Forum > Licht

welke hazer? waarom?

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 103
5-1-2013 19:42

Hollender schreef:

Pak dan gewoon een dikke rookmachine en zet daar haaks een grote ventilator op om de rook te verdelen.
Het voordeel van een goede hazer is dat de rookdeeltjes kleiner zijn,waardoor de rook sneller verspreid en minder 'aanwezig' is.
Ik gebruik met heel veel plezier de le maitre neutron xs. Zeer compact en erg zuinig met vloeistof.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-1-2013 20:19

René Eppink schreef:

Ik ken de nieuwe XEON niet, maar als ik de vorige versie (de blauwe XEON Intellahazer) vergelijk met een Look dan zou ik toch voor de Look gaan. Minder geluid (of in ieder geval minder aanwezig), snellere opstarttijd, en bovendien een vriendelijkere prijs. Daarnaast ook minder turbulentie in de output, ziet er dus minder storend uit als er licht op valt.

Maar ik weet niet hoe dat bij de nieuwe XEON's zit, heb me in ieder geval laten vertellen dat die een stuk stiller zouden moeten zijn.
XEON II is een groot verschil met de vorige, maar het is wel waar dat Swefog gewoon prijzig is.
Le Maitre is idd nog een optie. Eigenlijk zijn er zoveel goede Hazers dat het moeilijk te kiezen is. Wij hebben toen voor de Ultimate gekozen omdat een oil cracker voor ons ideaal was.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
5-1-2013 20:49
@Hollender: heb jij daar goeie ervaringen mee? Dan zie ik graag een foto van de opstelling. Mij lukt het niet om daar een fraaie haze mee te krijgen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-1-2013 20:55
dat is ook gewoon onmogelijk om daar een goede haze mee te krijgen. je bent dan een bricolage-fazer aan het maken, wat er gewoon op neerkomt dat je je dikke rook geforceerd rondblaast. een echte hazer maakt zoals gezegd gewoon kleinere rookdeeltjes.
SimazinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 4-3-2020
Berichten: 188
5-1-2013 21:14
Heb erg goede ervaring met de le maitre stadium hazer..... happy :)
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
5-1-2013 22:58

Frank76 schreef:

@Hollender: heb jij daar goeie ervaringen mee? Dan zie ik graag een foto van de opstelling. Mij lukt het niet om daar een fraaie haze mee te krijgen.
De topicstarter heeft enkele reacties terug aangegeven geen hazer aan te gaan schaffen.
Ik citeer:
"moeilijke keuze....

ik wil zowizo geen oil cracker....."

Aangezien een "oil cracker" de enige echte hazer is (heb ik begrepen) kom je dus al snel uit bij een fazer of een gewone rookmachine. Aangezien een fazer een rookmachine met ventilator is kun je eventueel de aanschaf van een rookmachine overwegen. En als je dan een betere rookverdeling wil zet je daar gewoon een grote ventilator bij. Zo doen ze dat ook nog altijd in discotheken. Zo krijg je een pak sneller een zaal vol mist dan met een hazer.

Het is maar wat de topicstarter wil...
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-1-2013 23:48
Nee, dat klopt niet. Een toestel zoals bv een XEON II is een échte hazer, en toch werkt die op waterbasis. Net zoals de Ultimate 2000 draait die op een compressor.
Echter heeft een gewone hazer een verwarmingselement, een cracker is puur compressie van oil based vloeistof.
Je pompt de vloeistof in een verwarmde kamer, waar compressie plaatsvind, en die haze wordt dan verspreid.
Een fazer daarentegen is gewoon een rookmachine met een blazertje.

Ultrasoon hazen bestaat ook, maar dat is meer rook die op dry ice/co2 haze lijkt:

www.smokemachines.net/buy-water-fogger.shtml
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
7-1-2013 01:45

René Eppink schreef:

Maar ik weet niet hoe dat bij de nieuwe XEON's zit, heb me in ieder geval laten vertellen dat die een stuk stiller zouden moeten zijn.
Hey René!

Wij hebben zelf de XEON II staan en dat is toch echt wel een enorme verbetering ten opzichte van de eerste XEON (zoals we bij Atak hebben).

Ik denk dat de Swefog XEON II één van de allerbeste hazers is die je kunt kopen. Wil je nog fijnere deeltjes dan moet je naar een oil cracker kijken.

Ter illustratie, dit is gedaan met één XEON II op iets meer dan halve kracht tijdens een openluchtfestival (op een niet heel erg beschut podium...) KLIK.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-1-2013 02:08
Er zijn 2 hazers die ik nog boven de XEON 2 zou zetten, maar beide hebben wel een downside:

1) Pea Soup Phantom. Absoluut GEEN residue en een 100% cleane fog. Nadeel is wel dat je er een CO2 canister aan moet hangen.
2) Le Maitre Stadium. Door de suikeroplossing als basis voor de haze is dit een heerlijk product zowel voor je toestellen als voor je artiesten. Ook een zeer aangename geur. Downside is wel dat het ding temenes duur is. Koop je 2 XEON II's van en heb je nog geld over voor FC's en vloeistof.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
7-1-2013 09:50
Flashlight heeft ook nog leuke 2de handsjes staan Concept VI Count hazertjes, enige "nadeel" is dat deze ook met CO2 werken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)