Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 17 van 36)
Moderator(s): Dré
HateshiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2009
Laatste: 12-9-2009
Berichten: 2
5-6-2009 22:23
Misschien dat het al genoemd is, maargoed:

In het menu links op zowel de site als het forum zet de << Terug << knop je letterlijk een pagina terug in je browser, in plaats van een pagina terug op de site. Ik wil nog wel eens vanaf google op de site terechtkomen, en om dan een categorie hoger te komen (bijvoorbeeld vanaf de pagina van een mixer, naar de pagina met mixers in het algemeen) kan de << Terug << knop niet echt gebruikt worden. Persoonlijk vind ik dit alles behalve handig, vooral omdat er al een terug-knop in de browser zelf zit.
Heeere little kitty, I've got some fresh dub for you
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
8-6-2009 09:18

Hateshi schreef:

Misschien dat het al genoemd is, maargoed:

In het menu links op zowel de site als het forum zet de << Terug << knop je letterlijk een pagina terug in je browser, in plaats van een pagina terug op de site.
Klopt.

Het gedrag is dus volledig consistent (doet precies wat je ervan verwacht). Als je naar een andere plaats dan "terug" wilt dan kun je het beste de daarvoor meest geschikte link aan klikken. Een categorie hoger kan bijvoorbeeld uitstekend gedaan worden dmv de goed werkende "cookie trail" (webshop > geluid > mixers > compact) bijvoorbeeld.
Persoonlijk vind ik dit alles behalve handig, vooral omdat er al een terug-knop in de browser zelf zit.
Die zit er niet altijd bij iedereen EN hij zit verder weg. Daarnaast neemt de "terug" button zo weinig plaats in dat ik eigenlijk nog nooit een klacht gehad heb over z'n aanwezigheid.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
20-6-2009 12:59
Ik heb misschien nog wel een idee voor het forum.

Misschien is het mogelijk om iets te zoeken en dat je dan zelf aan
kan vinken of de zoekmachine alle topics waar het woord in voorkomt,
of dat hij de posts onder elkaar zet waar dit woord in voorkomt.

Dit omdat als je soms iets zoekt je soms een topic van meer dan 20 pagina's
moet doorzoeken en kijken waar het staat met als gevolg dat je het niet kan vinden.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
20-6-2009 20:58
Staat hoog op de lijst (en is volgens mij al uitgebreid aan de orde geweest in dit topic).

Systeem moet dan echter gelijk gebruik gaan maken van de full-text catalog (en de code daarvoor heb ik nog niet feilloos draaien; met name de "ignored words list" geven me problemen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
22-9-2009 11:04
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 22-9-2009 13:52
Wellicht is het een idee om de categorie dimmerpacks in de shop op de schop te nemen? Het lijkt mij handiger deze onder te verdelen in dimmerbalken, dimmerpacks/statief dimmers (multidim achtige dingen) en rack dimmers?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
22-9-2009 13:51
Huidige methode van categorieën staat momenteel volledig op de helling (en zal, hopelijk binnen nu en een aantal weken) een volledig andere methode worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
26-9-2009 20:13
Wat ik vandaag weer ondervonden heb is dat de zoekfunctie van het forum naar mijn mening niet zo lekker werkt. Als ik bijvoorbeeld een woord (ik zocht vandaag naar Club Mondial) zoek en ik selecteer dat ik graag zowel in het onderwerp als in het bericht zoek, dan krijg ik alle onderwerpen voorgeschoteld waar het woord Mondial in voorkomt, maar kan ik wel eerst in (in het DJ-filmpjes topic bijvoorbeeld) 150+ pagina's ZELF gaan zoeken waar het precies geschreven is.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan het niet zo dat je direct bij de desbetreffende post(s) uitkomt ?
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
27-9-2009 13:14
Dat is wat andré net 4 posts geleden gezegd heeft..
Daarvoor is dus die full-text catalog nodig en dat werkt nog niet optimaal;)
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
2-10-2009 00:25
Bovenaan de pagina als je een forum of topic opent staat er bovenaan wie de moderators zijn. Deze links linken direct naar e-mail adressen en niet naar de profiel pagina met PM venster (ook als je niet ingelogged bent)... is dit de bedoeling, of moest dit 'ooit' nog aangepast worden ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
2-10-2009 00:31
Dit is de bedoeling (zodat ook niet leden dingen kunnen melden bij de moderatoren). Nadeel is dat we weer wat extra spam krijgen (maar ach, dat kan er nog wel bij op de grote hoop).

Of het nut heeft. Hmmm. Zou zo maar kunnen dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen (en ik wellicht beter naar de profielpagina kan laten verwijzen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)