Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Sntho0
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 4 van 20)
Topic: geluid kantine 43m2 (19-3-2009 14:21:00)Ik denk dat dit juist genoeg zegt over wat er in een kledingzaak verdient wordt.
Maar hebben we het nu over serieuze line-arrays of gewoon conventionele kasten? Want voor zover ik weet heeft Dynacord geen line-array in het gamma zitten...
Groeten HugoDe toppen waren in ieder geval wel van Dynacord. Ik moet eerlijk zijn dat ik er niet op heb gelet van welk merk de array was. Ik ging er vanuit dat het hetzelfde merk was.Topic: Dynacord in the Sting (26-11-2008 09:07:00)
Ik verklaar me nader:
Het is perfect mogelijk dat je met een bepaald type boxen in een zaal X steeds alle toonregelingen (high, mid en low) op "12u" kunt laten staan, terwijl je met hetzelfde materiaal in zaal Y dan weer gaat moeten bijregelen op bv het low...
Omgekeerd kan het zijn dat je met twee verschillende installaties in zaal X ook verschillende toonregeling nodig hebt.
De toonregeling is dus afhankelijk van: zaal (akoustiek), materiaal (type boxen, versterker,...) en persoonlijke voorkeur.
Een DJ zal dit steeds live moeten afwegen.
Ook opletten dat jij meestal achter de speakers staat en dit soms een totaal ander geluid geeft als ervoor (als je niet werkt met monitor-speakers), effe gaan luisteren voor de speakers kan ook helpen dan!Helemaal mee eens.
Wat mijn ervaring is dat als je een goede installatie hebt dat je veel eerder de boel op neutraal (dus 12 uur) kunt laten staan, dan bij een minder goede (slechte) installatie. en dat is natuurlijk ook wel logisch. Dus, bijna alles hangt af van wat je hebt. Draai je bijvoorbeeld met 1 stel full range boxen, dan zul je al snel bas willen bijdraaien. Zet je er een stel subs onder, evt met extra versterker en x-over (dus actief) dan zul je natuurlijk merken dat je meer bas hebt en is het veelal niet nodig om extra bas bij te draaien. Geeft je versterker weinig bas af dan zul je alweer snel bas willen bijvoegen. Of het er allemaal mooier van wordt, dat denk ik niet, maar ja, heeft alles met kwaliteit en eigenschappen van de produkten te maken. Dus, je hoeft helemaal niets fout te doen als jij een andere instelling hebt dan iemand anders. En, wat natuurlijk ook al genoemd is, is je gehoor. Jij vindt dit mooi en de andere dat. Tja, wat met je nu?
Het is aan jou.Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (27-10-2008 09:00:00)
het kan allemaal kapot
ook de duurste amps en speakersDa's een flinke dooddoener. Alles kan stuk, maar in de praktijk gaan sommige merken/typen vrijwel nooit stuk en andere aan de lopende band.
Daarbij ben ik niet iemand die een nieuw merk/type het voordeel van de twijfel gunt. Ik heb liever bewezen spul dan dat ik onbetaald betatester ben en halverwege een groot feest zonder amps kom te zitten. Alleen al omdat we niks weten van deze Synq zou ik hem niet snel bestellen. Maar dat moet iedereen natuulijk zelf weten.Helemaal mee eens.
Wie zou niet zo'n "dikke amp" willen voor 600,-. Ik wel. Nu moeten we iedere keer een amprek van ruim 60 kilo versjouwen. Dus, deze dingen zouden een hele uitkomst zijn. Maar ze moeten zich eers maar eens bewijzen. En mocht het inderdaad zo zijn dat ze zich kunnen meten met de grote jongens dan kunnen die dus wel opdoeken. Of ze moeten ook zulke amps gaan maken voor dezelfde prijs. Maar, ik geloof het niet.
Topic: Processor echt nodig? (22-10-2008 13:07:00)Nooit geweten. Gewoon op het gehoor afgaan, of zijn daar richtlijnen voor?Topic: Processor echt nodig? (22-10-2008 11:41:00)Ook als de toppen (niet hoorngeladen) gewoon op de BR subs staan?Topic: Kabels (17-10-2008 09:26:00)
Met 1 mic en laptop heb ik ook totaal geen last, dat werkt uitstekend, maar zodra er een twee bij komt is het een brom
Dre, alles optie die je kan bedenken zijn geprobeerd, de enig optie die werkt was met een isolator er tussen. Die ruis die er inzit, is dus niet zomaar weg te halen.
Laat ik anders vragen: Is er iemand met dezelfde mixer en met twee mic, waarbij het probleem niet is opgetredenLees ik nu LAPTOP?! Het is algemeen bekend dat een laptop vaak brom genereerd. Heb je ook brom als je die laptop niet aansluit? Zo nee, dan zit het dus in die laptop. Sluit dan die isolator aan tusen de laptop en je mengpaneel. Ook wil het wel eens helpen je laptopvoeding wel of juist niet te aarden. (let wel: een laptop hoort officieeel wel geaard te zijn. Maar soms moet je wel eens wat)
Ik kan je de EVP X reeks aanraden van Wharfedale.
Ik ken die DAP's niet, maar kan me haast niet voorstellen dat ze beter zijn dan de Wharfedales.
Zelfs het laag van de EVP X-15 is behoorlijk goed.
En wat betreft een versterker, zou ik een goede 2e hands nemen. Zo af en toe zie je heel goede merken voorbij komen op dit forum voor minder dan een nieuwe DAP. Nou, dan wist ik het wel!
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (4-3-2009 11:56:00)Ik ken die DAP's niet, maar kan me haast niet voorstellen dat ze beter zijn dan de Wharfedales.
Zelfs het laag van de EVP X-15 is behoorlijk goed.
En wat betreft een versterker, zou ik een goede 2e hands nemen. Zo af en toe zie je heel goede merken voorbij komen op dit forum voor minder dan een nieuwe DAP. Nou, dan wist ik het wel!
Gewicht!
Bij ons speelt ongeveer hetzelfde.
Heb nu een Work WPP3000 voor het laag, weegt geloof ik bijna 30 kilo.
De 3K6 schijnt in het laag goed te zijn. Maar is het net zo goed? Ik wil geen kwaliteit inleveren.
Kan me het haast niet voorstellen dat die 3K6 hetzelfde kan presteren? De 3K6 heeft (op papier) wel 2 x 300 watt meer vermogen dan de Work.
Zou ook best het mid/hoog willen vervangen door de 2K2. Gebruik daarvoor nu een Kind XT2000. Weegt ook al zo'n 25 kilo.
Maar kan me helemaal niet voorstellen dat een versterker van ongeveer 600 Euro net zo presteert als een versterker van 2200 Euro.
Misschien gewoon een keer proberen. De techniek staat natuurlijk niet stil.
Topic: Dynacord in the Sting (26-11-2008 11:09:00)Bij ons speelt ongeveer hetzelfde.
Heb nu een Work WPP3000 voor het laag, weegt geloof ik bijna 30 kilo.
De 3K6 schijnt in het laag goed te zijn. Maar is het net zo goed? Ik wil geen kwaliteit inleveren.
Kan me het haast niet voorstellen dat die 3K6 hetzelfde kan presteren? De 3K6 heeft (op papier) wel 2 x 300 watt meer vermogen dan de Work.
Zou ook best het mid/hoog willen vervangen door de 2K2. Gebruik daarvoor nu een Kind XT2000. Weegt ook al zo'n 25 kilo.
Maar kan me helemaal niet voorstellen dat een versterker van ongeveer 600 Euro net zo presteert als een versterker van 2200 Euro.
Misschien gewoon een keer proberen. De techniek staat natuurlijk niet stil.
hugovanmeijeren schreef:
alleznet schreef:
...kost belachelijk veel geld (en ja, was allemaal geladen en `actief` in de zin van werkend) en dat verdienen ze niet terug in een kledingzaak?
Maar hebben we het nu over serieuze line-arrays of gewoon conventionele kasten? Want voor zover ik weet heeft Dynacord geen line-array in het gamma zitten...
Groeten Hugo
Toch leuk dat hier zoveel mensen op reageren.
Of de arrays totaal geladen was dat weet ik niet, maar de andere toppen en subs die ik zag wel.
Dat was duidelijk te horen. In de winkel in Hoogeveen hangen trouwens toppen met 15" speakers en (ik denk) 10" afwisselend doorelkaar. Waarom men dat zo heeft gedaan weet ik niet.
Al met al vind ik het heel indrukwekkend. Ik ben niet diegene die hierdoor meer kleren zal kopen, maar ik loop er wel even naar binnen om te luisteren en te kijken. Helaas voor heb niet naar de kleren maar naar de boxen. Ikzelf heb eigenlijk ook best een hekel aan dat opgedrongen muziek luisteren. en dan ook vaak nog muziek wat absoluut niet mijn smaak is. Maar........als het goed klinkt dan vind ik dit toch een stuk minder onprettig.
Nu ik dit zo schrijf denk ik ineens terug aan een korte vakantie in het voorjaar in vakantiepark de Hengelhoef in Belgie. Daar is dan ook zo'n, wat ze noemen, een plaza. Waar ze 's avonds optredens etc. hebben. Ik heb me daar zo verschrikkelijk geergerd aan het slechte geluid dat ik ben weggelopen. Het deed me echt zeer aan de oren. Het moest natuurlijk hard, veel te hard voor die boxjes daar. Dan denk ik, wel heel bijzonder dat zo'n professionele horecagelegenheid het doet met zo'n verschrikkelijk slechte installatie en zulke kledingzaken zo'n super installatie heeft hangen.
Topic: Dynacord in the Sting (25-11-2008 14:02:00)Of de arrays totaal geladen was dat weet ik niet, maar de andere toppen en subs die ik zag wel.
Dat was duidelijk te horen. In de winkel in Hoogeveen hangen trouwens toppen met 15" speakers en (ik denk) 10" afwisselend doorelkaar. Waarom men dat zo heeft gedaan weet ik niet.
Al met al vind ik het heel indrukwekkend. Ik ben niet diegene die hierdoor meer kleren zal kopen, maar ik loop er wel even naar binnen om te luisteren en te kijken. Helaas voor heb niet naar de kleren maar naar de boxen. Ikzelf heb eigenlijk ook best een hekel aan dat opgedrongen muziek luisteren. en dan ook vaak nog muziek wat absoluut niet mijn smaak is. Maar........als het goed klinkt dan vind ik dit toch een stuk minder onprettig.
Nu ik dit zo schrijf denk ik ineens terug aan een korte vakantie in het voorjaar in vakantiepark de Hengelhoef in Belgie. Daar is dan ook zo'n, wat ze noemen, een plaza. Waar ze 's avonds optredens etc. hebben. Ik heb me daar zo verschrikkelijk geergerd aan het slechte geluid dat ik ben weggelopen. Het deed me echt zeer aan de oren. Het moest natuurlijk hard, veel te hard voor die boxjes daar. Dan denk ik, wel heel bijzonder dat zo'n professionele horecagelegenheid het doet met zo'n verschrikkelijk slechte installatie en zulke kledingzaken zo'n super installatie heeft hangen.
Tijdje terug was ik in Antwerpen en kwam in kledingzaak de Sting.
Ik keek mijn ogen uit toen ik zag wat voor boxen men daar heeft hangen.
Afgelopen week kwam ik in Hoogeveen en zag dat daar nu ook een Sting is.
Jeetje Miena!!!! Ook daar allemaal Dynacord boxen. En aan een wand zelf een complete array systeem.
Ik heb maar een hekel aan dat opgedrongen muziek luisteren, maar dit klonk toch wel als een klok.
Maar, toch wel erg overdreven om zoiets in een winkel te hangen. Of is dit de manier van reclame maken van Dynacord?
Topic: toonregelingen bij het draaien (28-10-2008 10:10:00)Ik keek mijn ogen uit toen ik zag wat voor boxen men daar heeft hangen.
Afgelopen week kwam ik in Hoogeveen en zag dat daar nu ook een Sting is.
Jeetje Miena!!!! Ook daar allemaal Dynacord boxen. En aan een wand zelf een complete array systeem.
Ik heb maar een hekel aan dat opgedrongen muziek luisteren, maar dit klonk toch wel als een klok.
Maar, toch wel erg overdreven om zoiets in een winkel te hangen. Of is dit de manier van reclame maken van Dynacord?
Timothy schreef:
Hoe je de toonregeling zet is gewoon een kwestie van live luisteren. De DJ is verantwoordelijk voor de oren van het publiek en moet naar best vermogen werken met het materiaal dat er is...Ik verklaar me nader:
Het is perfect mogelijk dat je met een bepaald type boxen in een zaal X steeds alle toonregelingen (high, mid en low) op "12u" kunt laten staan, terwijl je met hetzelfde materiaal in zaal Y dan weer gaat moeten bijregelen op bv het low...
Omgekeerd kan het zijn dat je met twee verschillende installaties in zaal X ook verschillende toonregeling nodig hebt.
De toonregeling is dus afhankelijk van: zaal (akoustiek), materiaal (type boxen, versterker,...) en persoonlijke voorkeur.
Een DJ zal dit steeds live moeten afwegen.
Ook opletten dat jij meestal achter de speakers staat en dit soms een totaal ander geluid geeft als ervoor (als je niet werkt met monitor-speakers), effe gaan luisteren voor de speakers kan ook helpen dan!
Wat mijn ervaring is dat als je een goede installatie hebt dat je veel eerder de boel op neutraal (dus 12 uur) kunt laten staan, dan bij een minder goede (slechte) installatie. en dat is natuurlijk ook wel logisch. Dus, bijna alles hangt af van wat je hebt. Draai je bijvoorbeeld met 1 stel full range boxen, dan zul je al snel bas willen bijdraaien. Zet je er een stel subs onder, evt met extra versterker en x-over (dus actief) dan zul je natuurlijk merken dat je meer bas hebt en is het veelal niet nodig om extra bas bij te draaien. Geeft je versterker weinig bas af dan zul je alweer snel bas willen bijvoegen. Of het er allemaal mooier van wordt, dat denk ik niet, maar ja, heeft alles met kwaliteit en eigenschappen van de produkten te maken. Dus, je hoeft helemaal niets fout te doen als jij een andere instelling hebt dan iemand anders. En, wat natuurlijk ook al genoemd is, is je gehoor. Jij vindt dit mooi en de andere dat. Tja, wat met je nu?
Het is aan jou.Victor schreef:
all-roundsound schreef:
maar goedhet kan allemaal kapot
ook de duurste amps en speakers
Daarbij ben ik niet iemand die een nieuw merk/type het voordeel van de twijfel gunt. Ik heb liever bewezen spul dan dat ik onbetaald betatester ben en halverwege een groot feest zonder amps kom te zitten. Alleen al omdat we niks weten van deze Synq zou ik hem niet snel bestellen. Maar dat moet iedereen natuulijk zelf weten.
Wie zou niet zo'n "dikke amp" willen voor 600,-. Ik wel. Nu moeten we iedere keer een amprek van ruim 60 kilo versjouwen. Dus, deze dingen zouden een hele uitkomst zijn. Maar ze moeten zich eers maar eens bewijzen. En mocht het inderdaad zo zijn dat ze zich kunnen meten met de grote jongens dan kunnen die dus wel opdoeken. Of ze moeten ook zulke amps gaan maken voor dezelfde prijs. Maar, ik geloof het niet.
Dré schreef:
Ja.Dré schreef:
Ook bij BR kasten zul je delays nodig hebben om de boel netjes "in lijn" te krijgen.rayadam schreef:
Hoi,Met 1 mic en laptop heb ik ook totaal geen last, dat werkt uitstekend, maar zodra er een twee bij komt is het een brom
Dre, alles optie die je kan bedenken zijn geprobeerd, de enig optie die werkt was met een isolator er tussen. Die ruis die er inzit, is dus niet zomaar weg te halen.
Laat ik anders vragen: Is er iemand met dezelfde mixer en met twee mic, waarbij het probleem niet is opgetreden