Forum > Muziek

Waar let je op bij het maken van een goede demo-mix??

(41 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-7-2004 22:37

Didier_S schreef:

--EDIT
Ik let er net op: je typo "SynQ" i.p.v. "sync" ... waar reclame niet overal toe kan leiden! laugh :D
Hehe laugh :D inderdaad, ik hoor zoveel over de Synq bak dat ik per ongeluk ook al het woord sync aan het verbasteren ben wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
11-8-2004 16:55
Begin niet te snel te denken dat je een goede demo hebt gemaakt. Probeer vaker je eigen mixen op te nemen en beluister die kritisch, zo zie je de punten waar je je mixen moet verbeteren. Beluister je overgangen paar keer na elkaar, beoordeel je eigen platenkeuzen (zit er opbouw in, passen de stijlen bij elkaar, blijft het leuk om te horen) en zo ga je je mixen perfectioneren totdat je een goede mix kan maken en zo een demo setje kan opnemen.

Correct me if I'm wrong!

John
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
11-8-2004 22:54
Ik ben het in het geheel met je eens, ik heb zelf net weer een lekker cd'tje in elkaar geknald afgelopen vrijdag zodat we wat te luisteren hadden in de auto naar dance valley, moet alleen zeggen dat veel mensen het houden in 1 stijl en niet een extreme opbouw hebben.. (mijn cd was een trancertje)

Ik draai nu ook (bijna) alleen nog maar trance, maar moet zeggen dat ik het nog steeds verdomd handig vind dat ik in de (bijna) 10 jaar tijd dat ik draai zowat iedere stijl heb gedraaid, zo kan je nog is wat experimenteren.

Ik kan daarom ook bijna iedereen aanraden die het nog niet helemaal eens is met zijn stijl zo breed mogelijk te kopen en zo breed mogelijk te mixen, daar leer je het meest van, enkele jaren geleden begon ik bij een 74 minuten durende demo altijd met groove en eindigde met trance en hardhouse met een lekkere opbouw.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
12-8-2004 16:18
Maar als beginner heb je vaak niet genoeg geld om verschillende soorten muziek te kopen. Als je nou eens met één stijl begint en later uitbreidt krijg je toch hetzelfde resultaat. Als je net begint zul je toch het mixen onder de knie moeten krijgen (basic dingen zoals beatmixen) en vanuit daar zou je dan uit kunnen breiden (verschillende muziek stijlen, maar ook verschillende mix-methodes).
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
12-8-2004 17:19
Jah, maar als beginner ga je ook niet direct demo's maken om op te sturen. Vriend van mij draait even lang als ik en wil volgend jaar pas beginnen met het maken van een demo. Hij heeft nu namelijk ook nog geen SLETJES (SL1200's ;) en wil zich gewoon makkelijk kunnen aanpassen in een club. Bovendien twijfelt hij nog steeds welk genre hij het vetst vindt en hij doet het met een vriend (DJ Duo). Bovendien is hij nog niet tevreden over zijn mixkwaliteiten.

Dus als je niet veel platen hebt en het mixen nog niet 95% onder de knie hebt, kun je beter gewoon continu oefenen en platen blijven kopen. Op den duur maak je gewoon een vette mix en stuur je die op of breng je hem ergens langs.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
13-8-2004 14:32
In mijn boven genoemde reactie had ik ook niet de bedoeling om je mixen op st sturen, meer om gewoon een keer goed kritisch na te luisteren en zo je fouten er uit te pikken en jezelf daar in verbeteren.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
18-8-2004 14:06
even een vraagje: ik heb audacity maar als ik opneem dan klinkt het geluid 'hol' doe ik iets fout met de instellingen of e.d.? of weet iemand waar het aan ligt?

alvast bedankt! happy :)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-8-2004 14:16
Misschien dat je binnen windows je volume instellingen niet correct hebt staan? Klick is rechts onderin bij je luidsprekertje en loop dat eerst eens na.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-8-2004 15:47

DjLeon_V schreef:

even een vraagje: ik heb audacity maar als ik opneem dan klinkt het geluid 'hol'
Bij je opnameinstellingen van Windows staat je microfoon aangeduid (of je mixkanaal of hoe noemt dat waar alles samenkomt?). Zorg ervoor dat enkel je line-in aangeduid staat als opnamekanaal!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
20-8-2004 16:01
Misschien neem je op met een kleine bitrate of in 22.1 KHz, dat verschil hoor je ook heel snel.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)