Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Niels.de.koning
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 76 bijdrage(n) van Niels.de.koning (Pagina: 2 van 8)
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (23-10-2008 00:10:00)
Dre, ik heb nog een oude hifi amp, een onkyo integra 8057 uit 1987 met een subsonic filter, heb geen idee of dat een a of b versie is. Maar zou dit filter evt. kunnen gebruiken.
Ik dacht dat een subsonic filter alleen betrekking op platenspelers had
Platen draai ik niet meer, alleen nog CD (2x1000MK1 en DJM500) Maar het klinkt eigenlijk best logisch dat zo'n filter ook je speakers kan beveiligen.
Beste Dexter, ik heb die JBL 2226 wel op mijn verlanglijstje staan, maar wordt mij te duur omdat ik er direct 4 nodig heb met bijbehorende sterke amps. Een jaar geleden huurde ik nog mijn p.a. en de poen is nu gewoon op.
Als die X-max een hekel punt is in die glijbanen, die van de Beyma 15g400 is bijna gelijk aan de JBL 2226.
Ik denk aan 2 Extra 15g400, zodat ik er dan 4 heb en dan op 2x1000 watt zetten en dan maar zien wat de praktijk doet.
A.s. weekeng ga ik toch eerst mijn huidige setup testen met 4x4530/ 2x 15g400, 1x 15g300 en 1x SM 115. 100watt fender in de midhoorn en 2"RCF voor't hoog.
Die 1x 15g300 en 1x SM 115 wil ik vervangen voor dat ze versleten zijn en dan in andere BR kasten bouwen.
Vr gr. Niels
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (22-10-2008 13:14:00)Ik dacht dat een subsonic filter alleen betrekking op platenspelers had
Platen draai ik niet meer, alleen nog CD (2x1000MK1 en DJM500) Maar het klinkt eigenlijk best logisch dat zo'n filter ook je speakers kan beveiligen.Beste Dexter, ik heb die JBL 2226 wel op mijn verlanglijstje staan, maar wordt mij te duur omdat ik er direct 4 nodig heb met bijbehorende sterke amps. Een jaar geleden huurde ik nog mijn p.a. en de poen is nu gewoon op.
Als die X-max een hekel punt is in die glijbanen, die van de Beyma 15g400 is bijna gelijk aan de JBL 2226.
Ik denk aan 2 Extra 15g400, zodat ik er dan 4 heb en dan op 2x1000 watt zetten en dan maar zien wat de praktijk doet.
A.s. weekeng ga ik toch eerst mijn huidige setup testen met 4x4530/ 2x 15g400, 1x 15g300 en 1x SM 115. 100watt fender in de midhoorn en 2"RCF voor't hoog.
Die 1x 15g300 en 1x SM 115 wil ik vervangen voor dat ze versleten zijn en dan in andere BR kasten bouwen.
Vr gr. Niels
Het rendement p/w/per meter ligt bij mijn huidige speakers 2 dB hoger dan de JBL 2226, ze hebben wel een kleiner X-max maar moeten qua SPL wel in de buurt komen denk ik.
Die octaaf lager halen met +12 dB op 45 HZ had ik al eens getest op lagere spl's en werd daar bijzonder blij van trouwens, voelde aan als een soort bas-muur.
A.s. weekend heb ik een halve sporthal tot mijn beschikking en ga ik eens testen om te kijken wat mijn set nu echt kan en .of ie na enkele uren ook werkelijk nog netjes draait
Ik neem mee 4 glijbanen s.a. 4530
Nieuwe 12 midkast, groter dan de 4512 nl. 78 breed, 50 hoog en 60 diep met een 100 watt Fender erin.
Die 1 inch laat ik weer vallen voor mijn RCF 2" inch compr. driver
Pak de glijbanen tot 200 HZ
200-800 hz de midkast
v.a. 800 hz de 2" RCF in gietijzeren hoorn.
Ik beschik wel over een eq, maar niet over een lowpassfilter, en dat baart mij uiteraard een beetje zorgen.
grtz Niels
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (21-10-2008 15:29:00)Die octaaf lager halen met +12 dB op 45 HZ had ik al eens getest op lagere spl's en werd daar bijzonder blij van trouwens, voelde aan als een soort bas-muur.
A.s. weekend heb ik een halve sporthal tot mijn beschikking en ga ik eens testen om te kijken wat mijn set nu echt kan en .of ie na enkele uren ook werkelijk nog netjes draait
Ik neem mee 4 glijbanen s.a. 4530
Nieuwe 12 midkast, groter dan de 4512 nl. 78 breed, 50 hoog en 60 diep met een 100 watt Fender erin.
Die 1 inch laat ik weer vallen voor mijn RCF 2" inch compr. driver
Pak de glijbanen tot 200 HZ
200-800 hz de midkast
v.a. 800 hz de 2" RCF in gietijzeren hoorn.
Ik beschik wel over een eq, maar niet over een lowpassfilter, en dat baart mij uiteraard een beetje zorgen.
grtz Niels
citaat: Met 4 SA 4530 met fatsoenlijke versterkers en speakers erin kun je met gemak zo'n 700 man aan.
Ik heb in 2 glijbanen 15g400, 400 watt RMS van Beyma zitten,
een derde is gevuld met Beyma SM 115 250 watt RMS(oude type / goede staat)
en in de vierde zit een Beyma 15g300 250 watt RMS
OP de 4 glijbanen staat een LEM dpa1k (general music)Het geheel wordt passief gefilterd zodat elke kast wel die 250 watts krijgt.
Ik zou ze graag zwaarder belasten maar heb geen benul wat het piekvermogen is van de 15g300 en de oude SM 115
Thiele-Small (oude) SM115 (250W RMS, 99dB)
Resonant frequency, fs 35 Hz
D.C. Voice coil resistance, Re 6.5 ohms.
Mechanical Quality Factor, Qms 7.02
Electrical Quality Factor, Qes 0.33
Total Quality Factor, Qts 0.32
Equivalent Air Volume to Cms, Vas 276 l
Effective Surface Area, Sd (m2) 0.0880 m2
Maximum Displacement, Xmax 5.5 mm.
Displacement Volume, Vd 475 cm3
Voice Coil Inductance, Le @ 1 kHz 1.1 mH
Groet Niels de Koning
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (13-10-2008 00:23:00)Ik heb in 2 glijbanen 15g400, 400 watt RMS van Beyma zitten,
een derde is gevuld met Beyma SM 115 250 watt RMS(oude type / goede staat)
en in de vierde zit een Beyma 15g300 250 watt RMS
OP de 4 glijbanen staat een LEM dpa1k (general music)Het geheel wordt passief gefilterd zodat elke kast wel die 250 watts krijgt.
Ik zou ze graag zwaarder belasten maar heb geen benul wat het piekvermogen is van de 15g300 en de oude SM 115
Thiele-Small (oude) SM115 (250W RMS, 99dB)
Resonant frequency, fs 35 Hz
D.C. Voice coil resistance, Re 6.5 ohms.
Mechanical Quality Factor, Qms 7.02
Electrical Quality Factor, Qes 0.33
Total Quality Factor, Qts 0.32
Equivalent Air Volume to Cms, Vas 276 l
Effective Surface Area, Sd (m2) 0.0880 m2
Maximum Displacement, Xmax 5.5 mm.
Displacement Volume, Vd 475 cm3
Voice Coil Inductance, Le @ 1 kHz 1.1 mH
Groet Niels de Koning
Ik had ruim voldoende laag met de glijbanen op het feestje, kwam 300 ipv 200 man trouwens, inmiddels heb ik 4 glijbanen.
Ik heb die eerder besproken moderne hybrides gehoord, 2x 18 van HK. Ben onder de indruk over het SPL, maar blijf voorlopig dik tevereden bij mijn glijbanen. Als ik ze EQ dieper afstel met flink vermogen erop drukken ze best wel gruwelijk, had ik niet verwacht bij zo'n (achterhaald) ontwerp. Op speakerplans staan tekeningen voor 18" glijbanen. Die zou ik wel eens willen horen/ voelen.
Groet Niels
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (1-10-2008 13:02:00)Ik heb die eerder besproken moderne hybrides gehoord, 2x 18 van HK. Ben onder de indruk over het SPL, maar blijf voorlopig dik tevereden bij mijn glijbanen. Als ik ze EQ dieper afstel met flink vermogen erop drukken ze best wel gruwelijk, had ik niet verwacht bij zo'n (achterhaald) ontwerp. Op speakerplans staan tekeningen voor 18" glijbanen. Die zou ik wel eens willen horen/ voelen.
Groet Niels
Even veel moeite gedaan voor het afstemmen. Het klinkt echt als een huis, alleen vraag ik mij af of bij een volle bak mensen het mid-hoog wel genoeg aankomt omdat de 4512 op de borst gericht is en het hoog zal wel lukken die staat op +/- 2 meter.
Ik kan er wel extra mid afstellen met de EQ, maar de peeps voorin de zaal krijgen hem dan flink voor de oren.
LOON HET NOG DE MOEITE OM..
De glijbanen klinken goed met Beyma SM 115. Zou een Beyma 15G400 in een glijbaan beter op zijn plaats zijn, of zit een Sm 115 daar wel op zijn plaats.
Groet, Niels
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (25-9-2008 13:38:00)Ik kan er wel extra mid afstellen met de EQ, maar de peeps voorin de zaal krijgen hem dan flink voor de oren.
LOON HET NOG DE MOEITE OM..
De glijbanen klinken goed met Beyma SM 115. Zou een Beyma 15G400 in een glijbaan beter op zijn plaats zijn, of zit een Sm 115 daar wel op zijn plaats.
Groet, Niels
Oeps, beste Heren,
Had 2 reacties gemist.
Mijn aanstaande klus is voor 200 man in een zaaltje.
Ik moet pas volgend jaar de gemiddelde schoolaula van geluid kunnen voorzien.
Die hybride ga ik mij tzt zeker in verdiepen.
Voor deze klus nu met 200 man moeten 2x glijbanen, 2x4512 met 1 inch hoog wel volstaan denk ik.
grtz. Niels
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (25-9-2008 12:59:00)Had 2 reacties gemist.
Mijn aanstaande klus is voor 200 man in een zaaltje.
Ik moet pas volgend jaar de gemiddelde schoolaula van geluid kunnen voorzien.
Die hybride ga ik mij tzt zeker in verdiepen.
Voor deze klus nu met 200 man moeten 2x glijbanen, 2x4512 met 1 inch hoog wel volstaan denk ik.
grtz. Niels
Beste TB,
Omdat ik geen filter had v.a. 120 Hz, heb ik de glijbaan laten doorlopen tot 800Hz. Door het bijplaatsen van de midkast heb ik de 2 inchhoogdriver laten vallen voor een 1 inch.
Het klinkt naar mijn idee erg goed.
Ik ben wel tevreden zo, echter 1 van de 2 glijbanen maakt een resonerend geluidje bij de hoger levels. Deze ga pogen te verstevigen.
Ik ben er wel uit zo, TB bedankt voor je reacties. Grtz Niels de Koning (Neill-S)
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (23-9-2008 10:27:00)Omdat ik geen filter had v.a. 120 Hz, heb ik de glijbaan laten doorlopen tot 800Hz. Door het bijplaatsen van de midkast heb ik de 2 inchhoogdriver laten vallen voor een 1 inch.
Het klinkt naar mijn idee erg goed.
Ik ben wel tevreden zo, echter 1 van de 2 glijbanen maakt een resonerend geluidje bij de hoger levels. Deze ga pogen te verstevigen.
Ik ben er wel uit zo, TB bedankt voor je reacties. Grtz Niels de Koning (Neill-S)
Beste TB,
Het gaat om dj-klussen, van Amywinehouse tot DJ Jean. Indoor en Outdoor.
Ik ben in principe dik tevreden met het geluid maar de 2 inch hoorn moet hoger komen. De glijbaan loopt tot en met 800hz. Als ik de hoorn b.v. een meter hoger hang, heb ik een gat. Ik kan er ook een lege kist onder zetten, maar heb toevallig nog een 15G400 liggen van Beyma.
Ik zou er misschien, zoals vaker gedaan wel een 4512 bovenop kunnen zetten, maar heb eigenlijk al voldoende mid, en voor mijn feestjes is extra-bass altijd welkom.
Alvast bedankt voor je reactie, grtz Niels
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (23-9-2008 01:27:00)Het gaat om dj-klussen, van Amywinehouse tot DJ Jean. Indoor en Outdoor.
Ik ben in principe dik tevreden met het geluid maar de 2 inch hoorn moet hoger komen. De glijbaan loopt tot en met 800hz. Als ik de hoorn b.v. een meter hoger hang, heb ik een gat. Ik kan er ook een lege kist onder zetten, maar heb toevallig nog een 15G400 liggen van Beyma.
Ik zou er misschien, zoals vaker gedaan wel een 4512 bovenop kunnen zetten, maar heb eigenlijk al voldoende mid, en voor mijn feestjes is extra-bass altijd welkom.
Alvast bedankt voor je reactie, grtz Niels
Mijne Heren,
Welke subs / hoorns zouden het beste passen bij mijn stel glijbanen (gevuld met Beijma SM 115 en gaan v.a. 800 Hz over op 2 inch RCF-drivers). Ik heb helaas geen plaats voor nog en stel glijbanen maar ben genoodzaakt om naar iets kleiners op zoek te gaan.
De Extra baskisten mogen bijvoorkeur maximaal 60x60x70 worden
en beschikbare drivers zijn Beijma 15G400.
Ikzelf denk:
- dat een BR achterblijft t.o. van de glijbaan
- dat een link: https://speakerplans.com/index.php?id=hd15horn
weer te hard gaat van 70 toto 200 Hz waardoor ik weer de diepte van glijbanen kwijt ben.
Ikzelf gok op zoiets:
https://www.iven.nl/album/Hybride15inch/
Wie van jullie heren heeft ervaring/suggestie rondom de extra laagkisten: wat past het best bij glijbanen?
Wie adviseert.
b.v.d. Niels de Koning
Topic: DJ-nickname (16-2-2008 22:19:00)Welke subs / hoorns zouden het beste passen bij mijn stel glijbanen (gevuld met Beijma SM 115 en gaan v.a. 800 Hz over op 2 inch RCF-drivers). Ik heb helaas geen plaats voor nog en stel glijbanen maar ben genoodzaakt om naar iets kleiners op zoek te gaan.
De Extra baskisten mogen bijvoorkeur maximaal 60x60x70 worden
en beschikbare drivers zijn Beijma 15G400.
Ikzelf denk:
- dat een BR achterblijft t.o. van de glijbaan
- dat een link: https://speakerplans.com/index.php?id=hd15horn
weer te hard gaat van 70 toto 200 Hz waardoor ik weer de diepte van glijbanen kwijt ben.
Ikzelf gok op zoiets:
https://www.iven.nl/album/Hybride15inch/
Wie van jullie heren heeft ervaring/suggestie rondom de extra laagkisten: wat past het best bij glijbanen?
Wie adviseert.
b.v.d. Niels de Koning
Ik ben Niels de Koning en draai sinds 2006 weer onder mijn eigennaam. Ik had een nickname en kreeg daar echt spijt van. Als je eigennaam een beetje te hachelen is moet je hem gewoon houden joh!