Forum > Algemeen Forum

Ben je een pratende DJ of niet?

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Lexie_1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2011
Laatste: 21-5-2014
Berichten: 43
27-5-2013 12:12
Volgens mij stikt het de moord van de house DJ's die niks zeggen door een microfoon. Begrijp me goed dit bedoel ik niet negatief. Ik ben zelf slecht in mixen maar kan wel praten door een microfoon.
Ik zou wel eens een percentage willen zien van DJ's die praten vs DJ's die niet praten. Iemand enig idee?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
27-5-2013 12:31
Ik denk dat je over een totaal andere doelgroep praat bij die 2.
Dancefeestjes zitten niet te wachten of gezwam van een DJ.
Persoonlijk vind ik een MC op een dergelijk feestje totaal niet van toegevoegde waarde maar zwaar irritant.

Zelf praat ik waar nodig en soms ook totaal niet.
Een bruilofts DJ moet zichzelf minimaal voorstellen en af en toe toch eens de gang erin praten vind ik.
Op een bruiloft alleen maar beatmixen, de hele avond een strakke mix vind ik juist een tegenvaller.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
27-5-2013 13:19
Ik ga met frank mee, op house feesten gebruik je geen microfoon dat is niet gepast, de mensen op deze feestjes verwachten een vlotte mix met gebruik van effecten.

Bruiloften, jubileums, verjaardagen, bedrijfsfeesten enz daar moet je toch gebruik kunnen maken van een microfoon anders is het maar saai, met een microfoon kun je toch voor wat extra ambiance zorgen, al moet je dit beperkt houden en niet na iedere plaat zitten lullen of meezingen met een nummer wat sommigen wel doen (stijl uit de jaren 80) in het begin van de avond moet je toch iedereen welkom heten en jezelf even voorstellen en daarna het microfoon heel beperkt houden en op het juiste moment het juiste zeggen.

Ikzelf verzorg geen house feesten omdat ik die muziek niet volg en geen gebruik maak van effecten alhoewel ze wel op mijn cdj 2000 en djm 900 nexus zitten (geen ervaring met effecten) Ik verzorg bruiloften, bedrijfsfeesten enz en met microfoon gebruik.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-5-2013 13:49
De meeste van mijn klanten willen vooral niet teveel geklets tussendoor. Natuurlijk heet ik wel altijd de gasten welkom, stel mezelf even voor, kondig dingen als stukjes, de openingsdans, de laatste dans en eventuele huishoudelijke mededelingen aan.

Soms roep ik ook nog wel wat dingen als "handjes!", "even klappen / springen / zingen" enzovoorts maar dat ligt aan de sfeer. Kan soms net even dat extra beetje energie aan een feest geven.

Daarnaast doe ik ook wel eens apres-ski klusjes enzo, dan gebruik ik de microfoon een stuk meer.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DynaSpanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2013
Laatste: 3-7-2014
Berichten: 15
27-5-2013 14:46
House DJ's hoor ik hier af en toe handjes in de lucht zeggen enzovoort, maar voor de rest praten ze niet.
Ik maak websites, PM me!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-5-2013 15:52
House dj's niet nee, die moeten gewoon lekker mixen en hun mond dicht houden razz :p Ik doe vooral (jubileum) bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen en dat soort dingen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
27-5-2013 19:07

YourLiVe schreef:

De meeste van mijn klanten willen vooral niet teveel geklets tussendoor. Natuurlijk heet ik wel altijd de gasten welkom, stel mezelf even voor, kondig dingen als stukjes, de openingsdans, de laatste dans en eventuele huishoudelijke mededelingen aan.

Soms roep ik ook nog wel wat dingen als "handjes!", "even klappen / springen / zingen" enzovoorts maar dat ligt aan de sfeer. Kan soms net even dat extra beetje energie aan een feest geven.

Daarnaast doe ik ook wel eens apres-ski klusjes enzo, dan gebruik ik de microfoon een stuk meer.
Ik hoor de opmerking van niet teveel geklets ook regelmatig, maar vaak bedoelen mensen bij mij daarmee, dat ze niet willen dat je iedere plaat aan of afkondigt... razz :p Alle dj's die voor en met ons werken gebruiken regelmatig hun stem en het werkt ook prima op feesten waar house en hardstyle gedraaid wordt: www.facebook.com/photo.php?v=446493752103401

Ik ben zelf wel een prater; het versnelt de feestvreugde; je kunt mensen wat opporren en ze meenemen op de reis van het feestje. Je moet het feestje samen met de gasten maken.

Toch zijn er ook wel eens feesten, waar het gewoon niet zo lekker gaat als je zou willen. Mensen loeren je dan aan, alsof je niet goed wijs bent... dan tel ik ook mijn zegeningen en houdt ik me ook meer op de achtergrond. Maar, zo gauw als de sfeer er dan toch inzit komt de partymacher weer naar boven...:)

Het is maar net wat de mensen die je boeken gewend zijn. De oudere garde is het gewend, die weten niet anders, zo ging het vroeger namelijk ook veel. De jeugd van tegenwoordig is het alleen gewend bij danscafé en skihut
I am a TimeDriver!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
27-5-2013 20:04

Jake schreef:

Ikzelf verzorg geen house feesten omdat ik die muziek niet volg en geen gebruik maak van effecten alhoewel ze wel op mijn cdj 2000 en djm 900 nexus zitten (geen ervaring met effecten) Ik verzorg bruiloften, bedrijfsfeesten enz en met microfoon gebruik.
Waarom dan zulk materiaal kopen? Dan kan je toch evengoed uit de voeten met een ADJ VMS4.1 bv.
Of desnoods een DDJ-T1.

Maar 5k+ aan mengtafel en cd speler en er dan geen gebruik van maken is totaal absurd
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
27-5-2013 20:08
Maar je hoort er wel bij shut up :X
Ik doe dat soort feestjes met 2 CDJ-100's, laptop met controller en een Rodec MX 240.
Werkt ook prima, zelfs met een (beperkt) effectje van de CDJ's.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
27-5-2013 20:22
onze klanten doen dat soort feestjes met een Flex 100 MP3 system...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)