Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dewazige
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Dewazige (Pagina: 1 van 20)
Topic: Probleem met lamp Eurolite TS-7B lamp (30-5-2011 17:38:00)Groepen (stroomkringen) waarop enkel wandcontactdozen zijn aangesloten mogen in België worden afgekerd op 20A waardoor het theoretisch mogelijk is om meer dan 16A over één enkele wandcontactdoos te laten lopen. We spreken hier dan wel over wandcontactdozen in een woningsituatie, waarbij de verbuikers zich zullen beperken tot stereotorens, tv's, schemerlampjes, koffieapparaten en af en toe een stijkijzer, allemaal apparaten die zodanig in elkaar zijn gezet dat ze nooit meer zullen trekken dan 16A. Wanneer men netjes alle apparaten rechtstreeks op een wandcontactdoos aansluit zullen de aangesloten apparaten nooit meer dan 16A per wandcontactdoos trekken, anders had er aan het aan te sluiten apparaat wel een zwaardere stekker gezeten. De bedrading achter de wcd's en in de wand moet in deze situatie 3 aders van 2,5mm^2 zijn en niets anders. Deze bedrading kan prima een stroom voeren van 20A en is in alle gevallen nog voldoende kortsluitvast.
Bovenstaand verhaal geldt NIET in Nederland.Topic: Flightcase voor stroomverdelers (28-5-2011 21:57:00)Nope, helaas. Niet waar. Een Cee32 aansluiting mag NOOIT, ook niet met vage smoesjes, maar dan ook never NOOIT niet worden afgezekerd met een waarde van meer dan 32A.
Het kan wel, maar het mag dus gewoon niet. doe je het wel dan.........Topic: Trussberekening (14-8-2010 07:32:00)De bricks hebben geen nummers op de behuizing staan, in willekeurige volgorde reageert vanaf de controller gezien de eerste brick op kanaal 1 t/m 12 een de volgende brick op 13 t/m 24 enzovoorts enzovoorts, ze doen intern dus iets waardoor het startadres automatisch met 12 verhoogd wordt. en ja, het stuursignaal is gewoon DMXTopic: showtec LED powerbrick -> kabels? (8-3-2010 06:28:00)
Ik heb ook al meegemaakt dat er in een gelijkaardige scan nog een relais zit welke de lamp in- en uitschakelt. Relaistje was dan niet melemaal goed meer en de lamp ging dan wel, dan niet aan. Een keertje een gecontroleerde tik op de behuizing deed de lamp dan aangaan. Relaisje vervangen, probleem opgelost.
Topic: Flightcase voor stroomverdelers (28-5-2011 22:58:00)Bart Wilems schreef:
Dat is straf. Hier belgie worden alle gewone stopcontacten anders toch afgezekerd met een automaat van 20A IPV 16ABovenstaand verhaal geldt NIET in Nederland.
Bart Wilems schreef:
@ Jefkek een Cee 32 kan perfect achter een automaat van 40A ( een smeltveiligheid van 40A kan natuurlijk niet)Het kan wel, maar het mag dus gewoon niet. doe je het wel dan.........
Ik heb nog een aantal van die alulite single truss couplers liggen, ook Prolyte truss maar op de een of andere manier heb ik dat nooit geprobeerd samen te voegen tot 1 geheel. Blijft toch koppelen van verschillende merken op elkaar. Toch maar eens proberen, gaat alleen een weekje duren wegens vakantie enzo.
Topic: subwoofer max 220 euro (28-6-2010 17:47:00)Niet iedereen gaat meteen voor de durable hufterproof rvs roosters. Stalen roosters zijn in dat formaat voor iets meer dan een tientje wel uit te halen. Vraag bij de metaalhandel wel even naar geperforerrde plaat ipv roosters, dan weten ze namelijk in één keer wat je bedoelt. Keerzijde van staal is dat het minder stevig is en je het toch zal moeten behandelen tegen roest wat ook weer kosten met zich meebrengt.
Onze 2mm RVS roosters durf ik gerust erg hard tegen te trappen, ik weet zeker dat mijn voet er meer last van heeft dan de roosters.
Topic: gezocht drive in partner (18-6-2010 17:14:00)Onze 2mm RVS roosters durf ik gerust erg hard tegen te trappen, ik weet zeker dat mijn voet er meer last van heeft dan de roosters.
Hee Robin,
Ik heb het roze papiertje sinds 19 februari. We zijn dus weer een stukje mobieler geworden.
Topic: Neutrik NA3FDM niet in assortiment? (17-3-2010 22:09:00)Ik heb het roze papiertje sinds 19 februari. We zijn dus weer een stukje mobieler geworden.
En vergeet de tijd niet waarin je je kabel afmeet, stript en soldeert.
In situaties waarin de montageuren belangrijk/duur zijn kan het zich lonen om deze "prefab" chassisdelen toe te passen, zeker in combinatie met de bijna belachelijk goedkope prefab kabeltjes van dap/procab.
Ik blijf een grote voorstander van nette gesoldeerde neutrik patchplaatjes met kabel naar keuze en een hufterproof neutrik plug alleen dat kost veel tijd, prefab levert dan een behoorlijke tijdswinst op en tijd blijft geld.
Topic: kabels labelen (15-3-2010 18:12:00)In situaties waarin de montageuren belangrijk/duur zijn kan het zich lonen om deze "prefab" chassisdelen toe te passen, zeker in combinatie met de bijna belachelijk goedkope prefab kabeltjes van dap/procab.
Ik blijf een grote voorstander van nette gesoldeerde neutrik patchplaatjes met kabel naar keuze en een hufterproof neutrik plug alleen dat kost veel tijd, prefab levert dan een behoorlijke tijdswinst op en tijd blijft geld.
Wanneer je goed krimpt zal een krimpkous echt niet meer zo snel verschuiven en anders doe je er een korreltje hot melt glue in, dan schuiven ze helemaal niet meer.
Wij printen onze labels op gekleurd papier met een laserprinter kan er mooi ons logo op en dan kan het nog eens vochtig worden zonder dat de inkt gaat uitlopen.
Topic: showtec LED powerbrick -> kabels? (9-3-2010 17:30:00)Wij printen onze labels op gekleurd papier met een laserprinter kan er mooi ons logo op en dan kan het nog eens vochtig worden zonder dat de inkt gaat uitlopen.
JeroenVDV schreef:
Hebben de bricks dan ook een eigen nummertje op de behuizing staan? Of schuiven die bricks zelf ook het "DMX"-signaal 48 kanalen op bij hun uitgang?Het is idd 48v+, 0v-, data+ en data- wat door die kabels gaat. De data is ook een gewoon dmx signaal, hier een keer een kapotte controller gehad, ding wilde geen DMX ontvangen. Ik heb toen alleen de 48volt uit de controller gerbruikt en met een zelf geknutseld verloopje dmx op de overige pennen gezet, de powerbrick is dan gewoon direct als 48 kanaals led unit aan te sturen. Alleen het startadres kan je dan niet instellen (maar daar zwerven ook mooie printjes voor rond).