Forum > Muziek

labels afplakken?

(70 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
18-1-2004 19:36
De zin of onzin van labels afplakken.......
do your own thing!
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
18-1-2004 19:55
aah, dit liep ook in een ander forum. Hij bedoelt het afplakken van de labels van platen opdat "gasten" niet kunnen zien welke plaat de dj draait en hij dus een "exclusief" nummer draait.

Maar je had wel even wat uitleg in je post mogen zetten over wat je nou precies bedoelde.
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
18-1-2004 20:06
ik ben een beetje vaag?(doe teveel dingen tegelijk).

Inderdaad ...het afplakken van platenlabels om daarmee de exclusiviteit mee te waarborgen. Dat dat nog steeds gebeurt vind ik zonde. Als je een titel van mij wilt weten, heb ik geen moeite om dat te geven. Niet dat mijn koffer een open boek is ofzo...maar ik gun het de maker van dat juweeltje van een plaat gewoon.
do your own thing!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-1-2004 20:06

Eraser127 schreef:

aah, dit liep ook in een ander forum. Hij bedoelt het afplakken van de labels van platen opdat "gasten" niet kunnen zien welke plaat de dj draait en hij dus een "exclusief" nummer draait.
Ow, ik dacht eerst dat het over gekopieerde CD's ging... maar goed.

Ik ken persoonlijk maar 1 DJ die zijn whitelabels en promo's afplakt met een sticker met zijn logo op. Mijn mening: B E L A C H E L I J K. Punt, meer hoeft er hier toch niet over gezegd te worden?

De écht speciale kun je gerust doorgeven: vooraleer die persoon in de winkel geraakt, zijn ze toch uitverkocht en de minder speciale kun je ook geven, want je kunt ze TOCH vrij kopen: gewoon vragen aan de vinylboer voor alle nummers van de laatste week... nu ja, er zijn altijd mensen die willen "stoer" doen natuurlijk
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
18-1-2004 20:16
Ik neem aan dat ze dit doen uit oogpunt van concurentie.
Ik heb Tim(een andere DJvan het forum) en Didier dit al is gevraagd.
Als het goed is draai jij zelf ook op het moment dat een ander draait.
Wanneer je zo'n trakc te horen krijgt en een week later in dezelfde stad dit gaat draaien heb je nogal kans dat mensen hem al kennen. Dan is het effect van Speciaale vinyl er al uit...
Als mensen willen weten wat ik gedraaid heb(niet dat ik dat nu doe maar stel) zal ik niet te beroerd zijn om het ze gewoon te geven.
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
18-1-2004 20:24
Dit is wel onder andere de reden dat vinyl zo duur is.
do your own thing!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
18-1-2004 21:01
ik vind dat geen reden.
Als jij je vinyl koopt luister je toch naar je tracks
daarna leg je apart wat je goed vind.
Die luister je(ik) nog een keer maar dan prik je de andere stukjes of luister je stukken wat langer.
Die dan nog overblijve koop je.
Zijn dat er nog teveel dan tel je af van 1 naar xx
welke wil ik heel graag(denk ik dat aanslaat) en welke wil ik minder graag
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
19-1-2004 20:23
ja, afplakken is een beetje raar gedrag... zoiezo als ze je platen willen kopen op het moment dat jij ze in je set hebt dan zijn ze toch al te laat om een "special" vinyl te kopen want dan duurt het niet zo gek lang meer of hij is in de meeste gevallen al zo opgehyped dat iedereen em heeft.
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-1-2004 21:58
Ach, weet niet meer precies wat ik vorige keer heb gezegd over afplakken, maar ben bijna van mening dat mijn standpunt niet gewijzigd is..

Ik vind afplakken ook grote onzin, sterker nog, vind het juist wel leuk als mensen mij naar titels vragen. Geef zelfs via new-line titels door. Maakt mij allemaal niets uit, ik ga uit van mijn eigen kracht en plaatkeuze en ook dat idd niet iedere plaat die ik koop even makkelijk te krijgen is. En als iemand dan precies dezelfde platen zou kopen als ik, vind ik dat hij een goeie smaak heeft razz :p laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-1-2004 09:28
Ik vind afplakken niet netjes tegenover degene die de plaat heeft gemaakt. Heel vreemd hoor, dj's die zich territoriaal gaan gedragen met muziek van anderen.

Verder sluit ik mij volledig aan bij dj Tim. Als dj's 'bang' zijn dat anderen hun platenkeuze overnemen, dan wordt dat volgens mij ingegeven door onzekerheid over of ze de avond erna nog steeds bijzonder en origineel kunnen zijn. Iedereen heeft zo zijn geheimpjes en truukjes om nét even wat leuker te zijn dan anderen, maar om daar nou labels voor te gaan afplakken, de groeten. Als je daar bang voor bent, dan wordt het tijd om het formaat van je ego als dj te herzien.

Kennis hebben is macht, kennis delen is kracht. Ik kies voor dat laatste. (Klasgenootjes mochten bij mij vroeger ook afkijken, kopiëergedrag komt vroeger of later toch aan het licht.)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)