm loads.
Zie je bv ook bij Crown versterkers, bakken vermogen op 4Ohm maar op 2Ohm een flink stuk minder.
AHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2005
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 39
3-7-2013 13:27
Deze is helemaal geweldig: pioneerproaudio.com/en/products/gs_wave/wav_twpod.html
Mis alleen nog een Halogeen inbouwspotje er onderin. laugh :D
Edit: Halogeen spot moet natuurlijk Persglas E27 lamp zijn.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
3-7-2013 13:51
Ja maar dat is een UHF zender voor de in ears bij silent disco gebruik laugh :D
Niet goed, wel hard!
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
13-7-2013 20:45

Dré schreef:

Ik had een soortgelijk gevoel toen Pioneer die speciale kabels uitbracht (speciaal waar het ging om de prijs in ieder geval).
Heb gisteren toevallig deze kabels op klus gehad...
Was een complete dj booth gesponsord door Pioneer met hierbij ook van deze veel te dure kabels.
Om te beginnen werkte er maar 1 van deze kabels en ze zijn lomp. Bij het aansluiten op de mixer had ik het idee dat ik het connector paneel van de mixer aan het slopen was, zo stroef gingen deze stekkers.

Wederom een Pioneer product: duur en de kwaliteit laat een hoop wensen over.
dus...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
13-7-2013 23:11
Als ze er nou ook hun legendarische TAD componenten in zouden zetten kon het nog best leuk worden...
(Voor degenen die Pioneer afkraken, de verschillende luidspreker-componenten die ze onder de naam TAD brachten waren toch echt wel héél erg goed.)

Natuurlijk is het gewoon slim inspelen op de nostalgische gevoelens die sommigen hebben in deze digitale wereld.
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
14-7-2013 12:08

hugovanmeijeren schreef:

Als ze er nou ook hun legendarische TAD componenten in zouden zetten kon het nog best leuk worden...
(Voor degenen die Pioneer afkraken, de verschillende luidspreker-componenten die ze onder de naam TAD brachten waren toch echt wel héél erg goed.)

Natuurlijk is het gewoon slim inspelen op de nostalgische gevoelens die sommigen hebben in deze digitale wereld.
Pioneer en ons sub-merk TAD zijn een samenwerking aan gegaan met Gary Stewart Audio (GSA) uit Amerika en Powersoft uit Italie
Al is dat natuurlijk ook maar een naampje... je bedoelt dat TAD spul wat oa in de EAW850 gebruikt is? En niet meer gemaakt (mag) worden?
vaj-ta-lie-tie
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
16-7-2013 21:50
Inderdaad de TAD beryllium hoogdrivers.
Hebben inderdaad ook in de EAW KF850 gezeten.

Wij hebben een grote set monitors staan met diezelfde TAD beryllium hoogdrivers (TAD-4002) en ook TAD 15" speakers (die in het laag doorlopen tot 28Hz, best wel impressive). Tot nu toe echt wel de beste floormonitors die ik gehoord heb.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)