Forum > Muziek

Gebrande cd's

(100 reacties. Pagina 10 van 11)
Moderator(s): Dré
DJ ScuffStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 30-3-2011
Berichten: 23
21-7-2003 17:38

GiJs schreef:

(beetje erg late reactie maargoed)

Max schreef:

Ik vind thet schandalig wat cd's tegenwoordig kosten angry een simpel cd'tje kost 20 euro angry angry
ja, hallo, waar denk je dat dat door komt? die artiesten willen ook graag wat verdienen! het is een soort kringloop:

meer kopiëren -> prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> enzovoorts!

ik koop tegenwoordig meer albums (zit een goedkoop cd-zaakje bij mij in de buurt) maar ik brand m'n eigen compilatie-cd's.
Volgens mij was dit de goede volgorde:
prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> enzovoorts
If all the nations in the world are in debt, where did all the money go? Meedoen is belangrijker dan gewonnen hebben.
DJ ScuffStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 30-3-2011
Berichten: 23
21-7-2003 17:40
Bij het invoeren van de cd's waren platen 26 gulden, cd's moesten in het begin 30 gulden opleveren. Maar de platenmaatschappijen verzekerden ons dat dat alleen in het begin zou zijn, omdat cd's uiteindelijk veel goedkoper te produceren zouden zijn. Het ging fout toen de cd's populairder werden dan platen en artiesten dollartekens in hun ogen kregen.
If all the nations in the world are in debt, where did all the money go? Meedoen is belangrijker dan gewonnen hebben.
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
21-7-2003 18:33

DJ Scuff schreef:

Volgens mij was dit de goede volgorde:
prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> meer kopiëren -> prijzen omhoog -> enzovoorts
Volgens mij begon het toch echt met de komst van de brander hoor wink ;), maargoed, ook al is het jouw volgorde, het kopiëren maakt het steeds erger.
STEL dat het kopiëren zou stoppen (wat natuurlijk nooit gebeurt), dan blijven de prijzen eerst ff gelijk, waarna ze langzaam weer gaan dalen. zo slim is de muziekindustrie dan ook weer wel, hoe goedkoper, hoe meer afzet, en het is nou eenmaal zo dat je daarmee de omzet ook vergroot...
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
21-7-2003 23:23

GiJs schreef:

even nog over of iets wel of niet mag bij een drive-in, als je een mp3-speler hebt en gebruikt (zoals ikhappy :)), mag dat? of als je die niet zou grbuiken maar alleen bij je hebt? (ff snel afkoppelenrazz :p)
Alleen als je de orginele tracks ook (bij je) hebt.
Dus zoals jij het doet waarschijnlijk zonder orginele tracks, mag het absoluut niet.
zoek maar eens met BUMA in dit forum
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
22-7-2003 13:33

DJ Scuff schreef:

Het ging fout toen de cd's populairder werden dan platen en artiesten dollartekens in hun ogen kregen.
denk niet dat de artiesten er veel van meepikken, ik denk eerder dat de platenmaatschappij er zn zakken mee vult!
Music is what feelings sound like...
DJ ShoqueStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 29-1-2004
Berichten: 32
23-7-2003 21:10
Idd....alleen de platenbaasjes worden er beter van...
CDJ-800, een beest van een apparaat...
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
23-7-2003 21:32
dus omdat die mensen steeds meer geld willen verdienen gaan de prijzen ZO erg omhoog? echt niet laugh :D
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
24-7-2003 16:22

Peter schreef:

Je zal ze toch moeten betalen... wink ;) laugh :D
Als je vaak bij 1 platenzaak koopt krijg je vaak korting happy :)
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
24-7-2003 19:03

GiJs schreef:

dus omdat die mensen steeds meer geld willen verdienen gaan de prijzen ZO erg omhoog? echt niet laugh :D
Jwel... wat denk je dat een Jamai overhoud aan z'n Idols gedoe, die krijgt echt niet het grootste deel van de opbrengsten, maar een heel klein beetje.

Productiekosten van CD's zullen het ook niet zijn, die zijn er amper :P
vaj-ta-lie-tie
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
24-7-2003 21:58
Ik weet best dat de platenbazen er ERG goed aan verdienen, meer nog dan de artiesten zeer waarschijnlijk (ik heb een goede kennis die platenbaas bij sony is), maar het is niet zo dat deze zoiets hebben van: "Goh, wat ik nu verdien is zo weinig, laat ik die prijzen maar eens helemaal omhoog gaan gooien." Natuurlijk weet ik wel dat dit een beetje zal gebeuren, maar dat de enorme prijsstijging die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden is daar niet het gevolg van.
Geloof mij, het kopiëren is de aller grootste oorzaak...
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)