Forum > Licht

Vermogen Leds tri en quad

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-11-2012 10:28
Nou ja... op deze foto's staan er al een stuk of 30, ik denk dat 300 niet zo'n probleem is hier hoor. Of het mag weet ik niet, volgens mij was er alleen naast het podium nog een nooddeur.

Het effect was natuurlijk wel een stuk intenser dan op de foto's, die zijn even snel gemaakt in whatsapp dus van slechte kwaliteit maar het geeft wel een goed beeld van hoe fel die lampjes zijn. Een stuk feller dan mijn oude 300 watt par 56's in elk geval!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-1-2013 23:31
Nog even een update in dit topic met een mooie foto van een klusje laatst.

In dit geval stond ik in een soort inham, denk een meter of 6, 7 diep. Mijn LED parren stonden achter mij tegen de achterwand. Links en rechts van de inham waren toiletten. De cateraar had op het dak van de toiletten links en rechts een par 56 spot staan (conventionele 300 watt spots).

De twee buitenste lichtbundels (oranje en blauw) zijn van de conventionele parren, de twee binnenste bundels (paars en rood) zijn van mijn LED parren. Bedenk daarbij ook dat de conventionele parren dus nog een stuk dichterbij stonden en trek zelf je conclusie zou ik zeggen...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RemixedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2008
Laatste: 6-5-2020
Berichten: 22
28-1-2013 08:07
Om wat voor een ledpar ging het dan? Een spectral M800 en een simpele led par 56 hebben wel een behoorlijk verschil in output lijkt mij zo.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-1-2013 10:17
Hallo Iedereen,

Heb even enkele foto's geplaats op mijn website van een led-test kleine maand geleden.
"https://www.show-night.nl/lichtontwerp/led-verlichting"

2x eurolite tri-led ledbalk:
www.show-night.nl/wp-content/uploads/IMG_0253-137x137.jpg

Showtec Pixeltrack
www.show-night.nl/wp-content/uploads/photo-5-2.jpg

Tri led ledpar
www.show-night.nl/wp-content/uploads/IMG_0259.jpg

RGB ledpar
www.show-night.nl/wp-content/uploads/photo-1-2.jpg

400W led Cube (RGB)
www.show-night.nl/wp-content/uploads/IMAG0196.jpg

Voornamelijk het verschil tussen een RGB Ledpar en een tri-led led par is redelijk goed te zien. iets meer een soepje aan het begin. Bij een triled led par is niet wat netter. Echter bij een Pixeltrack (losse led's) zie je dit minder op de muur. Uiteraard wel als je in de fixture zelf kijkt.

De 400W led Cube heeft hier dan weer geen last van (RGB) en is gewoon een heel erg strak lampje.. (met heel veel output)

Overigens deze straatlantaarn is ook LED.. en heeft ook wel een erg leuke output en fijne kleurentemperatuur (op de foto niet zo goed te zien)
www.show-night.nl/wp-content/uploads/photo-9.jpg
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-1-2013 11:00

remixed schreef:

Om wat voor een ledpar ging het dan? Een spectral M800 en een simpele led par 56 hebben wel een behoorlijk verschil in output lijkt mij zo.
Lightmaxx CLS2, 7 x 3 watt triled balkjes vergelijkbaar met de Eurolite KLS 801.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-1-2013 00:34
Volgende keer moet je even een statief gebruiken met vaste positie, je camera op een vaste instelling zetten en met de armaturen even enigszins een balansje maken zodat je écht bundel-eigenschappen kunt vergelijken. Op deze manier is er vrijwel niks te zeggen, het ene armatuur is magenta gekleurd, de ander groenig-wit, de een is schuin langs een muur gestreken, de ander recht, de afstand tot de muur verschilt en de camera is elke keer anders ingesteld.
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
29-1-2013 08:16

JeroenVDV schreef:

Volgende keer moet je even een statief gebruiken met vaste positie, je camera op een vaste instelling zetten en met de armaturen even enigszins een balansje maken zodat je écht bundel-eigenschappen kunt vergelijken. Op deze manier is er vrijwel niks te zeggen, het ene armatuur is magenta gekleurd, de ander groenig-wit, de een is schuin langs een muur gestreken, de ander recht, de afstand tot de muur verschilt en de camera is elke keer anders ingesteld.
Klopt, Klopt, en Klopt.

Het was namelijk even een Demo voor een gemeente waar ik (omdat het er toch stond) even wat foto's genomen heb.
Daarnaast ging het voornamelijk om straatverlichting, waar we even wat lichtmetingen voor hebben verricht.

Mogelijk dat ik binnenkort even een nette test opstelling maak. Maar dan ook met wat meer gebruikelijke fixtures ipv wat ik toevallig had liggen.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)