Forum > Algemeen Forum

Moet een club dj nou allround zijn???

(56 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-8-2004 15:31
Ik denk dat er meer mensen dromen van beroemd zijn dat dat er mensen zijn die dit ook echt zullen toegeven. En wat is er mis mee, om te denken dat je Ronaldo bent als je een bal tussen de witte krijtstrepen op de schuur van de achterbuurman trapt?

Dj zijn is nu eenmaal tegenwoordig iets waar mensen beroemd mee kunnen worden, dus ook iets waar anderen van gaan dromen. Hup, twee TT's en een mixer die slaapkamer in en hopen maar. Daar is helemaal niks mis mee.

Waar iets serieus mee mee is, zijn onervaren wannabe's met een veel grote mond. Maar dan nog, die komen niet ver dus wat boeit het.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
14-8-2004 17:45

sylvia schreef:

Waar iets serieus mee mee is, zijn onervaren wannabe's met een veel grote mond. Maar dan nog, die komen niet ver dus wat boeit het.
Hoeft niet ;) Neem Chris Liebing :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-8-2004 18:25
Ik weet niet wie Chris Liebling is...
En ik denk dat jij niet weet wat een wannabe is laugh :D .

Ik neem aan dat die lieveling iemand is die ergens is doorgebroken ofzo? Nou, dan kan-ie dus wat, en is het geen wannabe. Heeft-ie wel een grote mond? Tsja, NADAT je bent doorgebroken zijn er mensen die attitude-problemen krijgen of al hadden. Da's sneu.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
14-8-2004 23:42
Ik ben niet zo into techno maar hoor van veel mensen die in de techno zitten dat hij het niet slecht doet. Voorzover ik weet heeft hij een erg duidelijke stijl en maakt hij goeie producties, dat is geen slechte manier om te zorgen dat mensen je een goeie dj vinden. En volgens mij (maar dat is al heel lang geleden) heb ik hem weleens horen draaien op Awakenings en vond ik het niet slecht.

Iemand die in de Techno erg slecht is, is Claude Young, maar maakt wederom supergoeie producties, net als Misja Helsloot dit met trance doet, platen zijn goed, zijn mixen is om te kotsen! En wat dacht je van Spider (willem)? Bagger stijl, bagger mixen, en matige producties, sommigen doen het goed, ze hebben kennelijk de X-factor waardoor ze het ver kunnen schoppen. Van een Tiesto heb ik het ook nooit zo begrepen, niettemin, schijnt een aardige vent te zijn dus ik gun het hem van harte.

En om even in te haken op attitude problemen, ik haat dat grondig, ik vind het fijn als een dj doorbreekt, maar als de dj in kwestie van die irritante steralures heeft is het gewoon een zak hooi en gun ik hem een doodskist 10 meter onder de grond. Vind de heer Gielen hier een mooi voorbeeld van.

Wie ik echt alles gun (al is het mijn stijl niet) is Laidback Luke, gewoon een aardige jongen die naast de drukte van doorbreken ook nog is een eigen forum heeft en iedereen te woord staat en dus geen arrogante kwal is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
15-8-2004 00:32

sylvia schreef:

Ik weet niet wie Chris Liebling is...
En ik denk dat jij niet weet wat een wannabe is laugh :D .

Ik neem aan dat die lieveling iemand is die ergens is doorgebroken ofzo? Nou, dan kan-ie dus wat, en is het geen wannabe. Heeft-ie wel een grote mond? Tsja, NADAT je bent doorgebroken zijn er mensen die attitude-problemen krijgen of al hadden. Da's sneu.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik echt wel weet wat jij met een wannabe bedoelt.

Bovendien is toch echt Chris Liebing (geen Liebling > Lieveling :P). Draait zeker niet slecht hoor, maar hij is ook gewoon 'brutaal' geweest. Wat ik heb gehoord van een vriend van mij (die helemaal into techno is) kreeg hij vroeger veel kritiek, hij had toen ook grote mond etc. etc. en zei wel even dat hij het zou gaan worden. Toen is hij een eigen club begonnen en is hij daar zelf gaan draaien. Op deze manier heeft hij zijn ervaring opgedaan en is hij uiteindelijk ook doorgebroken.

Ik noem het doorzettingsvermogen, maar dat neemt niet weg dat je in het wereldje ook wel eens brutaal moet zijn. Zelfvertrouwen is erg belangrijk in een mens, je moet echter wel tegen kritiek kunnen, anders krijg je van die hilarische momenten die je ziet bij uchemmzzzz... IDOLS :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
16-8-2004 00:54
De vraag wat er nodig is om door te breken is heel erg moeilijk te beantwoorden. Laten we zeggen dat het een mix van kwaliteit, uitstraling, de juiste stijl, op het goeie moment op de goeie plaats, hard werken en geluk is.

In ieder geval is er een belangrijke voorwaarde onbesproken: weten hoe het in elkaar zit. Of de DJ zelf of zijn omgeving en begeleiding moet weten wat er komt kijken bij het vermaken van publiek, hoe de markt in elkaar zit, hoe je een 'hype' kunt worden, hoe je je zelf promoot, etc.

Wat met name frustrerend is is dat er veel, met name jonge DJ's denken dat ze dit wel weten. En dit terwijl DJ's met wat meer draaiervaring en levenservaring die dit beter kunnen plaatsen (misschien waren ze zelf ook ooit zo...), het maar niet wil lukken om de levensgrote 'borden voor de kop' stuk te gooien.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
16-8-2004 01:12
Wijsheid groeit met de jaren heh ;) En van fouten moet je leren! Je kan beter op jonge leeftijd fouten maken, dan op latere leeftijd (tenzij je ze kan permiteren) ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)