Forum > Algemeen Forum

Moet een club dj nou allround zijn???

(56 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
13-8-2004 07:25
Daar heb je absoluut gelijk in, maar waar ik alleen op wijs is voorzichtig te zijn met uitspraken, ik draai dus al bijna 10 jaar (ik begon als puber) en heb sindsdien een boel bekende clubs in Nederland (en ook enkele in het buitenland) gezien, er zijn zeker op nationaal niveau niet veel tenten waar meer als 2 residents zijn. ALs ik zelfs terugkijk op mijn voorgaande tekst heeft de Latido maar 1 resident en terugkomende dj's en de XL ook..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-8-2004 09:05

mr_jows schreef:

Overigens helemaal nie verkeerd om je eigen kijk erop te hebben. Zo doet ieder zijn ding en volgt ieder zijn eigen weg. De een zal snel stranden, de andere komt heel ver. Is niet op voorhand in te calculeren. Er leiden immers meer wegen naar Rome ;)
Het is inderdaad niet altijd op voorhand te calculeren of iemand ergens gaat komen of niet, maar soms zie je het al wel van mijlenver aankomen dat het niks gaat worden. De beginnende dj's die magertjes of gemiddeld draaiden, komen absoluut niet ver met een ik-doe-mijn-eigen-ding-houding en kunnen m.i. beter wat meer flexibiliteit tonen als ze graag verder willen komen. (Bestaat die ambitie niet, dan is het natuurlijk allemaal prima.)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-8-2004 09:44
Dat is nou juist het Probleem!!

De beg. DJ's met pretenties/praatjes vinden zelf altijd dat ze het het beste kunnen of beter dan diegene die ergens staat te draaien.
Mijn stijl is beter,mijn techniek is beter etc etc

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-8-2004 09:49
Grappig, je vult precies nog even aan wat ik weer uit mijn post gedelete had, een stukje over kapsones en een grote mond (niet in het bijzonder over iemand op het forum, maar gewoon over aanstormend ambitieus beginnend spul in het algemeen).
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
13-8-2004 11:37
elcee, je neemt de woorden uit mijn mond.
ik hoor ook niet veel verschil tussen hardstyle, hardtrance e.d.

ach, het is natuurlijk veel cooler en elitairder trance etc. draaien dan top-40 hé, beetje 'eruit willen springen' hé, maar ondertussen draait zowat elke beginnende dj hetzelfde.

van de meesten van die 'elitaire beginners' heb ik de indruk dat ze gewoon 'beroemd willen worden' zoals tegenwoordig elke 16-jarige die merkt dat het met voetballen niet lukt en dan maar platendraaiers koopt. dj'en is een hobby geworden, het mixen van platen is een trukje en eens je dat kunt ben je dj ofzo...

een goede club-dj is in de ogen van elke andere dj iets om op neer te kijken, maar de waarheid is dat dit veel moeilijker is dan in 1 stijl een setje van 2 uur te doen.

dus om op de vraag te antwoorden: je draait voor een publiek, en is dat een divers publiek, dan draai je divers, is dat een 1-stijl publiek, dan probeer je het hen ook naar de zin te maken.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
13-8-2004 12:06
Het spreekwoord:
"De beste stuurlui staan aan wal"
Komt mij gelijk bovendrijven....

Dat gezegd hebbende, is het in de eerste plaats linke boel om de resident af te kraken.
Reden hiervoor is dat de resident heel vaak de gene is die aan de eigenaar hun mening moeten geven over de newcommer, en als jij daarvoor lekker hebt zitten te kraken, heb je goede kans dat de resident ook niet geheel onvoorbeoordeeld over je zal praten....

Ik heb in het verleden ook wel eens bij een eigenaar aangegeven welke mindere punten de resident had, maar je moet dan wel klaar staan om je punten te bewijzen in de praktijk,
want ik heb ook diverse malen meegemaakt dat men dan zei:
"Laat maar zien dat je het beter kan."
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
13-8-2004 17:15
Ik ben het met je eens dat er tegenwoordig veel jongeren aan beginnen. Maar dat komt ook omdat ze zien in welke belangstelling een DJ kan komen te staan.

Dit is mede veroorzaakt door muziekzenders (altijd weer die televisie) die dancemuziek zijn gaan uitzenden. Om zanger/zangeres te kunnen worden moet je er tegenwoordig gewoon goed uitzien. De zangkwaliteiten komen pas op de 2e plaats. Bij DJ's is het nog steeds andersom.

Als DJ mag je zo lelijk, dik, dun, lang, klein, puisterig zijn als het maar kan. Als je goed kunt draaien en je het publiek op een juiste manier kunt bespelen, dan kun je bekend worden. Bekend en rijk worden is voor bijna elke jongere (voorbeeld kwam er al van profvoetballers) een droom. Jongeren denken al snel dat ze het ver kunnen schoppen als ze een paar plaatjes kunnen draaien.

Het is gewoon een trend en ik denk dat die trend in de toekomst veel erger gaat worden.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-8-2004 18:58

tom314 schreef:

een goede club-dj is in de ogen van elke andere dj iets om op neer te kijken
Ho-HO!!

in het pro circuit word er zeker niet neergekeken op een goede Club-DJ!!!
De term Club-DJ word daar juist onder verstaan-de stijl die je draait.
Allrounder word het hier genoemd.

Inderdaad is een club-dj zijn wel een van de moeilijkste disciplines die er zijn,je moet ten allen tijde je publiek zien te binden voor langere tijd en vele stijlen beheersen.
Vaak moet je voor de Topper draaien die geboekt is of er achteraan,dat is heel lastig.
En goede club-dj zal ook vaak in latere fase verder gaan op solotour en op bepaald moment(als de jaren gaan tellen)gaan produceren of juist het drive-inn gebeuren ingaan.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
14-8-2004 14:16
@ fredje: op dit en andere forums komt het wel ooit zo over... en als ik een avond draai (diverse stijlen) dan heb ik ook al eens de opmerking gehoord dat die of die kerel die ENKEL house of drum 'n bass wel een 'echte' dj is... in tegenstelling tot mensen die een volledige zaak moeten vermaken. ik geloof dat bij ons de muziek vanzelf op de draaitafel springt ofzo.

@ mr jows: wat je zegt is correct, maar het is een KWALIJKE evolutie/trend imho.
wat is er zo tof aan "beroemd zijn", is dat inderdaad zo'n droom ? vind het maar zielig eigenlijk als dat je reden is om te gaan doen wat je doet. (of het nu gaat om voetballen, zingen of plaatjes draaien)
mijn mening: ik blijf liever mezelf en de toehoorders amuseren met de plaatjes die ik kies, dan plat op mijn buik te gaan om toch maar 'beroemd' te worden.. maar goed, dat is slechts mijn mening natuurlijk.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
14-8-2004 15:25

tom314 schreef:

@ mr jows: wat je zegt is correct, maar het is een KWALIJKE evolutie/trend imho.
wat is er zo tof aan "beroemd zijn", is dat inderdaad zo'n droom ? vind het maar zielig eigenlijk als dat je reden is om te gaan doen wat je doet. (of het nu gaat om voetballen, zingen of plaatjes draaien)
mijn mening: ik blijf liever mezelf en de toehoorders amuseren met de plaatjes die ik kies, dan plat op mijn buik te gaan om toch maar 'beroemd' te worden.. maar goed, dat is slechts mijn mening natuurlijk.
Tjah, ik snap het ook niet. Ik ben ook gaan draaien omdat ik gewoon helemaal lijp ben van dancemuziek in het algemeen. Een vriend van mij heeft mij eigenlijk overgehaald (duurde toen nog een jaar voordat ik echt platen begon te kopen). Dat ik nu af en toe geboekt wordt vind ik natuurlijk wel vet. Als het publiek dan ook nog eens lekker uit zijn dak gaat en de organisator/boeker helemaal tevreden is, dan wil je uiteindelijk wel steeds meer.

Als je beroemd bent wordt er voor je geleefd. Ik wil niet geleefd worden, maar me eigen gangetje gaan.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)