Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 1 van 19)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-4-2004 16:03
Jo,

Ik heb de afgelopen paar maanden lekker wat kunnen sparen en heb mijn zinnen dus gezet op de Xone:62. Superkwaliteit, korte faders en alles VCA :P Ik heb hem niet definitief besteld, aangezien ik hem eerst even wil testen.

8 mei mag ik namelijk draaien op de Pioneer DJM600 (voorheen altijd XTC of Apollo).

Ik twijfel nog steeds tussen deze twee mengpanelen. De Pioneer is namelijk net als de Technics SL1200's de 'standaard' te noemen en zeker op grotere feesten. Als je er thuis lekker mee kunt werken, dan kun je dat op een feest natuurlijk ook.

Veel vrienden en collega DJ's van mij zeggen daarom dat ik toch beter voor de Pioneer kan gaan (eigenaar van www.technolusion.com bijvoorbeeld).

Ik hoor hier echter dus zeer lovende woorden over de Xone en dan met name over de geluidskwaliteit.

Ik draai dus techno/hardstyle en ik weet dat je dan redelijk wat leuks kunt doen met die effecten, maar daar gaat het mij niet specifiek om. Ik wil gewoon echt een TOPPRODUCT in huis halen, waar ik mijn stijlen perfect mee kan mixen.

Wat zou jij doen, als je tussen deze twee mocht kiezen!

Keuzes maken is gewoon zo moeilijk!! Het liefst kocht ik ze gewoon beide, was ik van het gezeur af :P

Alvast bedankt voor de tips!

Jows

P.S. Dateq XTC valt af ivm 100mm faderZz!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
10-4-2004 16:53
pioneer als de technics???
op senstation stond ook de xone hoor.
laat die pioneer maar bij de dealer liggen en ga voor de xone 100% veel beter geluid en net zo populair lijkt me.
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
10-4-2004 16:57
Ik zou ook voor de Xone gaan...
Alleen tja..ik ben wel fan van 100mm faders, en daardoor hou ik meer van van de XTC dan de Xone, maar goed voor jou viel de XTC al af...dus ga dan voor Xone... happy :)
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-4-2004 17:21
misschien is het verstandig dat je aangeeft waarom je voor een xone:62 zou gaan. Nu komt het over als mee lullen met de rest..
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-4-2004 17:24

Martin rs schreef:

op senstation stond ook de xone hoor.
ja dus...??? Op trance energy stond een Pioneer, op DefQon one ook enz enz. Het lijkt me niet dat Jos binnen nu en een jaar al op sensation staat (no offence)dus aan zo'n opmerking heb je niet veel.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-4-2004 17:35
Ik wilde voorheen ALTIJD een Dateq XTC. Ik heb er echter enige keren mee gewerkt en hou toch niet van de lange faders. Vandaar dat dat mengpaneel is afgevallen. Het geluid van de XTC was echter wel goed. En dat is de reden dat ik bij de Xone terecht ben gekomen. Korte faders, heerlijk!

Maar ik merk dus echt van jullie dat de Pioneer klote is, is dat echt wel zo? Dat wil ik dus weten! Dre heeft mij in een mailtje gezet dat de A&H supergoed is. De Pioneer wordt echter HEEL veel gebruikt op feesten, vandaar mijn vraag.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
10-4-2004 18:31
Als je met de éne mixer kan werken, met de ander toch ook?

Ik snap je punt niet -> de effecten intresseren je niet, dus waarom zou je die Pioneer dan nemen? Omdat je die effecten op een feest zou kunnen gebruiken?

Beide mixers hebben faders en potmeters voor de equilizer... Hetzelfde dus.

Ik zou nooit die Pioneer kiezen, ze kosten gewoon te veel voor wat je ervoor terugkrijgt. De A&H is VEEL beter qua prijs-kwaliteit. Faders gaan stukken langer mee, EQ werkt fijner, het geheel klinkt beter, de mixer krijgt heel wat minder warm...

En het is vrijwel zeker dat de A&H langer meegaat dan de DJM-600.
Ga ze voor de zekerheid toch maar eens gaan testen en maak dan je oordeel -> deze methode is vaak de beste (én de snelste) om het product dat het beste bij jou past te vinden.

Ik zou dus de A&H nemen. Maar natuurlijk doe je met je geld wat je wilt. Als jij dus het advies van mensen wilt volgen die zeggen dat je de Pioneer moet nemen omdat die op grote evenementen gebruikt word, is dat jouw keus. Besef wel dat de zogenaamde "standaard" straks helemaal niet meer de DJM-600 zou kunnen zijn.

Dit gezegd zijnde vind ik dit hele verhaal van standaard dit standaard dat zever in pakskes.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-4-2004 19:18
Jah, maar waarom zweert men dan bij Technics? Gewoon omdat het de wereldstandaard is en op elk feest en elke kroeg/disco te vinden is. Dat zo'n mixer op elk groot feest staat (de Xone overigens ook op veel feesten) wil toch zeggen dat hij niet heel slecht is. ;)

Ik heb de Xone sowieso al gereserveerd en ik denk ook dat dat hem wordt, maar ik w8 gewoon 8mei nog af, omdat ik dan met de DJM600 kan draaien. Effecten interesseren mij idd niet zo. Ik kan toch niet altijd met mijn monitors draaien ivm mijn ouders (heel vaak puur en alleen op koptelefoon). Het gaat mij er dus om dat ik het beste in huis haal voor thuis!

Vandaar mijn vraag ;) Is de DJM600 wel zo slecht als iedereen zegt ;)

Ik heb ook een Sony V700, scheen ook kut te zijn. Tot nu toe werkt ie nog perfect en is ie nog heel ook :D

Gaat waarschijnlijk toch niet opschieten deze topic (ieder heeft wel zijn mening natuurlijk). Maar ik hoopte op mensen die met beide gewerkt hebben en daar eea over kunnen vertellen. Dus niet wat je van hebt HOREN zeggen, maar gewoon echt je eigen ervaring!

Thnx!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
10-4-2004 20:07

mr_jows schreef:

Jah, maar waarom zweert men dan bij Technics? Gewoon omdat het de wereldstandaard is en op elk feest en elke kroeg/disco te vinden is.
Hoe heeft de SL-12x0MKII de naam 'standaard' gekregen denk je? Omdat die toen het beste op de markt is (en tot voor kort nog steeds). Zeer goede klank voor een dj-draaitafel (was wel niet de doelgroep toen ze gelanceerd werd maar daar gaat het nu even niet over). Erg betrouwbaar. Die dingen zijn niet van toepassing op de DJM-600.

Overigens, een mixer is niet hetzelfde als een draaitafel. Je kunt net zo goed appels met bananen vergelijken en dan over de 'toch wel betere smaak' gaan discussiëren.
Dat zo'n mixer op elk groot feest staat (de Xone overigens ook op veel feesten) wil toch zeggen dat hij niet heel slecht is. ;)
Nee, maar voor evenementen van dat kaliber is de DJM-600 wel een HEEL slechte keus... Men zou er een Formula Sound PM-100 of Urei 1620 moeten zetten ben ik van mening.

Voor thuis zou het volgens velen een oké mixer zijn.
Ik heb de Xone sowieso al gereserveerd en ik denk ook dat dat hem wordt,
Dat is (terecht) een goede keus.
Ik kan toch niet altijd met mijn monitors draaien ivm mijn ouders (heel vaak puur en alleen op koptelefoon).
Dat doe ik zelf ook. Uit respect voor de ouders. En ook omdat mijn huidige monitoren nergens naar klinken (mijn mening; Sony hifi torentje). Gelukkig komt daar zo rond augustus verandering in (nee geen Syrincs setje).
Vandaar mijn vraag ;) Is de DJM600 wel zo slecht als iedereen zegt ;)
Een oké mixer voor thuis. Al zou ik hem nooit in huis halen (mijn keus natuurlijk). Maar deze op grote evenementen en clubs gebruiken, waar geluidskwaliteit en betrouwbaarheid toch wel prioritair is, vind ik verkeerd.

Let op ik zeg nu niet dat bvb de betrouwbaarheid ver te zoeken is, maar wel dat er voor dat geld een hoop méér mixer te kopen is.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-4-2004 20:37

mr_jows schreef:

Vandaar mijn vraag ;) Is de DJM600 wel zo slecht als iedereen zegt ;)
Voor de hand liggend antwoord:

Neen, de DJM is niet zo slecht als IEDEREEN zegt, onder iedereen vallen namelijk ook een hoop mensen die zo'n ding nog nooit in het echt hebben gezien en anderen napraten.

Neen, de DJM is niet slecht. Ik heb er zelf vaak genoeg mee gedraaid, niks over te mopperen qua gebruikersgemak, maar ik ben geen techneut.
Wel is het zo dat een aantal ervaringsdeskundigen en technici op dit forum wier mening ik zeer serieus neem een aantal ernstig kritische kanttekeningen heeft bij de prijs/kwaliteitverhouding van de DJM.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)