Forum > Algemeen Forum

Reclame op de Bus / Auto / aanhanger

(135 reacties. Pagina 7 van 14)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
26-5-2013 19:26
Persoonlijk vind ik magneetplaten erg lelijk en niet professioneel. Ik snap de beweegredenen wel, maar dan zou ik zelf nog liever zonder reclame rondrijden.

Ik heb zelf de luxe, dat ik mijn bus doordeweeks en na klussen onder dak kan stallen, geen mens die hem ziet staan, dus onze bus is in zijn geheel beletterd. Is overigens een Movano.

Heb even een graphic geleend van mijn website:

https://www.timedrive.nl/wp-content/uploads/2010/06/bus.jpg
I am a TimeDriver!
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
27-5-2013 08:50
Het probleem lijkt me eerder tijdens klussen, niet?
www.bigsoundsystems.be
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
27-5-2013 09:01
1 x bewerkt. Laatst door Frank76 op 27-5-2013 16:11

ideedeluxe schreef:

Persoonlijk vind ik magneetplaten erg lelijk en niet professioneel.
Professioneel moet toch uit je werk blijken en niet uit je reclame?
Ja, ik heb magneetplaten, ja ik werk vanuit huis, heb geen bus en geen reclameburo.
Waarom?
Ik wil graag eerst eten op de plank en de hypotheek kunnen betalen, dat vind ik namelijk belangrijker dan een bus of mooie reclame.
Ben ik daarom niet professioneel?

Het is doodeenvoudig als je toch geld zat hebt om een bus te kopen, mooie reclame te laten ontwerpen en die erop laten plakken.
Ook je website kan je uitbesteden, volop reclamecampagne's etc.
Dat kost echter bakken met geld. Als beginnend ondernemer kan je je dat gewoonweg niet permitteren. Ik ga in ieder geval niet duizenden euro's investeren zonder dat ze verdiend zijn.

Toch wil ik graag naamsbekendheid opbouwen, gezien worden, mensen moeten weten dat IK op een locatie sta, vertrouwd raken met mijn naam.
Daarom magneetplaten, universeel bruikbaar en passen ook op de auto van mijn vrouw of collega.
Op vakantie gaan ze wellicht onderweg er wel op, dan op de camping weer niet. Ik kijk namelijk liever ook niet tegen een "circusauto" aan op de camping.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-5-2013 15:58
Groot gelijk heb je Frank, zeker in deze tijd.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
27-5-2013 18:44
3 x bewerkt. Laatst door Ideedeluxe op 27-5-2013 18:58

Frank76 schreef:

Professioneel moet toch uit je werk blijken en niet uit je reclame?
Ja, ik heb magneetplaten, ja ik werk vanuit huis, heb geen bus en geen reclameburo.
Waarom?
Ik wil graag eerst eten op de plank en de hypotheek kunnen betalen, dat vind ik namelijk belangrijker dan een bus of mooie reclame.
Ben ik daarom niet professioneel?
Ehm...voordat je zo van leer trekt:

Zoals gezegd, het is mijn persoonlijke mening, maar ik moet erbij zeggen, dat reclame mijn dagelijkse werk is. (Zelfstandig ondernemer) Ik werk in de reclame, o.a. belettering is mijn dagelijkse brood. Ik heb dus wellicht een iets gekleurde blik, dat zeg ik eerlijk. Wat ik er vooral lelijk aan vindt is, wanneer je een donkere bus hebt, dat daar schots en scheef een witte magneetplaat 'opgekwakt' is.
Het is doodeenvoudig als je toch geld zat hebt om een bus te kopen, mooie reclame te laten ontwerpen en die erop laten plakken.
Ook je website kan je uitbesteden, volop reclamecampagne's etc.
Dat kost echter bakken met geld. Als beginnend ondernemer kan je je dat gewoonweg niet permitteren. Ik ga in ieder geval niet duizenden euro's investeren zonder dat ze verdiend zijn.
Het is maar net van welke kant je het bekijkt. Ofwel je begint een bedrijf met 0,0 en ziet wel hoe het loopt, of je doet het met een vooropgezet marketingplan. Ik heb alles met eigen geld gedaan, waar ik hard voor gewerkt heb. Ik was in april 8 jaar zelfstandig ondernemer, dus je hoeft mij niet te vertellen hoe je geld moet investeren in je bedrijf. Ik ben in die 8 jaar meerdere keren op mijn bek gegaan, maar als ik 1 ding geleerd heb: met alleen goed werk kom je er niet.

Het is uiteindelijk het totaalplaatje. Als je in een high-profile markt zit, kun je er niet onderuit om te voldoen aan een imago dat bij die markt hoort, anders wordt je nooit geboekt, of zul je nooit een knoop verkopen in die markt. Ik wil niet zeggen, dat ik in het hogere marktsegment zit en dat het bovenstaande ook voor mij werkt, maar zo werkt het helaas wel.

Ik heb mijn spullen gewoon graag goed voor elkaar. Ik heb daarom de keuze gemaakt om mijn bus wel te beletteren. Mijn vorige bus was niet beletterd, maar dat was ook een onooglijke gele roestbak. Ik heb nu een nette bus, waar ik trots op ben, met reclame. Ik werk ook vanuit huis, heb geen reclamebureau, heb mijn website zelf gemaakt. Kortom; niet alles is wat het lijkt.
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
27-5-2013 18:50
ik heb ook magneet stikkers op mijn bus,
niets mis mee, en altijd handig als je in een grote stad als Amsterdam moet staan, dat je de "uitnodiging" er even af kan halen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
27-5-2013 18:59
Onze bus is tijdens klussen altijd leeg, op een paar hoezen en flightcasedeksels na. Ik kan begrijpen, dat je in sommige delen van NL, echt niet met zo'n bus als die van mij hoeft te gaan rondrijden. Bij ons is dat gelukking nog niet zo aan de orde. Ik ben eerder beducht op het feit, dat ze mijn opslag openbreken, dan mijn bus....
I am a TimeDriver!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
27-5-2013 19:05
8 jaar terug was de markt toch iets anders dan het nu is.
Ik ben al 7 jaar ingeschreven bij de KvK en moet helaas door het verliezen van mijn baan iets anders gaan doen.
Een baan vinden zit er in deze regio helemaal al niet in.
Ik ben blij dat ik nog een dat boven mijn hoofd heb, een oude Volvo die een aanhanger mag trekken heb om zo bij de klant te kunnen komen.
Een extra lening voor het mooi fulltime maken van mijn bedrijf met een bus e.d. lijkt me in de huidige markt een zeer slechte keuze en die heb ik dan ook niet gemaakt.
Tuurlijk zou ik graag een volledig beletterde, nieuwe bus hebben, maar mijn mening is dat er toch eerst geld zal moeten zijn.
Als het zo doorgaat moet er namelijk begin volgend jaar een bord Te Koop in de tuin en kan ik in de caravan ofzo gaan wonen.
Een bus versnelt dat proces alleen maar.
Het is absoluut niet makkelijk om in deze regio aan werk te raken, de tijd is slecht.
Toch ben ik ervan overtuigd dat ik kwaliteit kan leveren, waar sommigen nog een puntje aan kunnen zuigen. Daar moet ik alleen de markt nog van overtuigen.
Dat ben ik aan het doen door middel van mailings (ook met de post) en veel contacten leggen.
Ook het laten maken van magneetplaten is daar onderdeel van.
Deze gaan uiteraard netjes recht op de auto.
Ergens is het ook nog wel een verkoopargument. Bij mij betaald de klant namelijk niet die bus en dat bedrijfspand.
Of ik het ga redden is maar de vraag, maar ik kan achteraf wel zeggen dat ik in ieder geval geen hoge investeringen heb gedaan die in eerste aanleg niks opleveren.

P.S. ik ben dus Freelance ook zeker beschikbaar voor zowel techniek als installatiewerk wink ;)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-5-2013 10:45
Je bent niet de enige Frank, de markt is gewoon erg slecht op dit moment. Volgens collega's valt er nog wel wat te verdienen met verhuur maar zij verkopen nog maar heel weinig drive-in-shows, en dat is net hetgeen waar ik van leef.

Gelukkig heb ik een aantal zeer sterke websites waardoor er nog steeds veel aanvragen binnenkomen maar het percentage dat ook daadwerkelijk wordt omgezet in een boeking is wel gedaald ten opzichte van eerdere jaren.

Als ik dezelfde kosten zou hebben als iemand in loondienst zou ik nog steeds heel ruim kunnen leven van mijn bedrijf, maar ik heb ook een mooi bedrijfspand met een bijbehorende mooie hypotheek, daarnaast nog een huis, een bus, een advertentiecampagne en een duur abonnement bij de blauwe enveloppenbrigade

Ik moet dus al een flinke omzet draaien om die vaste kosten te kunnen betalen, en dan moet ik ook nog mijn leveranciers (voornamelijk dj's) betalen en af en toe een klein beetje investeren... valt allemaal niet mee in deze tijd. Ik ben allang blij als ik op het moment alle rekeningen kan betalen, dan maar niet op vakantie.

Even ontopic, ik sta regelmatig in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en andere grote steden met volop reclame op mijn bus. Daar is nog nooit ingebroken. In mijn loods wel, maar die is sindsdien ook stukken beter beveiligd.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
28-5-2013 11:06
Ik heb dit jaar juist veel aanvragen vergeleken met vorig jaar, afgelopen jaar was dramatisch

Terug naar forum Reageer (zonder quote)