Forum > Algemeen Forum

PA-markt 2010

(359 reacties. Pagina 27 van 36)
Moderator(s): Dré
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
28-2-2010 11:48
Het was zeker weer een leuke beurs, niet de dingen gekocht die ik wou kopen, maar toch met veel zooi thuisgekomen. Daarnaast ook wat moois meegemaakt onder het motto van "wat kun je krijgen voor 50 cent" Iemand aan het eind tegenover hulskamp, 2 speakers in een afvalbak zien liggen die eerst nog wel heel waren? laugh :D
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
Jeroen_17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
Berichten: 58
28-2-2010 11:54
Wij zijn ook op de beurs geweest. Aanbod viel een beetje tegen, ik heb een hoop dingen van mijn lijstje niet kunnen vinden. Nu waren wij er ook niet super vroeg dus dat zal wel verschil maken.

Uiteindelijk toch zeker wel wat dingen voor mooie prijzen kunnen kopen. En zoals Tom al zei, je krijgt vaak een mooie korting als je pakketprijzen maakt. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met:
- 4 movitec wl 250
- volgspot
- 4 witte backdrops
- hijsbanden en steels (aantal moet ik hier maar eens gaan natellen)
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
28-2-2010 12:04
Ik ben ook weer van de partij geweest.
Aanvankelijk zou ik met een kameraad hen die toch later niet mee kon, dus dan maar alleen. Maar toch minder gezellig.

Vond de artikelen iets tegenvallen en kwa bekabeling waar ik naar opzoek was kon ik over het algemeen maar weinig vinden. Ook mic's zijn zoals altijd iets onder vertegenwoordigd.

Na om 10 uur gearriveerd te zijn en na 30 rondjes lopen over de beurs niets echt interesants gevonden, en was het tijd voor afdeling catering.
Heb nog even met dank een stel grote mengtafel cases als bar gebruikt die naast de catering stonden:) (wist niet waar meeting point was maar nu dus wel... balen)

Vervolgens nog maar rondje gelopen en besloten even te gaan tanken enzo en dan nog eens weer te komen.

Zo gezegt zo gedaan en voor mn neus een SA ES20 zien oproken;) en deze toch voor de gein meegenomen om te repareren en te gebruiken op mn basjes.
Wel geinig van die ramptoeristen te zien aanstormen met blik in hun ogen van wat gebeurd hier nu;)

Vervolgens bij een stand waar een setje martin monitoren lagen waar ik eigelijk ook naar opzoek was, uitgemaakt te worden van hobby bobsad :( dit ook maar gelaten voor wat het was en nog een leuke bag voor 19 inch apparatuur gekocht voor paar tientjes, welke dienst gaat doen als rackje (tasje;P) met versterkertje en eq'tje voor de kleine klus of als effecten rackje,

Hierna nog een rondje gelopen en nog tijdje staan kletsen met 1 van de jongens van soundsale, en daarna vond ik het wel pinda, heb mn versterker opgehaald en in de hal heeft de versterker een lift gekregen tot de parkeerplaats op de mengtafel flightcase die toevallig voorbij reed razz :p.

Al met al een geslaagde dag en toch nog al lag het niet in de planning een Stage Accompany versterker gescoord en een rackbag en zoals altijd je kon wel zien wie te duur waren die bleven met het spul zitten.

@ Companion, goede catering weer dit keer! vooral de broodjes waren heerlijk vers en precies goed belegd. laugh :D
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 138
28-2-2010 12:07

jeroen_17 schreef:

Wij zijn ook op de beurs geweest. Aanbod viel een beetje tegen, ik heb een hoop dingen van mijn lijstje niet kunnen vinden. Nu waren wij er ook niet super vroeg dus dat zal wel verschil maken.

Uiteindelijk toch zeker wel wat dingen voor mooie prijzen kunnen kopen. En zoals Tom al zei, je krijgt vaak een mooie korting als je pakketprijzen maakt. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met:
- 4 movitec wl 250
- volgspot
- 4 witte backdrops
- hijsbanden en steels (aantal moet ik hier maar eens gaan natellen)
Heb jij die washes gekocht? Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
28-2-2010 12:14

Tom schreef:

Ik heb zo ongeveer een bus vol spullen mee naar huis genomen.

12 Power ref40 statieven
2 Manfrotto wind-up
1 Professionele Led par met power leds van 1 of 3 wat, (moet ik nog even uit proberen)
3 nieuwe draadloze diversity uhf hand microfoon sets met kanalen instelling
4 nieuwe draadloze uhf beltpack met kanalen instelling (waarvan 3 van Shure)
1 haspel met 75 meter titanex 3x2,5 stroomkabel in goede staat
1 case voor twee Futurelight scanners
2 cases voor rommel in te stoppen
1 tunnel case 4he
2 draaitafel decks voor tt 1200
2 slipmatten Ed hardy
3 wat zwaardere 100 volt versterkers
4 100 volt buiten luidsprekers nieuw in doos
1 DMX tester, zender en ontvanger in één (heel handig ding)
1 DMX dongle-kastje van dmx 4 all
En dan zal ik nog wel het een en ander vergeten zijn, want ik moet de bus nog uitladen happy :)

Aan dit alles bij elkaar heb ik 480 euro uitgegeven.
Dus hoezo dure beurs?

Bij sommige kramen (Flashlight bijvoorbeeld), kon je vanaf de aanvang meteen al echt absurd lachen met de prijzen;
bijvoorbeeld de scanner case die ik gekocht heb, heb ik mee gehad voor 25 euro met gratis twee rollen gaffa, en dan hebben we het niet over een paar lullige rolletjes. Hier heb ik bijvoorbeeld ook een prima Manfrotto wind-up voor 20 euro mee gehad razz :p
Verder heb ik nog wel een paar leuke deals voor anderen gemaakt on the fly.

Er waren inderdaad standhouders die zeker in het begin van de dag niet zo door hadden dat veel bezoekers van de pa beurs over het algemeen wel weten wat de spullen tweedehands en nieuw ongeveer waard zijn.
Ik heb er eentje gezien die microfoon statieven voor 50 euro per stuk probeerde te verkopen. Er was er ook eentje die voor een afgerachte tt1200 met kromme arm met heel veel speling en kapotte schakelaar 250 euro probeerde te krijgen. Tja dat soort dingen gaat natuurlijk niet lukken.
Maar mijn ervaring is dat je bij het grootste deel van de standhouders heel goed kan onderhandelen over de prijzen.
Ik heb zelfs dingen gekocht voor 10% van de aanvankelijk gestikkerde prijs. Gewoon een kwestie van een stapeltje maken en voor één prijs zaken gaan doen happy :) Ze willen echt wel van hun spullen af.

En de reden dat men hoog prijst, is omdat men het ook leuk vind om in de onderhandeling te gaan, je ziet ze gewoon lachen als je een lagere prijs biedt die op de sticker staat. Je moet het zien als een spel, speel het goed en fair, en je krijgt heus wel een leuke prijs voor de meeste dingen. Soms lukt het niet,
nou dan niet,
en later op de dag ga je nog een keer langs als het ding er nog staat. En dan is er meestal wel wat meer rek.
En tja, als je dan niet durft te onderhandelen,
loop je op dat je echt te veel gaat betalen want men zal nooit zomaar je korting geven, je moet er wel om vragen. Je zal zien als je er eenmaal mee begint,
en het lukt een paar keer,
word het echt een heel leuke sport!

De aanvoer op de beurs was inderdaad wat minder in vergelijking met vorig jaar, maar nog altijd zeker 40% meer dan het jaar daarvoor. Vergeet niet dat ook in de pa wereld de recessie best zijn klappen heeft gedaan.
Wat betreft aanbod, ik ben met sommigen eens dat er wat minder breed assortiment was,
gewilde dingen zoals scanners, de betere lichteffecten over het algemeen, waren wat minder van te bespeuren.

Maar grappig en tegenstrijdig is dat ik af en toe lees:
"Er was weinig, maar ik heb toch een stapel spullen gekocht en lekker goedkoop".
Dan ben je toch gekomen en geweest waar je voor kwam denk ik!!

Al met al hebben Rob en ik de hele dag erg veel lol gehad, van 10.00 tot 16.00 uur zijn we er geweest.
Welke?
die uit houten die zoveel had gekocht? laugh :D
?Quote?
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
28-2-2010 12:31
Ik kwam rond een uurtje of 1/2 aan, ook eerst 30 rondjes gelopen en weinig tegen gekomen laugh :D
Toen beetje zitten twijfelen over die 42`` LG LCD voor 200euro, maar na nog eens 20rondjes gelopen te hebben was deze al verkocht, dus hoefde ik ook niet meer over na te denken laugh :D
Toen uiteindelijk maar een leuk beamertje voor 160euro meegenomen, die meteen gisteravond in gebruik genomen is voor wat filmpies wink ;)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-2-2010 14:11
3 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 28-2-2010 14:19
Dagje met Joost (HWC) in de stand gestaan en ik moet het wel eens zijn met DJ Bram hier eerder in het topic.

Afgeschreven spul voor dumpprijzen kom je wel kwijt op de PA markt, maar er zijn toch ook een hoop mensen die gewoon de waarde niet inzien (of in willen zien) van serieuze spullen die niet minstens 10 jaar oud zijn en gewoon nog in goede staat zijn ...

Alle afgeschreven spul zijn wij wel kwijtgeraakt maar het serieuze werk is allemaal retour gekomen omdat er amper interesse in was (zelfs geen biedingen oid).

Verder wel een hele hoop (oude) bekenden tegengekomen. Martin ook paar keer voorbij zien hobbelen met vriendin.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
28-2-2010 14:12
Ik vond t ook wat tegenvallen, uiteindelijk wel een aantal cases gekocht, wat kabels en wat lampjes.
Wel jammer dat er geen dingen weggingen voor broodje-frikandel prijsjes. Zelfs prijzen die boven die nieuwprijzen uitkwamen!

Ik zag 2 mooie Martin/Jem hazers staan, waarvan één met case. (ergens naast HGL) Zeg ik tegen de verkoper, die koop ik van je. Ik al bijna afgerekend, zijn ze opeens verkocht aan degene naast me -_-. Zo had ik nog wel meer gemiste kansjes.
Heb ook nog een Showtec stagefan (slakkenhuis) gekocht waar ik al zo lang naar op zoek was: met defecte motor oid. Nu even uitzoeken wat er precies mis mee is...

Volgend jaar gaan we iig weer, met een grotere autolaugh :D

o ja, uitendelijk geen key-coard gekregen tom, en joost.. Volgens mij heb ik bij jullie aan het eind nog 2 doosjes met kabels voor twee tientjes gekocht razz :p Nog een paar keer geboden op een LEM dx24+ (Gok). Maar die mocht niet mee laugh :D
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
28-2-2010 14:44
van 15:30 tot 17:20 oid aanwezig geweest.
Niet gevonden wat ik zocht. -maarja, wat wil je ook als je 's middags komt razz :p -

Toch nog wat leuk knutselspul voor goede prijzen meegekregen.
-Kabelcase, blauw/zwart/afgeragd, -was ik wel aan te herkennen volgens mij? laugh :D -
- 4 blinders
- blacklight
- wat kabelzooi
- doos lampen
- martin lichteffectje van joost(gratis) -zometeen eens kijken of ie t bij mij wel doet laugh :D -
- Compleet setje van 4 zwarte par 64 longs -ach, altijd handig voor drbij wink ;) -
En nog wel wat spullen waar k even niet op kom..
Totaal voor 160 euro...

Gelukkig wel een HWC-keycoard!
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
28-2-2010 14:45
Een dagje later kom je hier de berichten tegen, waaruit ik kan peilen hoe een ieder het heeft gevonden.
Waar de één schrijft dat hij bijna niets gevonden heeft, is een ander goed geslaagd.
Met wederom zo'n 1400 bezoekers zijn we als organisatie absoluut tevreden. Net uiteindelijk de helft van het aantal standhouders t.o.v. vorig jaar wel dezelfde hoeveelheid bezoekers gegenereert. Onder de bezoekers heel veel bekende gezichten gezien van voorgaande jaren.

Ter indicatie, rond 14.30 uur waren we door alle bedrukte vellen met betaalstickers heen en menige standhouder moest bij een buurman gaan vragen of die nog een half velletje voor hem beschikbaar had. Dat betekende dus dat er meer dan 6000 artikelen van eigenaar zijn verwisseld. De man met palletwagen een volledige kooi er op met heel veel PAR lampen, had maar één sticker. En dat scheelt dan weer in het verwijderen van de stickers. We weten dat het rot stickers zijn, maar het is de enige mogelijkheid om ongewenste verandering van eigenaar te voorkomen/te bestrijden.

De webcam tijdens de opbouw en de dag zelf is gemiddeld genomen door zo'n 30 mensen bekeken over de hele dag door. Ik ben benieuwd naar de reacties hierop van de mensen die gekeken hebben.

We gaan nu kijken of we in nauwe samenwerking met RENA Productions iets kunnen doen in de Darling market in het najaar, maar evenzo gaan we kijken wat er kan plaatsvinden in België in het najaar. Maar eerst moeten we daar een geschikte lokatie zien te vinden.
Op naar de volgende beurs...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)