Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Niels.de.koning
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 76 bijdrage(n) van Niels.de.koning (Pagina: 1 van 8)
Topic: Cubo 15 (9-7-2013 00:52:00)
Beste Johan,
Vriendelijk dank voor de reactie. Nu blijft de 15g400 met nog meer tevredenheid gemonteerd in de huidige kast.
Groet,
Niels
Topic: Cubo 15 (3-7-2013 02:45:00)Vriendelijk dank voor de reactie. Nu blijft de 15g400 met nog meer tevredenheid gemonteerd in de huidige kast.
Groet,
Niels
Hallo Johan Rademakers,
Een jaar of vijf geleden ben ik niet alleen door jou, maar door vele forum-leden, veel wijzer geworden in het p.a. vak.
ALLEN nog steeds DANK voor het delen van jullie know-how.
Het meeste werk had ik lange tijd in kleine zaaltjes. Deze bestierde ik meestal met 1 of 2 HK lucas setjes.
Tegenwoordig heb ik ook regelmatig werk in zalen zoals een sporthal of zwembad t.b.v. tiener disco's.
Voor het laag gebruik ik daarvoor twee cubo 15's (niet verlengd) met (mijn vertouwde) Beyma 15 g 400.
Die cubo is nu al een geweldige kast. Mijn welgemeende complimenten daarvoor!
Nu is mijn vraag of de Beyma 15g400 misschien nog beter doet in een Cubo-extended kast?
Parameters van de Beyma 15g400:
Fs 35
Re 6 ohm
Qms 8.3
QES 0.284
QTS 0.275
Air vollume CMS Vas 175l.
Mechanical comlpimence CMC 188um/N
Mechanical resistance RMS 2.9 kg/s
Efficiency no/% 2.5
SD(m2) 0,083m2
X max 7 mm
VD 580 cm3
Le@ 1 kHz 1.3 mH
Alhoewel ik eigenlijk al tevreden ben met het rendement/druk van mijn huidige Cubo's, ben ik dus ook reuze benieuwd naar het advies van de ontwerper aangaande de 15g400 in de Cubo. CUBO EXTENDED of de CUBO voor deze driver?
Vriendelijke groetjes,
Niels
Topic: TS parameters voor de beyma 15" E-100 (24-4-2009 01:42:00)Een jaar of vijf geleden ben ik niet alleen door jou, maar door vele forum-leden, veel wijzer geworden in het p.a. vak.
ALLEN nog steeds DANK voor het delen van jullie know-how.
Het meeste werk had ik lange tijd in kleine zaaltjes. Deze bestierde ik meestal met 1 of 2 HK lucas setjes.
Tegenwoordig heb ik ook regelmatig werk in zalen zoals een sporthal of zwembad t.b.v. tiener disco's.
Voor het laag gebruik ik daarvoor twee cubo 15's (niet verlengd) met (mijn vertouwde) Beyma 15 g 400.
Die cubo is nu al een geweldige kast. Mijn welgemeende complimenten daarvoor!
Nu is mijn vraag of de Beyma 15g400 misschien nog beter doet in een Cubo-extended kast?
Parameters van de Beyma 15g400:
Fs 35
Re 6 ohm
Qms 8.3
QES 0.284
QTS 0.275
Air vollume CMS Vas 175l.
Mechanical comlpimence CMC 188um/N
Mechanical resistance RMS 2.9 kg/s
Efficiency no/% 2.5
SD(m2) 0,083m2
X max 7 mm
VD 580 cm3
Le@ 1 kHz 1.3 mH
Alhoewel ik eigenlijk al tevreden ben met het rendement/druk van mijn huidige Cubo's, ben ik dus ook reuze benieuwd naar het advies van de ontwerper aangaande de 15g400 in de Cubo. CUBO EXTENDED of de CUBO voor deze driver?
Vriendelijke groetjes,
Niels
Net voldoende voor kleine toepassingen op de achtergrond
Topic: TS parameters voor de beyma 15" E-100 (24-4-2009 01:40:00)
Kast open of dicht, die E 100 doet daar gewoon weinig werk in het laag, BR of niet.
Ja, ik had hem overschat.
Grtz Niels
Topic: TS parameters voor de beyma 15" E-100 (14-4-2009 23:17:00)Ja, ik had hem overschat.
Grtz Niels
Iedereen bedankt!
Iedereen die zo aktief meegedacht heeft bedanken voor alle suggesties, dan jullie wel.
Wat Dre schreef over een gesloten kast heb ik niet over het hoofd gezien. Ik stop de BR poorten nog eens ter ondervinding dicht. Ik ga deze kasten met hooguit zo'n 150 watt per kast belasten en hoop dat als de e-100 niet over z'n x-max gaat ik ze gewoon BR kan blijven gebruiken vanwege het extra beetje rendement in het laag.
Vriendelijke groet, Niels
Topic: TS parameters voor de beyma 15" E-100 (14-4-2009 23:02:00)Iedereen die zo aktief meegedacht heeft bedanken voor alle suggesties, dan jullie wel.
Wat Dre schreef over een gesloten kast heb ik niet over het hoofd gezien. Ik stop de BR poorten nog eens ter ondervinding dicht. Ik ga deze kasten met hooguit zo'n 150 watt per kast belasten en hoop dat als de e-100 niet over z'n x-max gaat ik ze gewoon BR kan blijven gebruiken vanwege het extra beetje rendement in het laag.
Vriendelijke groet, Niels
Ik heb een paar oude 3-weg br kasten van 110 liter op de kop kunnen tikken. Daar zitten ze nu samen met een 8 en een 1 incher in.
Ik gebruik ze o.m. als monitor, of als achtergrond muziekje op braderie / kantinefeestjes tot 60 man.
Ondanks dat het luk-raak geschoten is klinken ze in deze full-range combinatie best lekker vol.
(Beyma 15E100 vanaf 60 tot 800 hz; onbekende 8 incher middentoner van 800-5000 hz (JWS Sweden, ik ken het niet maar klinkt toch erg goed), en een eminence supertweeter voor het hoog v.a. 5000 hz.
Kortom ben ik tevreden met dit resultaat en de bejaarde E-100's hebben onderdak
Topic: TS parameters voor de beyma 15" E-100 (21-3-2009 09:58:00)Ik gebruik ze o.m. als monitor, of als achtergrond muziekje op braderie / kantinefeestjes tot 60 man.
Ondanks dat het luk-raak geschoten is klinken ze in deze full-range combinatie best lekker vol.
(Beyma 15E100 vanaf 60 tot 800 hz; onbekende 8 incher middentoner van 800-5000 hz (JWS Sweden, ik ken het niet maar klinkt toch erg goed), en een eminence supertweeter voor het hoog v.a. 5000 hz.
Kortom ben ik tevreden met dit resultaat en de bejaarde E-100's hebben onderdak
Beide heren, bedankt voor jullie adviezen.
Ik ga de TS parameters in winISD invoeren en eens kijken wat voor een kast daar uitkomt. Jammer dat het eigenlijk een gesloten kast moet worden.
Ik de parameters staat een rendement van 99 dB tot 2000 HZ. Nu wilde ik eigenlijk een 15 kast maken met een TCL 6 piezo (zit in HK powerworks).
Die piezo doet het natuurlijk pas v.a. 5000hz en het rendement van deze Beyma loopt af na 2000hz.
Hmmm!? Ik heb geen grafiek en kan niet zien hoe hard hij afvalt.
Ik wil deze kasten gebruiken als aanvulling op mijn Powerworks soundhouse one setje en wil daarom klankmatig die piezo plaatsen om eenzelfde sound te handhaven.
Ik weet hoe men over het algemeen over powerworks denkt, maar ik vind het acceptabel klinken voor kleinere toepassingen.
Vr. groet, Niels
Topic: TS parameters voor de beyma 15" E-100 (15-3-2009 23:35:00)Ik ga de TS parameters in winISD invoeren en eens kijken wat voor een kast daar uitkomt. Jammer dat het eigenlijk een gesloten kast moet worden.
Ik de parameters staat een rendement van 99 dB tot 2000 HZ. Nu wilde ik eigenlijk een 15 kast maken met een TCL 6 piezo (zit in HK powerworks).
Die piezo doet het natuurlijk pas v.a. 5000hz en het rendement van deze Beyma loopt af na 2000hz.
Hmmm!? Ik heb geen grafiek en kan niet zien hoe hard hij afvalt.
Ik wil deze kasten gebruiken als aanvulling op mijn Powerworks soundhouse one setje en wil daarom klankmatig die piezo plaatsen om eenzelfde sound te handhaven.
Ik weet hoe men over het algemeen over powerworks denkt, maar ik vind het acceptabel klinken voor kleinere toepassingen.
Vr. groet, Niels
Beste Forumleden,
Weet iemand de TS parameters voor de oude beyma 15" E-100 (niet de N)
Ik google me een ongeluk maar kom niet verder dan 150watt 99 dB en dat het een breedbander is zonder trompetconus (trechterconus of zoiets)
Normaal kan je voor oude Beyma's op
beyma.de; linkje oldies veel vinden, maar ook daar vind ik niets. Op
thielesmall.com staat ook niets.
Ik heb plannen om met deze speakers "fullrange 2-weg topjes" te maken.
Ik wil ze laten spelen vanaf 50 Hz maar weet niet of het breedbandkarakter van de speaker wel voldoende rendement heeft op 50 HZ.
Heeft of weet iemand de TS parameters van deze speakers of kent iemand de vervanger van deze speaker, dat ik zo mogelijk, die parameters kan gebruiken voor het ontwerpen van een full-range BR kast.
Met vriendelijke groet,
Niels
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (26-10-2008 04:02:00)Weet iemand de TS parameters voor de oude beyma 15" E-100 (niet de N)
Ik google me een ongeluk maar kom niet verder dan 150watt 99 dB en dat het een breedbander is zonder trompetconus (trechterconus of zoiets)
Normaal kan je voor oude Beyma's op
beyma.de; linkje oldies veel vinden, maar ook daar vind ik niets. Op
thielesmall.com staat ook niets.
Ik heb plannen om met deze speakers "fullrange 2-weg topjes" te maken.
Ik wil ze laten spelen vanaf 50 Hz maar weet niet of het breedbandkarakter van de speaker wel voldoende rendement heeft op 50 HZ.
Heeft of weet iemand de TS parameters van deze speakers of kent iemand de vervanger van deze speaker, dat ik zo mogelijk, die parameters kan gebruiken voor het ontwerpen van een full-range BR kast.
Met vriendelijke groet,
Niels
Test in de sporthal was geweldig, eerst een halve hal 23x32 meter en daarna de wand omhoog dan heb je 46 x 64 meter.
In elk geval ben ik zowat met stomheid geslagen wat een geluid 4xSA4530 2x12inch midkast en 2 inch hoog kan produceren.
Laag afstelling
Heb een eq met low-cut aangeschaft tot 25 HZ niets en va. 25 hz op:...... -3db, 40 HZ + 12 dB, 60 hz op +8 dB, 100 hz +3dB.
Heb hem lekker voluit laten draaien vanaf 20:00 uur tot 0:30 uur in de nacht. Al die uren nagenoeg niet het roodlampje van mijn amp zien aanflikkeren en een dijk van een geluid.
Kortom, ik ben heel erg tevreden, (heb het alleen een beetje in mijn rug van de grote midkasten
)
Grtz Niels de Koning
Ik ga natuurlijk op volle kracht voor de opstelling in de halve hal, maar was verrast over het resultaat in een hele hal.
Topic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (23-10-2008 00:12:00)In elk geval ben ik zowat met stomheid geslagen wat een geluid 4xSA4530 2x12inch midkast en 2 inch hoog kan produceren.
Laag afstelling
Heb een eq met low-cut aangeschaft tot 25 HZ niets en va. 25 hz op:...... -3db, 40 HZ + 12 dB, 60 hz op +8 dB, 100 hz +3dB.
Heb hem lekker voluit laten draaien vanaf 20:00 uur tot 0:30 uur in de nacht. Al die uren nagenoeg niet het roodlampje van mijn amp zien aanflikkeren en een dijk van een geluid.
Kortom, ik ben heel erg tevreden, (heb het alleen een beetje in mijn rug van de grote midkasten
)Grtz Niels de Koning
Ik ga natuurlijk op volle kracht voor de opstelling in de halve hal, maar was verrast over het resultaat in een hele hal.
Citaat: Maar het klinkt eigenlijk best logisch dat zo'n filter ook je speakers kan beveiligen.
Toevoeging: als je CD's draait.
Toevoeging: als je CD's draait.