Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 1 van 20)

Topic: Hebben extra toppen zin? (15-9-2023 20:36:00)
Ha ja dat zou zo zijn. Maar als ik ga luisteren is het werk al gedaan.
Topic: Hebben extra toppen zin? (15-9-2023 17:24:00)
Dank voor de reactie. Eigenlijk zou het achterin iets rustiger moeten zijn. Maar zou halverwege de zaal kunnen?
Topic: Hebben extra toppen zin? (15-9-2023 17:09:00)
Hallo allemaal!

Terug van heel lang weggeweest.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. En straks na jaren weer een 70/80ties avond in een zaal van ongeveer 10x20 meter. Ik heb 4 EV ZLX 12p toppen die ik zoiezo ga gebruiken. Maar ik heb ook nog 2 LEM toppen. Zou het enige zin hebben om deze er ook nog bij aan te sluiten? Of geeft dit juist een negatief effect? Opstelling is aan de korte kant.
Al vast bedankt voor de reacties!
Topic: Kapotte 1" driver LEM H200A (14-7-2017 09:34:00)
Ik was mijn multimeter kwijt. sad :( Nog steeds, dus maar nieuwe gekocht.
Daarom heeft het even geduurd.

Ik meet 0, dus dat lijkt me niet helemaal goed laugh :D

Ik bestel dus een nieuwe membraam..

Dank voor de hulp.
Topic: Kapotte 1" driver LEM H200A (10-7-2017 13:01:00)
Dank je voor de reactie.

Ik heb gegoogled op type nummer en kwam een membraam op een Italiaanse site tegen.
Is 16 Ohm (staat er op). Geeft het kapotte membraam wel de juiste uitkomsten bij doormeten?
Ik zal zo'n membraam vervangen. Kost iets van 22 Euro. Valt mee dus.
Topic: Kapotte 1" driver LEM H200A (10-7-2017 11:22:00)
Hallo,

Ik heb de 1" driver kapot man mijn LEM H200A.
Gegoogled naar een nieuwe maar niet te krijgen. Wel kan ik het membraam vervangen. Maar hoe weet ik nu dat dat het heuvel is?
Ik heb hem losgeschroeft en moet zeggen dat het anders ook haast niets anders kan zijn. Zit eigenlijk niks anders in. Vervangen lijkt ook niet moeilijk.
Maar ik zie ook niets doorgebrand of zo. Hoe kan ik testen of het membraam idd stuk is. Kan er anders iets stuk zijn? Kan ik anders nog testen?
Vanzelfsprekend heb ik een andere tweeter er op aangesloten en die doet het prima. Maar wil er wel weer een orginele in.

Als vast bedankt...
Topic: Ruis Numark PPD9000 mengpaneel (4-1-2012 09:59:00)
Dank je.

dus die ruis hoort bij het ding? Hm..... En dat voor zo'n duur ding? Ikzelf heb een veel goedkopere en dan geen last van ruis.

Inderdaad hoor je geen ruis als je de versterker zachter zet, maar zonder dit mengpaneel hoor je geen ruis als de versterker voluit staat.
Versterkt het mengpaneel dan zoveel bij uitsturen op 0 db dat je toch je versterker 100% kunt benutten? Dan maakt het inderdaad niet uit.
Topic: Ruis Numark PPD9000 mengpaneel (3-1-2012 19:15:00)
Mijn zoon heeft van iemand een Numark PPD9000 mengpaneel overgenomen. Deze geeft een behoorlijke ruis. Dus daar baalt hij stevig van sad :(
Hij had hem op mijn installatie aangesloten, welke met mijn mengpaneel geen ruis geeft. Alle kabels 3 dubbel nagetrokken, maar ik kan niet iets vinden wat de oorzaak kan zijn. Dus, moet het wel in het mengpaneel zitten.
Zelfs als alle gains op 0 staan blijft de ruis gelijk. Ook geprobeerd met de zaak ongebalanceerd aan te sluiten. Maakt ook al niet uit. Het enige wat uitmaakt is de versterkers zachter te zetten, maar dat zou toch niet moeten hoeven.

Hij heeft nu het mengpanneel op z'n hifi versterker thuis aangesloten en nog steeds net zo'n ruis.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Deze info staat er ergens op internet:
Numark PPD-9000
Dit is HET best klinkende mengpaneel wat op de markt is!
Dit is de toekomst, de digitale audio mixer!

Dit mengpaneel zit vol met de nieuwste innovaties op audio gebied W.O
Instelbare geluidsbegrenzer op alle in en uitgangen, toewijsbare effect Send/Return!
Door de Buizen Emulatie software heeft de mixer een ongekend zuiver en warm geluid.
Nooit meer last van analoge ruis of andere vervelende bijgeluiden en lekken tussen de kanalen!
De mixer beschikt over een toewijsbare zone uitgangen,
VCA potmeters die nooit meer geen kraken.
Hoofdtelefoon uitgang is toewijsbaar aan booth uitgang, digitale in en uitgangen
Alesis effecten & 3 bands EQ en Filter per kanaal!
Topic: LEM Hurricane samen met Hercules (21-9-2011 23:46:00)

Dré schreef:

sntho0 schreef:

Het is toch wel mogelijk een actieve box (8Ohm) door te verbinden naar een passieve box (8Ohm). Of kan het zijn dat die versterkers geen 4 Ohm aankunnen? Wat me trouwens zou verbazen.
Waar in de handleiding wordt gezegd dat er nóg een speaker aan de versterkeruitgang (dus 4 Ohm last) zou kunnen? Volgens mij nergens.

Waarom is het zo stug dat een versterker, die ontworpen is voor een specifieke kast niet overweg kan met "omhetevenwat"?

Overigens snap ik niks meer van je verhaal. Je hebt een setje Hurricane speakers (actief). Daar wil je nu nog een setje Hercules bij nemen. Ook die Hercules set is een actieve set. Ik zie het probleem dan ook niet.
Ik heb nog nooit gezien dat een versterker geen 4 Ohm aan kan. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat ik het vraag. Het zou best kunnen dat deze versterker dat inderdaad niet zou kunnen. Er zit geen aansluiting aan om een extra speaker op aan te sluiten, maar dat zou toch niet meteen hoeven in te houden dat het ook niet zou kunnen? (die aansluiting zit er snel genoeg in).

Nee, ik heb alleen de toppen van de Hercules en die zijn passief.
Topic: LEM Hurricane samen met Hercules (21-9-2011 13:15:00)
Het is toch wel mogelijk een actieve box (8Ohm) door te verbinden naar een passieve box (8Ohm). Of kan het zijn dat die versterkers geen 4 Ohm aankunnen? Wat me trouwens zou verbazen.