Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van M|A Audiotechniek

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van M|A Audiotechniek (Pagina: 1 van 20)

Topic: Avolites tiger touch ervaring (15-6-2011 19:22:00)

onnogeelen schreef:

Loop nu toch tegen een paar problemen aan:
- Nadat je een stap in een chase/cue hebt gemaakt, clear je de programmer om alle waarde weer op 0 te zetten. Echter heb ik hier, dat wanneer ik de programmer clear wel alle attributes op het scherm als 'off' staan, maar als ik mijn fixtures dan weer selecteer staat hij nog steeds in de stap die ik in de chase gebruikt heb. Ook als ik bijvoor mijn cue van de dimmer open zet.
Naar mijn weten zorgt de clear er alleen voor dat de programmer leeg is, en je dimmers dicht. De laatst ingestelde attributen van je intelligent licht veranderen niet. Als je alles weer naar '0' wilt hebben deed ik dit altijd met Locate en daarna clear.
Topic: Avolites tiger touch ervaring (10-6-2011 20:41:00)
Heb je de tafel weer terug?
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (7-6-2011 23:42:00)
Metz 50 AF-1 is een erg goede flitser met erg veel mogelijkheden! Hier vind je meer informatie. Kosten liggen iets boven de €200 euro
Topic: trillend/kraakent geluid in mijn dap ax-15 (6-6-2011 17:46:00)
Als dat echt de oorzaak is dan zou na het wisselen van de kabels de andere speaker raar moeten klinken... Zit een raar luchtje aan het hele verhaal
Topic: Martin Lightjockey vragen (4-6-2011 23:29:00)
Dat kan wel, kwestie van instellen dat de waardes van de virtuele faders van 0 tot 999% lopen ;)
Topic: Nieuwe geluidsset voor zangkoor (29-4-2011 10:41:00)
Bedankt voor de reacties. Maandag hebben we overleg en dan zullen we aankaarten dat er meer aan het volume moet worden gewerkt. Omdat ze altijd al met zoveel microfoons hebben gezongen zijn ze een beetje verwend denk ik.

@Tom, over de versterker, een dap paladium als alternatief voor een bose versterker klinkt in mijn oren niet als een upgrade. Ik heb zeker niets tegen dap, absoluut niet, maar ik mag toch hopen dat de kwaliteit van een bose apparaat iets hoger ligt?

We gaan nu vragen of we 1 of 2 subjes mogen aanschaffen voor ondersteuning bij grote optredens en nevenactiviteiten. Iemand daar suggesties voor? Ik zal ook rondkijken maar misschien hebben jullie leuke tips. Liefst zo compact mogelijk. De topjes blijven dan de 802's
Topic: Nieuwe geluidsset voor zangkoor (28-4-2011 15:59:00)
Ik lees zo toch een aantal tegenstrijdige reacties. Ik heb al overlegd met het bestuur, de microfoons zullen niet worden vervangen omdat deze microfoons echt met een doordachte reden zijn aangeschaft. Omdat er met extreem veel dynamiek gezongen word en (uiteraard) niet iedereen aanwezig is bij een optreden, is zonder microfoons optreden geen optie. Ik heb me er meerdere malen over verbaasd, maar het volume wat ons koor produceert is zo hoog nog niet...

De EQ is een DBX 2231. Uitfluiten is iets wat we inderdaad elke keer doen, alleen zorgt dat soms voor teveel overlast (denk aan winkelcentra, mensen op een terras zitten er niet op te wachten).

Ik heb zelf uiteraard ook een beetje rondgekeken, en wat prima in het budget past is de JBL prx615m. Ik weet niet of mensen hier ervaringen mee hebben?
Topic: Nieuwe geluidsset voor zangkoor (28-4-2011 00:01:00)
www.martijnadegeest.nl/koor.jpg

- (als ik het heb over 'Het koor' dan bedoel ik iedereen behalve de solisten) -

Als geluidstafel gebruiken we de Allen & Heath GL2400/16
Als monitoren de Powerworks 122m (passief en actief)
En als PA dan de bose 802's met 1800 IV (@Tom, inderdaad de straaljager, hij maakt nogal wat geluid en verplaatst een hoop lucht)
Verder nog wat randapparatuur (eq en effecten)

De solisten krijgen 2 KM184's op het moment dat de algehele bezetting vrij karrig is (soms staat de solo dan maar met 2 mensen). Anders krijgen ze er 1 en staan er bij het koor 6. De solistenmic(s) worden daarnaast uitgestuurd over de monitoren van het koor. De microfoons van het koor gaan niet over de monitoren.

De microfoons zijn al voor onze tijd aangeschaft en wij weten dus niet beter dan de klank van deze mics en de randeffecten ervan. Als jullie zeggen dat er mics zijn die meer voor ons doel geschikt zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag.

@Tom er zit een 802-C system controller tussen de versterker en de geluidstafel. En wat zou een betere versterker zijn?
Topic: Nieuwe geluidsset voor zangkoor (27-4-2011 00:43:00)
Voor het zangkoor waar ik werk zijn we op zoek naar een nieuwe geluidsset. Even wat achtergrondinformatie:
Koor zingt onder begeleiding van digitale muziek. Dus gewoon instrumentale muziek vanaf een laptop. Het koor bestaat uit ongeveer 80 mensen en het publiek waar wij voor optreden varieert van kleine verzorgingshuizen tot winkelcentra. Wij werken nu met een bose set (4x 802's met een 1800 versterker) en we willen graag overstappen naar twee 'gewone' fullrange kasten. Waarom? Omdat de afstraling van de bose set naar ons idee te breed is (we werken met 7 km184's voor de versterking) en er dus erg snel feedback ontstaat.

Daarnaast word deze geluidsset met enige regelmaat gebruikt voor een coverband. Hierbij komt deze set gewoonweg tekort.

Wat wij dus zoeken zijn 2 (actief of passief, dat maakt niet zo veel uit) goede fullrange toppen. Fullrange is een vereiste, subs zijn geen optie (geen opslag ruimte voor en ze worden gekocht in naam van het koor, daar zijn subs absoluut niet nodig).

Omdat de bose set verkocht zal worden als er een geschikt alternatief voor is (en ik denk dat die set wel 1200 euro op kan leveren (4x 802 II + 1800 IV)) zal er een budget beschikbaar zijn van 2200 euro. Ik zie alleen maar de merken zoals ze in de winkel te koop zijn (jbl, dynacord enz.) maar kom hier op het forum regelmatig merken tegen die je in de winkel niet zo snel ziet (eric audio bijvoorbeeld). Dus daarom vraag ik aan jullie het advies.

Vereiste:
Kwaliteit moet zo hoog mogelijk zijn. In de verstaanbaarheid van het koor mogen de speakers geen beperkende factor zijn. Binnen budget. Ook geschikt als fullrange voor coverband (voor optredens tot mannetje of 75 a 100). Actief of passief maakt niet zoveel uit, maar ingeval van passief moet de versterker ook binnen het budget worden aangeschaft.

Als jullie zeggen dat we er niet op vooruit zullen gaan, kijkend naar de huidige set, dan wil ik dat ook graag horen. Set voldoet op dit moment wel, maar als het beter kan dan willen we daar graag voor gaan en is daar budget voor!
Topic: Musicasions 23 en 24 Oktober (25-9-2010 12:47:00)
Wij zijn er deze keer niet bij, we zijn in dit weekend te vinden op de Love & Marriage beurs in Ahoy!