Forum > PC related Forum

Meerdere video-signalen via IP

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Night06Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 22-12-2010
Berichten: 100
12-5-2010 10:51
Hoi forummers,

Ik heb 6 40 inch beeldschermen, welke ik wil gaan aansturen door middel van een pc. Hierop komen foto's/films die worden ge-looped

Natuurlijk geen probleem, maar nu wil ik via de ethernet uitgang van 1 pc/server 6 losse beelden uitsturen die worden opgesplitst door middel van een switch/router. Zodat op elk beeldscherm een ander beeld komt te staan.

Daarnaast moet er dus ook software op de pc komen te staan welke hiervoor kan zorgen.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mijn ideeën heeft.

Mvg
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-5-2010 11:46
Hebben je schermen dan ethernet-ingang (en dus een ingebouwd PC-achtig systeem)?

Anders zul je dus 6 PC's moeten hebben (1 per scherm), via ethernet verbonden.

"Watch Out!" is software die multi-display video via netwerk sync kan afspelen op meerdere systemen (elk z'n eigen beeld).

Watch Out website
Light Image
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 184
12-5-2010 23:20
dat watch out ziet er leuk uit maar is ook erg prijzig?

je kunt ook een pc nemen met 6 vga uitgangen en deze verlengen met vga over utp (direct niet via een switch)

wil je toch werken met een switch, dan zul je elk scherm een eigen player moeten geven in de vorm van een pc.
Deze pc's zijn dan weer vanaf 1 pc/server te besturen. (narrow casting)

hoe dan ook de software voor de applicaties is nergens gratis (tenzij je natuurlijk zelf kunt proggen, maar daar zit ook veel tijd in)
Lampie erbij??
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-5-2010 16:23
Het probleem is het strak gesynchroniseerd spelen van (verschillende) video-files op verschillende systemen via netwerk. Dat doe je niet "even".
Light Image
Night06Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 22-12-2010
Berichten: 100
14-5-2010 01:00
Ik dacht dat er wel zoiets zou zijn als een server waarvan beelden worden afgespeeld via LAN en deze bij elke tv omzetten naar video door middel van een decoder.
Deze decoders zouden dan boven het systeemplafond geplaatst kunnen worden. Hiervoor zouden dan 6 decoders nodig zijn.

Voor de beelden zou dit dus wel een aantal pc's schelen.

Alleen weet ik niet of 1 server 6 losse beelden tegelijk kan afspelen zonder dat deze stottert/hapert.
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 184
14-5-2010 19:13
Synchroom afspelen van video op meerder schermen blijft altijd een probleem als je niet rechtstreeks kunt.
Zeker als je per scherm een pc gaat gebruiken. De software die jeroen aangeeft zal ongetwijfeld de "content" iploaden naar die pc's en daarna deze synchroom laten afspelen.
Die software heeft dan ook niet voor niets dat prijs kaartje.

Met een narrowcasting pakketje is synchroom niet altijd een optie.

Moeten jou 6 schermen ook synchroom lopen? en wat is de afstand onderling en tussen de schermen en server?

Via vga is 30 mtr haalbaar. met extenders tot zo'n 150. Overlangere afstanden zal resolutie een zeer grote rol gaan spelen.

Hieronder een voorbeeld van een pc/player zoals wij die gebruiken.
Player/pc
Lampie erbij??
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
16-5-2010 22:07
Ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar VLC van videolan heeft een videowall functie ingebouwd welke werkt via streaming. Volgens mij worden er bij bijvoorbeeld een videowall van 3 bij 3 dus 9 ip adressen aangemaakt welke je op de 9 pc's kan openen. Hoe dit precies werkt kan ik je niet vertellen, misschien dat iemand hier meer van weet?
De laatste doet het licht uit
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
17-5-2010 20:17
De volledige video wordt als een stream gemulticast over het netwerk. Iedere client kan inpikken op deze stream en filtert het stuk beeld dat hij moet laten zien er uit. Je kunt dus verschillende clients toevoegen die elk slechts een deel van het beeld laten zien. Iedere client kiest zelf welk beeld en doet dus ook de verwerking van de video. VLC Videowall draaien op bejaarde hardware is dus geen goed idee als je een fatsoenlijke beeldkwaliteit wilt halen...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
17-5-2010 20:35

DJ/LJ Savidge schreef:

Hieronder een voorbeeld van een pc/player zoals wij die gebruiken.
Player/pc
Mag ik vragen wat die ongeveer kosten? Ik heb de ervaring dat zo´n systeempje vaak meer kost dan een basic "grote" pc?
Niet goed, wel hard!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
28-5-2010 23:45
6 afzonderlijke beelden uit een PC halen gaat moeilijk, of je moet een Eyefinity 6 kaart nemen, of 3 normale kaarten, maar dat werkt waarschijnlijk niet onder windows ivm driverproblemen.
Daarnaast moet je nog software hebben die dan beelden uitstuurd.

Het is jammer dat er niet helemaal is uitgelegd wat de bedoeling is van de schermen, wat er op te zien komt, wie er naar kijkt etc.

Een server die meerdere kleine PC's aanstuurd lijkt mij een goede optie.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)