Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Prosoundandlight
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Prosoundandlight (Pagina: 1 van 20)
Topic: CODA Audio (20-3-2014 01:00:00)
Ik bedoel dan ook niet dat het geluid 5x te hard moet staan, maar dat vaak een stukje boven de limiet al volstaat, en daar kan je dan met oordopjes jezelf beschermen.Ik wil zeker geen persoonlijke aanvallen doen hoor, maar in deze materie heb je mijns inziens een totaal verkeerde insteek, Tim... Als je professioneel actief bent in de sector, ken en begrijp je het belang van de reglementering. Ook al lijken sommige aspecten op het eerste gezicht absurd. Een collectieve bescherming staat in de hiërarchie altijd boven een persoonlijke bescherming. Zeker in deze context mag je het aantal blootgestelde personen niet onderschatten. Als je er kan van genieten om je eigen oren te laten fluiten, dan moet je dat vooral doen, maar wij dragen wel een belangrijke verantwoordelijkheid. En dat houdt nu eenmaal in dat we niet de mensen voor de keuze stellen om al dan niet oordopjes te gebruiken (al dan niet hun gehoor om zeep te laten helpen), maar dat we er voor zorgen dat de keuze zich niet hoeft voor te doen. De technologie is ondertussen ver genoeg gevorderd om een gelijkmatige geluidsdruk te verkrijgen op alle niveaus van je luistergroep. En dat is waar we ons moeten op concentreren. Topic: Shure SLX - beltpack probleem (8-1-2014 10:58:00)Waarmee nog maar eens je ongeziene betweterigheid pijnlijk duidelijk de bovenhand neemt...
Al vanaf je beginperiode op het forum profileer je jezelf als dé grote kenner. Alleen jij weet wat goed is en wat niet. Dat gaat zo met lichteffecten, speakers, mengers en noem maar op. Prachtige materialen bestempel je wel vaker als klucht, materialen die op diverse punten minder scoren, probeer je dan weer op te hemelen. Fijn dat je zo'n uitgesproken meningen hebt, daar niet van, maar blijf er in godsnaam niet steeds aan vasthouden wanneer je ziet dat anderen het (vaak terecht) niet met je eens zijn! Je bezit vaak niet eens de helft van de ervaring en de kennis van mensen waarmee je zit te discussiëren. Analyseer, doe er iets mee en leer er iets uit...Topic: Compacte mengtafel (22-7-2013 09:57:00)Klinkklare onzinDie quote past nu eens helemaal bij jou ; ik had niet anders verwacht... Ocharme de mensen die met jou in zee gaan... Ieder zijn mening, zijn ervaring, zijn visie, geen enkel probleem. Maar je moet eens leren dat iets wat voor jou zwart is, voor een ander wit kan zijn. Sta in godsnaam eens open voor visies en ervaringen van anderen, in plaats van altijd te denken dat jouw gedacht het enige 'correcte' is. Topic: Bose L1 (4-7-2013 10:28:00)Jaja, gelukkig kan jij daar allemaal goed over meespreken hé. Want 20 jaar geleden was je zonder twijfel al mee van de partij... Ieder zijn mening natuurlijk, en er zit zeker een grond van waarheid in, maar je bent toch altijd zo kort door de bocht man... En je gaat heel dikwijls uit van specs of van je hersenspinsels, zonder ook maar 1 reële ervaring met een bepaald product te hebben gehad. Topic: Bose L1 (4-7-2013 00:13:00)
Wat is de reden dat je ze zelf niet on-the-road inzet?Laat me even duidelijk stellen dat ik absoluut geen 'volger' ben van de door Bose gebruikte marketingstrategieën (ik denk dat een van mijn vorige posts dat ook wel verduidelijkt). Feiten zijn echter feiten. En wanneer ik die feiten constateer, is mijn input in de discussie vrij duidelijk: zo'n Bose systeem kan je niet vergelijken met een conventioneel systeem (op vlak van design, innovatie bla bla bla). Jij vergelijkt probleemoplossend voor jouw specifieke situatie. Logisch, dat doe ik ook, dat tracht iedereen te doen. En nogmaals, ik heb het helemaal niet over klankeigenschappen of toepassingsgebieden, maar vertrek nog steeds louter van de fysieke, toch innovatieve verschijning. Het slanke zuiltje, de hoek tussen de speakertjes onderling, het wegklappen van de pootjes van het versterkergedeelte etc. etc.
Waarom ik de setjes zelf niet gebruik? Heel eerlijk? Omdat Bose me nooit heeft kunnen overtuigen. 't Zijn net die marketingpraatjes (die vol onjuiste theorieën zitten) die me steeds een negatief gevoel gaven. Er lopen behoorlijk wat mensen rond die Bose 'super' vinden, omdat ze dat hebben horen zeggen van iemand die het op zijn beurt ook altijd zo heeft opgevangen uit zijn omgeving. Op den duur gaan mensen er zelf in geloven. Luisteren? Dat is iets van vroeger. Als Jef en Jos zeggen dat het goed klinkt, dan zal het wel zo zijn... Dat was in mijn ogen de grootste kracht van Bose.
Dit systeem heeft me zo ver kunnen overtuigen dat ik er, zoals gezegd, de voordelen en de mogelijkheden van zie en dat ik moet toegeven dat de klank echt wel meevalt. Om te verkopen is dat dus helemaal ok (niet voor de naam, maar wel uit eigen overtuiging) Er zelf op terugvallen? Voorlopig niet :-) Misschien als Bose me op korte termijn met een nieuw systeem nog een keer positief weet te verrassen...Topic: Bose L1 (3-7-2013 22:44:00)Marketing lariekoek. Het Bose L1 (en vergelijkbare LD) setje is goed in een beperkt toepassingsgebied. Waarom zou het zinloos zijn om deze setjes te vergelijken met conventionele systemen (systemen die al jaren prima voldoen, ook in het toepassingsgebied van deze line-arraytjes)?
Marketing lariekoek? Wat bedoel je daar nu mee?
Het is een zinloze vergelijking omdat de systemen a la Bose om te beginnen fysiek al compleet afwijken van eender welk conventioneel systeem. Ik doel dan helemaal niet op de klank of op de specifieke doelgroep, maar wel op de fysieke eigenschappen, het innovatieve karakter, het gebruiksgemak etc. Het is gewoon geen klassieke kast. Hoe goed een klein conventioneel setje ook mag zijn. Hoeveel beter (en voor een goedkopere prijs) een conventioneel kastje ook mag zijn... Het blijft appels met peren vergelijken.
En let op, ik volg je mening zelf ook hoor. Onze Bose sets die als demo voor de verkoop gebruikt worden, zijn bijvoorbeeld persoonlijke bezittingen. En toch worden ze nooit on the road ingezet. Ik wijk zelf niet af van conventionele systemen. Maar ik zie wel duidelijk de voordelen van de Bose en de LD. Ik zie dat de sets in bepaalde situaties echt wel nuttig en bruikbaar kunnen zijn, waarbij enkele voordelen meespelen die ik in geen enkel conventioneel systeem kan terugvinden.
Ik heb de laatste jaren verschillende producten van Coda mogen ontdekken. Ook de 'kleintjes' (CoRAY, D-Core) en enkele versterkers. Voor die luisterervaringen liep ik niet echt warm van 'het zoveelste merk'. Maar ik moet eerlijk zeggen dat Coda me telkens weer van mijn sokken heeft geblazen. Ik werk er zelf niet mee, maar ik kan niet anders dan toegeven dat ze het daar echt wel goed voor mekaar hebben hoor... Coda maakt heerlijke producten. Ook de amps vind ik best ok. De C5 bijvoorbeeld, ben ik in 'het milieu' eigenlijk nog niet tegengekomen, maar is echt een heerlijk ding. Het materiaal is gebouwd als een tank en klinkt waanzinnig goed. Een vergelijking met DB gaat in mijn ogen dan ook totaal niet op. En wie noemt er de prijzen van Coda instapprijzen?? Da's toch om te lachen mag ik hopen...? :-)
Topic: Volume regulering nu ook in Holland (14-2-2014 12:10:00)BSS schreef:
Het moeilijke is vaak dat "dansbaar volume" vaak al een tikje over de limiet zit.Ik bedoel dan ook niet dat het geluid 5x te hard moet staan, maar dat vaak een stukje boven de limiet al volstaat, en daar kan je dan met oordopjes jezelf beschermen.
Je kan uitsluiten dat de antenne een knik heeft gehad of op een andere manier beschadigd is geraakt? Connectie antenne - beltpack is ook in orde?
Topic: Kabeldiktes bij luidsprekersystemen (22-12-2013 00:48:00)Als je jezelf zo blijft opstellen, vrees ik dat mensen je niet meer gaan willen helpen. Er bestaat ook zoiets als hardleersheid… Let op, ik heb geen enkel probleem met het feit dat je gerichte vragen stelt hoor, maar volgens mij moet je met de stof die je ondertussen is aangereikt toch zelf wel voor een antwoord kunnen zorgen… En dan begrijp ik de bovenstaande reacties eerlijk gezegd wel goed. Misschien toch echt de raad opvolgen en even verder inlezen?
Topic: Compacte mengtafel (22-7-2013 12:38:00)bomdes schreef:
Frank, of je mij gelooft of niet kan me eerlijk gezegd geen barst schelen.Al vanaf je beginperiode op het forum profileer je jezelf als dé grote kenner. Alleen jij weet wat goed is en wat niet. Dat gaat zo met lichteffecten, speakers, mengers en noem maar op. Prachtige materialen bestempel je wel vaker als klucht, materialen die op diverse punten minder scoren, probeer je dan weer op te hemelen. Fijn dat je zo'n uitgesproken meningen hebt, daar niet van, maar blijf er in godsnaam niet steeds aan vasthouden wanneer je ziet dat anderen het (vaak terecht) niet met je eens zijn! Je bezit vaak niet eens de helft van de ervaring en de kennis van mensen waarmee je zit te discussiëren. Analyseer, doe er iets mee en leer er iets uit...
Bomdes, man toch... Stel je eens open voor de ervaringen en de visies van de échte professionals. En ja hoor, dat zijn vaak de analoge bejaarden, zoals jij ze noemt. Maar van hen kunnen wij nog heel veel leren. Ja, jij ook, als je tenminste eindelijk eens stopt met denken dat je overal de scepter zwaait en dat je van alles op de hoogte bent.
Dat je je ervaringen wil delen vind ik prima, maar je denkt in kastjes, zwart-wit, je hebt een uitgesproken tunnelvisie. Wanneer iemand (of in veel gevallen zelfs een absolute meerderheid) jouw visie niet deelt, respecteer dat dan en ga eens denken dat je misschien zelf wel eens 'verkeerd' kan zijn, in plaats van halsstarrig in de verdediging te blijven treden. Moeilijke opgave, hé?
Topic: Compacte mengtafel (21-7-2013 13:49:00)Dat je je ervaringen wil delen vind ik prima, maar je denkt in kastjes, zwart-wit, je hebt een uitgesproken tunnelvisie. Wanneer iemand (of in veel gevallen zelfs een absolute meerderheid) jouw visie niet deelt, respecteer dat dan en ga eens denken dat je misschien zelf wel eens 'verkeerd' kan zijn, in plaats van halsstarrig in de verdediging te blijven treden. Moeilijke opgave, hé?
bomdes schreef:
Bij iedereen die KAN mixen is analoog dood.bomdes schreef:
Ik verplicht ze gewoon. Dat is de desk, daar moet je op draaien.bomdes schreef:
Er is niets innovatief aan dit systeem, zo'n zuilkastje hing 20j geleden ook al in een kerk, ze hebben er gewoon een baskastje dat amper bassen weergeeft onder geduwd en daar zoals met hun melkpak-thuisbioscoop-rotzooi een berg processing over geknald.PvG schreef:
"Dit kun je nergens mee vergelijken... Ons product is zo uniek..." is verkooppraat. Ik kan nl altijd vergelijken in hoeverre twee verschillende producten mijn "probleem" oplossen en dat is altijd zinvol...Wat is de reden dat je ze zelf niet on-the-road inzet?
Waarom ik de setjes zelf niet gebruik? Heel eerlijk? Omdat Bose me nooit heeft kunnen overtuigen. 't Zijn net die marketingpraatjes (die vol onjuiste theorieën zitten) die me steeds een negatief gevoel gaven. Er lopen behoorlijk wat mensen rond die Bose 'super' vinden, omdat ze dat hebben horen zeggen van iemand die het op zijn beurt ook altijd zo heeft opgevangen uit zijn omgeving. Op den duur gaan mensen er zelf in geloven. Luisteren? Dat is iets van vroeger. Als Jef en Jos zeggen dat het goed klinkt, dan zal het wel zo zijn... Dat was in mijn ogen de grootste kracht van Bose.
Dit systeem heeft me zo ver kunnen overtuigen dat ik er, zoals gezegd, de voordelen en de mogelijkheden van zie en dat ik moet toegeven dat de klank echt wel meevalt. Om te verkopen is dat dus helemaal ok (niet voor de naam, maar wel uit eigen overtuiging) Er zelf op terugvallen? Voorlopig niet :-) Misschien als Bose me op korte termijn met een nieuw systeem nog een keer positief weet te verrassen...
PvG schreef:
prosoundandlight schreef:
Vergelijken met eender welk conventioneel systeem is zinloos. Het is gewoon 'iets anders'...
Het is een zinloze vergelijking omdat de systemen a la Bose om te beginnen fysiek al compleet afwijken van eender welk conventioneel systeem. Ik doel dan helemaal niet op de klank of op de specifieke doelgroep, maar wel op de fysieke eigenschappen, het innovatieve karakter, het gebruiksgemak etc. Het is gewoon geen klassieke kast. Hoe goed een klein conventioneel setje ook mag zijn. Hoeveel beter (en voor een goedkopere prijs) een conventioneel kastje ook mag zijn... Het blijft appels met peren vergelijken.
En let op, ik volg je mening zelf ook hoor. Onze Bose sets die als demo voor de verkoop gebruikt worden, zijn bijvoorbeeld persoonlijke bezittingen. En toch worden ze nooit on the road ingezet. Ik wijk zelf niet af van conventionele systemen. Maar ik zie wel duidelijk de voordelen van de Bose en de LD. Ik zie dat de sets in bepaalde situaties echt wel nuttig en bruikbaar kunnen zijn, waarbij enkele voordelen meespelen die ik in geen enkel conventioneel systeem kan terugvinden.