Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 282 van 289)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-1-2012 22:23

dj krissie schreef:

Je betaald een paar honderd euro voor een DJ, Dj komt met een USB stick aan, prikt in op een CDJ-2000 mix een paar nummers door elkaar maakt soms een praatje door de microfoon en weg is ie.
Als hij vervolgens een luid applaus ontvangt van het aanwezige publiek omdat die een geweldige avond hebben gehad zie ik het probleem niet hoor...

Ik draai professioneel met een laptopje (en een Denon HC 4500) met een volledig legale muziekcollectie van een bekende muziekleverancier. Die bestanden worden geleverd in 192 kbps en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.

Het is niet 75% van het publiek dat het niet merkt, het is 99,9%. Datzelfde percentage interesseert het ook helemaal niks of je met DAP speakertjes of met Function One werkt, en of je met CDJ 2000's of met JB Systems draait. Zolang het maar een beetje ok klinkt en je ze een leuke avond bezorgd.

Dan heb je nog 0,05% die het wel wat interesseert, dat zijn de wannabe dj's. Te herkennen aan de zinnetjes "ik ben ook dj" en "draai jij niet met Pioneer? Mijn neef heeft.... "

En dan heb je de laatste 0,05%, dat zijn de mensen die er echt verstand van hebben zoals geluidsmannen. Maar ja, daar draai ik niet voor he...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
23-1-2012 12:37

dexter schreef:

En het klinkt heel anders dan de plat gecompresste cd's en MP3 meuk van dit moment.
Wees gerust... Ook releases op vinyl zijn tegenwoordig naar de knoppen geholpen door overcompressie. Het heeft totaal geen nut (aangezien de gemiddelde output dan omlaag moet om te voorkomen dat de snijkop oververhit raakt) maar leg dat die idioten maar eens uit die het doen.

Zou me niets verbazen als uit luiheid de CD Master gebruikt wordt voor de vinyl release (tja, daar ga je dan met je voordeel ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
23-1-2012 12:46

dj krissie schreef:

Waarschijnlijk de prijs misschien?? Als ik luisteren naar de kwaliteit van de nummers die gedraaid worden geloof ik nooit dat deze netjes betaald gedownload zijn... shut up :X
Tja...

Ik kan een EAC -> FLAC rip illegaal downloaden met als resultaat een PERFECTE kopie.

Ik kan ook, ongehinderd door enige kennis over de materie (een beetje de benchmark tegenwoordig), een CD rippen naar 128kbit mp3, die nog even omzetten naar aac (gewoon omdat dit ergens stond, en ik zo itunes kon gebruiken om te kijken naar het hoesje), dat dan terug naar mp3 omdat we de tags vergeten waren en dan die mp3 naar de usb stick. Resultaat: Uit een keurig origineel een totaal kapotte ruk waardeloze kopie.

Als iemand troep draait dan draait hij troep. Of dat nu gejatte mp3's zijn of wat ook maar. Troep blijft troep. En als iemand daar dan de hoofdprijs voor wil betalen dan is díe persoon een idioot.

Eerder in dit topic werd bijna het verband gelegd tussen de kwaliteit van een DJ en het aantal kilo's aan dragers dat hij met zich meeneemt. Onzin natuurlijk ;-)

Een goede DJ is een goede DJ. Of dat nu met een USB stick in de hand is of met 100kg vinyl.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 167
24-1-2012 13:29
Kunnen de DJ's die met usbsticks werken zich voor de duidelijkheid niet aanduiden als USBJ's laugh :D
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
25-1-2012 17:48
Toch maar even een vraag na aanleiding van een "discussie" afgelopen week.
Welk tarief per uur excl.btw word er tegenwoordig gehanteerd voor freelancers?
of welke totaal prijs? voor max uren?
Betreft gewoon bouw breek werkzaamheden, geen operator ofzo.

ik weet vraag en aanbod. maar wat word er zoal gevraagd tegenwoordig?
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
12-2-2012 22:09
en daar bedoel je mee vrachtwagen uitladen en een podium met licht en geluid en rigging vullen?
Of een band waar je alles moet voor laden en lossen en op bouwen?
?Quote?
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
13-2-2012 04:15
neem aan gewoon de freelance klusjes voor andere bedrijven. Dus helpen bouwen bij de grotere shows e.d. shut up :X
I Love House Music!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
13-2-2012 08:58
Alles tussen gratis en ongeveer 50 euro per uur.
het hangt helemaal af van ervaring, leeftijd en verantwoordelijkheid.

En dan is er voor sommigen ook nog een factor zwart/wit/grijs.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-2-2012 13:45
En de keuze dagprijs of uurprijs. Die soms niet aan jezelf is maar aan je opdrachtgever (de ene wil met uurprijs werken, de andere met fixed dagprijs).
Light Image
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
13-2-2012 17:18
betreft gewoon op/afbouw in en uitlaad werkzaamheden.
voornamelijk voor grotere bedrijven.
geen band uitmixen, geen licht knipperen.
vroeg me gewoon af wat er zoal gevraagd werd door mensen hier/
wat er door bedrijven betaald word. (zijn er namelijk genoeg op dit forum die jongens inhuren)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)