Forum > Algemeen Forum

Vloeistof (=Water/Verf) Shooter Effect

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
27-3-2013 22:33
Ik zie het probleem ook niet zo, mits het publiek goed weet wat ze te wachten staat natuurlijk!
Iedereen in het wit, een zooitje fluoriserende verf... is weer eens wat anders dan schuim of sneeuw.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 103
28-3-2013 01:18
Entertech
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
30-3-2013 11:20
Het idee is inderdaad om het te gebruiken op een feest waar het verf centraal staat. Iedereen weet dus van tevoren wat men kan verwachten. Het hele gebeuren met een hoop plastic afplakken. De foam waterpistolen is een goed idee, maar creeëren niet het grootse bereik waar ik naar opzoek ben. Daarnaast kan een tank met een tuinslang en sproeier een optie zijn, maar hoe werkt dit dan met de pomp? Geeft dit geen problemen met de verf, gezien verf toch dikker/viezer is dan water. Ik ben nog steeds benieuwd of de shooter met C02 niet mogelijk is?
Alvast bedankt dusver op de reacties!
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
1-4-2013 22:47
Hoe dik is die verf? Hoe zit het met de samenstelling ? (niet giftig wil niet zeggen niet giftig bij inademen) !!!

Er zijn zo veel bestaande technieken om een vloeistof af te schieten.

Denk aan een dompelpomp aangesloten op een hogedrukreiniger, (kun je alles mee afschieten zo'n beetje)
Een simpele oplossing kan zijn een venturi met een compressor,
Hervulbare blusssystemen enz enz.

Een straal verf op waterbasis in iemand z'n sodemieter spuiten zal (hoewel verre van ongevaarlijk) over het algemeen op verf achter je lenzen en wat gekokhals na nog vaak wel met een sisser aflopen (helemaal als je daarbij de lampen raakt.............. shut up :X .)

Maar kracht betekent altijd het risico op "vernevelen" zoals met mijn eerste 2 ideeën zeker het geval zal zijn. Grote hoeveelheden druppeltjes verf worden dan ingeademd..... Wat zal acryl doen met je longen?? Of water met alle aanwezige apparatuur??

Kijk voor de gein eens de aflevering van mythbusters waar ze proberen of je geelectrocuteerd kunt worden als je op een metrospoor piest... -> Grote afstand "schieten" met vloeistoffen geeft vrijwel altijd een verneveling. Je verliest dan volledig de controle over waar je afgeschoten vloeistof heen gaat..

Even niet te makkelijk over denken denk ik..

Waarom houd je het niet simpel met een water (lees verf) ballon lanceer systeem? (daar zie ik de humor wel van in)
Ook eenvoudig te maken met een compressor en wat pvc. Of een elastiek met een bakje..

Water combineren met co2 is moordadig denk ik. (ook een aardige aflevering van mythusters, water vs fire)
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 390
9-6-2013 14:06
Als je goed naar het filmpje kijkt in het begin van het topic, zie je ook dat het plafond is afgeplakt net als vele andere dingen.
Hoe zit het met de brand veiligheid want plastic wil wel fikken.
Ook zou je best wel een probleem kunnen krijgen als iemand wel per ongeluk of met opzet het plastic beschadigd. Daar zit je als kroeg eigenaar ook niet op te wachten.

Evenmin als ik na een avondje stappen in de auto naar huis moet of op de fiets en alles zit onder, ook de OV vervoerder zal daar op zitten te wachten of staan er buiten douches oid?
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
18-6-2013 08:20
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/988223_545277875532850_739849118_n.png

Dit is voor een "Splash" feestje binnenkort hier in de buurt, waarvoor ik niet genoeg korting wou geven :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
21-6-2013 14:01
Krent!

wink ;)
Free beats!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-6-2013 16:13
We hadden een van de eerste PaintGlow feesten van Nederland in de Brothers A12 gisteravond. Groot succes. Verf is inderdaad niet irriterend, getest en goedgekeurd, biologisch afbreekbaar, etcetera.

De verf wordt NIET verneveld, maar in buizen gestopt die met een compressor een knal lucht krijgen. Komt echt een "splash" uit, en niet een explosie met verneveling.

Ziet er wel fantastisch uit en bezoekers vonden het helemaal top. Maakt ook wel een mooi sfeertje en "groeps-gevoel", iedereen in witte kleding, oude broek en met blacklight-neon-kleurige verf all-over razz :p
Light Image
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
25-6-2013 00:43
waar gaat dat naartoe met dit soort toevoegingen op een feest laugh :D sneaky :V
Ben toch wel benieuwd wat de volgende stap is?
Tasers? Jeukpoeder? Lachgas?? laugh :D laugh :D laugh :D
Of een combinatie van deze 3.....da's pas lache.... laugh :D
Alles komt goed....
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
25-6-2013 10:40
ik neem aan dat het een soortgelijke verf is die bij paintball gebruikt wordt ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)