Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stekelvarke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stekelvarke (Pagina: 1 van 20)

Topic: Facebook (2-2-2014 20:59:00)
Mooi Tom, VL2500(?) in plaats van de maccen?!
Topic: DJ set bekabelen (29-1-2014 14:33:00)
Klopt een meubel is niet van toepassing gezien het niet om drive in shows gaan, soms gebeurt het wel dat er iets van truss en licht komt voor te staan, maar dat hangt van het budget af en is zeker niet altijd het geval.

Ook een all-in-one koffer is geen oplossing, de toestellen zitten in losse kisten om makkelijk te verhuren naar andere firma's.

En helaas zal een scheurdoekje over de kabels snel op de grond liggen.

Maar jullie hebben me wel wat verder aan het denken gezet, en eigenlijk is de oplossing eenvoudig.
Ik ben van plan om in het vervolg de lege deksels van de kisten voor de CDJ's te leggen en mee af te rokken.
Dan is er een gootje tussen de DJ set en de deksels voor de bekabeling en de deksels zijn een prima verhoogje voor een laptop.
En eventueel de juiste mensen aansporen voor een groot 8-weg powerblock en een multi voor L/R en monitor outputs.
Topic: DJ set bekabelen (28-1-2014 14:26:00)
Hallo Allen,

ik ben vooral bezig met de lampjes tijdens fuiven en evenementen voor verschillende verhuurfirma's.
Maar help in de laatste minuten van de opbouw ook mee met de finetuning, dus ook het zetten en aansluiten van de DJ set. Bij de kleinere jobs ben ik meestal ook de enige vertegenwoordiger van het verhuurbedrijf die de hele nacht aanwezig is. Dus moet met enige regelmaat ook wel is iets troubleshooten of aanpassen aan de DJ set.

Wat me steeds opvalt en stoort is de kabelbende die er steeds aan te pas komt.
2 tot 3 CDJ's en een DJM met elk een stroomkabel, hier liggen meestal 2 tot 3 4-weg stroomblokken klaar .
Dan zijn er nog de RCA kabels, XLR en jack voor monitors en naar de FOH, en uiteraard moet alles ook gelinkt worden dus nog voor elke CDJ een netwerkkabel en eventueel nog een switch als er meer dan 2 CDJ's liggen.

En dan hebben we het nog niet gehad over de laptop's en macbooks die er bij komen met eventueel een bijkomende serato oid.

De tafel of podium element waar alles op staat kan wel mooi worden afgerokt, maar daar hebben we vrij weinig aan als alles er bovenop staat.

Hebben jullie hier tips en triks voor om alles zo proper mogelijk maar toch overzichtelijk af te werken?

Wij halen de CDJ's meestal uit hun kisten, maar ik heb al bv kistjes gezien met een mini doghouse (klepje) aan de achterkant.
Dat is dan wel tof voor de kleinere kabels, maar een stroomblok raak je er niet in kwijt. en het lijkt me lastig om tijdens de show dan nog een kabeltje aan te sluiten als er een DJ met zijn PC komt aanzetten.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken?
Topic: Lichtshow organiseren op je desk (8-11-2013 12:09:00)
De MQ100 is een pro 2010 in de meeste gevallen, bij de grotere jobs komt er soms een execute wing bij dan heb ik inderdaad wet meer luxe en snellere toegang tot bepaalde zaken.
Maar sommige jobs moeten gewoon compact zijn (zoals bombes al aanhaalde een MQ100 of exec wing in case draag je liever niet alleen), dus 1 niet al te grote desk.
Maar een kleinere job maakt programmeer gewijs niet al te veel verschil, of ik nu 8 spots en 4 washen en wat LED strips heb of 24 sports en 24 washen met wat LED, het aantal cues blijven dezelfde.

Eventueel zou een compacte extra wing een mooie uitbreiding zijn op mijn persoonlijke set.
Of ik heb ook een 2e hands GMA 1 lite gezien voor een goede prijs, die heeft dan 20 extra playback knoppen wat de direct access wel weer ten goede komt.
Ik heb enkel wat ervaring met GMA2, geen idee hoe het bij de GMA1 is gesteld maar je hebt bij een GMA2 meer tijd nodig om je desk initieel in te stellen.
Iets wat bij een Chamsys wat meer is voorgekauwd meer wel sneller is.

Nu we er toch over bezig zijn, wat is het verschil tussen een MQ60 en MQ70, op papier lijken ze gelijk?

@watje, waar zet jij de kleuren neer voor spot/wash, want je faders lijken al snel vol te staan met andere zaken?

Ik ben op zich wel steeds optijd bij een break of hoogte punt.
Mijn bewegingen zijn direct stil te zetten doordat ik fader 10 gebruik als de speed master voor bewegingen, dit is ook een default cue stack, dus beschikbaar op elke pagina.
Ook kan ik een aantal voorgeprogde 'trage' effecten gebruiken in de break doordat ik hier een fader heb voor opgeofferd.
En op de hevigere momenten ben ik er ook snel bij doordat ik weer faders heb opgeofferd voor blinder, strobo, MH strobo en hevige efffecten (lijst van FX-en waar ik kan doorsteppen met prev/next).

Maar dit betekend dat ik geen faders meer vrij heb voor de gewone standaard kleuren, kleurenchases, gobo's, standaard shutter of zoom chases.
Ik kan er wel bij via het touch screen maar ik moet dan 3 of 4 handelingen doen, plus veranderen van exec scherm om de gewenste globale look te veranderen, terwijl als je daar ook faders of knoppen voor hebt je dit makkelijk in 1 beweging kan.
Dit heeft als gevolg dat ik bij een volgend nummer niet direct de gewenste look kan tevoorschijn toveren die ik in gedachten had.
BV op het huidige nr heb ik een groen en witten kleuren combi met een cirkel beweging en voor het volgende nr wil ik graag een paars rode kleuren combi en mijn mh's laten kruisen.
Dit is niet erg makkelijk, op ex scherm 1 spot rood, wash paars, led strips rood, spookligts paars selecteren, dan naar scherm 2 de beweging selecteren en dan heb ik het nog niet over gobo/shutter/zoom gehad.
Topic: Lichtshow organiseren op je desk (7-11-2013 10:23:00)
Natuurlijk wil ik ook meegeven hoe ik het momenteel aanpak.

Ik maak 4 execute schermen aan, elk scherm heeft ook een link naar de andere schermen.
Het eerste is voor kleuren, hier komen vaste kleuren in voor spot, wash (bij robe leds in 2 zones), Layer 1 & 2 van de LED matrix.
En ongeveer een kleurenchase of 20 (spot/wash/led, odd even, left/right, ...), naargelang de programmeer tijd.

Het tweede is voor beam, hier staan alle gobo's in, rotatie off/slow/med/fast, prism off/slow/med/fast, zoom small/med/wide, frost off/on. Ook een paar gobo chases. Hier staan ook de led matrix effecten in.

In het derde scherm is voor bewegingen, een beweging of 12 en een aantal statische posities (spot en wash tezamen en ook appart indien genoeg tijd)

Het laatste scherm is voor dingen die niet in de andere schermen passen. Zoals front off/25/50/75/100%, movinghead in fixed kleur op bar, danspodium, ..., spooklights

Dan zijn er de faders.
1: int master spot, 2: int master wash, 3: int master led matrix, 4: Blinder, 5: strobe
6: Movinghead strobe (full, white full, random, white random) 7: slow FX (moving wave, slow zoom chase, ...)
8: fast fx (white pulse, white pulse + strobe, fast roto gobo, iris pulse, zoom + white pulse, shutter, ... | fader controls FX speed)
9: static colors om mee te flashen
10: speed master for move

pagina 2 heeft dezelfde faders gedupliceerd op uitzondering van de MH strobe en fast/slow FX (deze zijn gelijk aan die van pagina 1), maar nu enkel voor de spots
pagina 3, idem als 2, maar dan voor de washen.

sommige faders hebben meerdere cues in de cue stack welke allen op halt staan, zo kan je met de vorige/volgende knoppen het gewenste effect selecteren en activeren of flashen naar believen.

De effecten onder de faders disabelen de draaiende cue's niet, als het effect wordt afgezet gaan de cue's gewoon verder zoals voorheen.

Het probleem waar ik mee zit is enerzijds de kracht van de FX engine, je maakt een effect, draait aan 2 encoders en je hebt terug een nieuw effect en zo heb je snel een hele boel effecten wat dan weer meer on overzichtelijk wordt.

Daarnaast heeft de MQ100 de beperking van 10 fysieke faders welke snel vol zitten, zeker als je een arsenaal aan cue's hebt :-)
Topic: Lichtshow organiseren op je desk (7-11-2013 10:17:00)
Hallo Forumleden,

Ben ondertussen een aantal jaar bezig met het bedienen van licht op allerhande evenementen.
In 90% van de gevallen gaat het om 'live' evenementen, waar ik op voorhand niet weet wat er gaat komen.
Het grootste deel hiervan zijn fuiven of evenementen met dance/elektronische muziek aangevuld met 'rock' festivalletjes in de zomer.

De tafel die ik gebruik is een Chamsys MQ100 of maxi wing met touch screen, de lichtset bestaat uit ondermeer volgende toestellen:
Martin Mac250 entour/beam, Robe Robin 600 sport/LEDwash/LEDBeam/Pointe, HES technobeam, Movitec SL250/WL250,
Martin Attomic, 2/4 light blinder, sunstrips (al dan niet actieve), LED par, LED pixel strip 12x RGB (soms in matrixen), LED octo strips.

Over het algemeen is er één type spot en wash aanwezig aangevuld met strobes en iets van blinder. Meestal ook LED strips en een conventionele par als front.
In aantallen variërend van 2 universes tot een 8 tal.

Het bedienen van de shows gaat zeker wel OK, net zoals het programmeren op de Chamsys.
Maar soms krijg ik het gevoel dat ik niet het maximale uit de show kan halen doordat mijn desk niet helemaal optimaal georganiseerd is, en ik daardoor niet steeds het optimale effect er uit haal, omdat ik het niet snel genoeg kan terug vinden.

Dus ben ik nieuwsgierig hoe jullie het aanpakken?
Hoe organiseren jullie tafel? Wat is jullie manier van werken? Eventueel een favoriet effect dat jullie willen delen? Ik ben zeer geïnteresseerd in Chamsys gebruikers, maar uiteraard heeft Hog, MA, Avo in grote lijnen dezelfde manier van werken.
Topic: Amsterdam Music Festival "laser Logo" (24-10-2013 21:19:00)
Heb dit nog wel eens gezien maar dan met groene lasers.
Een systeem met 20 kleine losse kopjes met een rechte straal.
Was volgens mij een zelfbouw systeem.

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/969146_10201387820760078_671118337_n.jpg
Topic: welke hazer? waarom? (5-1-2013 12:36:00)
Om je keuze nog moeilijker te maken: www.smoke-factory.de/

Heb vorige week de K1 gebruikt, prima apparaat met zeer goede output, in mijn opinie niet te luid.
Topic: Led Moving heads (11-11-2012 21:33:00)
Een dikke €2000 ex btw, uiteraard kan je bij je dealer kortingen krijgen als je er een groot aantal koopt.
Topic: Showtec SC-2412 (15-5-2012 11:14:00)
Dat van die 'onzichtbare' knop had ik inderdaad al ontdekt in de manual, ik wilde alleen zeker zijn dat ik effectief 48kanalen (2 pages) kan gebruiken voor het programmeren.