Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 9 van 21)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
11-7-2008 12:46
Was gisteravond in m'n stamkroegje, en ook daar roken we gelukkig lekker door!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2008 12:58

Mifex schreef:

deWit schreef:

op mij aangezien ik bijna niet in Nederland vertoef. Maarrr, ik kan mij best voorstellen dat een bepaalde groep niet-rokers erg blij is met deze verandering.

Trouwens, iemand dit bericht al gelezen? Leuke uitvinding, maar was dat er niet echt al in de vorm van ranzige geurtjes voor in de rookmachine...
Hetgeen waar ik mij juist aan stoor in de horeca is die stinklucht van een sigaret. Na een bezoekje horeca mag mijn kleding meteen weer de was in. Ben juist blij dat dat niet meer zo is!
Dus jij trekt na een avondje opstap gaan (waar meestal ook het nodige bier over je kleding komt) waar je ook nog eens zweet in je kleding, deze de volgende dag weer graag aan?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-7-2008 13:36

Mr. Edie schreef:

Dus jij trekt na een avondje opstap gaan (waar meestal ook het nodige bier over je kleding komt) waar je ook nog eens zweet in je kleding, deze de volgende dag weer graag aan?
Er zijn ook mensen die op evenementen en in de horeca aan het werk zijn.... Ik drink (dan) geen bier, ik gooi niet met bier EN ik zweet niet bepaald achter de lichttafel!
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
11-7-2008 13:39
Een spijkerbroek gaat echt niet na 1 avondje stappen in de was (tenzij hij als druiprek gebruikt is).

Ook een jas gaat echt niet na 1 avondje stappen in de was.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2008 13:39
Het kan misschien handig zijn als je 2 paar t-shirts bij je hebt ja, want niet zweten tijdens opbouwen, lijkt mij sterk. Maargoed, ik heb het nooit een probleem gevonden om dagelijks een nieuw t-shirtje aan te trekken en de 'oude' in de was te gooien.

@Dré; een broek en jas natuurlijk niet, maar die doe ik dan meestal ook uit in een café/discotheek wink ;) een broek heeft ook iets minder 'te lijden' denk ik zo..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-7-2008 13:41

Mr. Edie schreef:

Het kan misschien handig zijn als je 2 paar t-shirts bij je hebt ja, want niet zweten tijdens opbouwen, lijkt mij sterk. Maargoed, ik heb het nooit een probleem gevonden om dagelijks een nieuw t-shirtje aan te trekken en de 'oude' in de was te gooien.
Op de gemiddelde horeca-klus (clubs/discotheken/events) bouw en breek ik niet. Daarnaast stinkt m'n jas, m'n tas, ALLES naar die ranzige rook.
Light Image
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
11-7-2008 13:50

Mr. Edie schreef:

Het kan misschien handig zijn als je 2 paar t-shirts bij je hebt ja, want niet zweten tijdens opbouwen, lijkt mij sterk. Maargoed, ik heb het nooit een probleem gevonden om dagelijks een nieuw t-shirtje aan te trekken en de 'oude' in de was te gooien.
Jij woont vast nog thuis en hebt een mama die de was doet? wink ;)

Na het stappen gaan altijd mijn kleding/broek in de was. Zeker nu, maar dat komt omdat eigenlijk hier nergens CV is en overal houtvuren branden. DAN stinkt je kleding pas echt. Maar in NL ging toch echt altijd mijn kleding na het stappen in de was, gewoon omdat het stonk zoals een asbak.

De vraag is waar het nu naar zou gaan stinken? Bier, Zweet? Wie weet, ik doe hem toch maar gewoon in de was.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2008 14:04
Nee, ik was mn kleding meestal zelf.. En dat is niet voor de rooklucht, maar eigenlijk alle luchten waar je in een discotheek/café mee te maken krijgt (dus idd zweet/bier etc..).

@Jeroen; als je alleen maar in een zaaltje komt om even je ding te doen en dan weer wegwezen; dan is het rookverbod (voor de niet-roker) wel ideaal, maar ik vind de sfeer veel belangrijker en mij dus niet zo druk maken als je t-shirtje na een klus even de was in moet.

Gisteravond achter de bar moeten staan in een gemeenschapshuis (bruiloft) waar de dj toch moeite had de mensen op de vloer te houden; ze liepen vaak massaal naar buiten om een sigaretje te roken.. Dus de DJ's krijgen het misschien wel een tikkeltje moeilijker om de mensen binnen te houden wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-7-2008 14:06

Mr. Edie schreef:

@Jeroen; als je alleen maar in een zaaltje komt om even je ding te doen en dan weer wegwezen; dan is het rookverbod (voor de niet-roker) wel ideaal, maar ik vind de sfeer veel belangrijker en mij dus niet zo druk maken als je t-shirtje na een klus even de was in moet.
Nu wordt er gedaan alsof de sfeer verpest wordt omdat er niet meer gerookt mag worden. Uhm, is het niet zo dat als al die verslaafden niet waren begonnen met lurken aan een brandend papiertje met troep erin de sfeer al die tijd top was geweest, er NOG meer mensen overal in de uitgaansgelegenheden waren geweest en er nu NIKS aan de hand was geweest? Don't make the good guys the bad guys..
Gisteravond achter de bar moeten staan in een gemeenschapshuis (bruiloft) waar de dj toch moeite had de mensen op de vloer te houden; ze liepen vaak massaal naar buiten om een sigaretje te roken.. Dus de DJ's krijgen het misschien wel een tikkeltje moeilijker om de mensen binnen te houden wink ;)
Misschien wordt het kaf dan weer wat meer van het koren gescheiden..
Light Image
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2008 14:17
Roken hoort er nu eenmaal bij, daar is nu niet veel meer aan te veranderen (behalve een triest rookverbod natuurlijk..). Ik snap ook niet dat je zó fel tegen roken bent, dat jij het troep vind en vind stinken; prima, maar er zijn ook miljoenen die het er niet mee eens zijn, gun ze het pleziertje toch, jij hebt er geen last van, behalve dat je kleding stinkt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)