Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 36 van 39)
Moderator(s): Dré
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
25-5-2006 01:39

Reind schreef:

Ik weet niet wat voor Nuo jij hebt maar ik heb er A) nog nooit van gehoord en B) zelf ook geen last van blabla
Ik heb de (1 week nieuwe) mixer van Mark (hier ook op het forum) een week thuis gehad, om deze te testen. Het viel me op dat ALLE EQ knoppen een klein stukje doorschoten, en er dus niet écht vast opzitten.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-5-2006 02:45
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 25-5-2006 02:51
Vreemd (want dat je ze er zo af trekt is als je ze zelf een aantal keren los hebt gehaald), naja ik heb er sowiezo geen last van want ik was het zo zat dat ik knoppen kwijt raakte van de line faders (die blijven namelijk erg slecht zitten als je ze er een paar keer op en af hebt gezet) dat ik alles met een drupje secondelijm heb vast gezet.

Als je ze nu los wil hebben moet je echt flink hard trekken.

Dat die dus een beetje slecht blijven zitten klopt helemaal, ik dacht alleen dat je het draaien van de potmeter bedoelde en dat ie door het "stop" punt heen zou draaien. Wat jij bedoeld is dus gewoon dat je de knoppen er wel erg makkelijk van af trekt en dat klopt.
Is overigens alleen (zoals ik al eerder zei) wanneer ze er al een keer op en af zijn geweest want de eerste 2 a 3 keer na het er af halen en het er weer op zetten blijven ze nog prima zitten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
25-5-2006 02:50
Voor de duidelijkheid: dat was mijn Nuo5.

Doorschieten van de potmeters heb ik echt geen last van (wist niet eens dat ze 't deden :/).

Heb hem nu een aantal keer verhuurd en heb er zelf een aantal avonden op gedraaid, maar wat een geweldig ding is het! Het is even omschakelen van Dateq Apollo --> Ecler Nuo5, maar zogauw je dat uit je kop gezet hebt, wil je praktisch niks anders meer.

Dateq Vibe is een filterbak, en ik heb bewust gekozen voor een effectenbak. Pioneer DJM800 was voor de verhuur misschien nog aanlokkelijker geweest, maar de Ecler doet het tot nu toe nog erg goed, veel dj's die 'hem even willen proberen' en 'even kijken of hij echt lekker werkt' en tot op heden houd hij zich prima.

Maar ging dit niet over een X1500? laugh :D
Vergeet niet te lachen
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
25-5-2006 10:03

Dj Mark schreef:

Doorschieten van de potmeters heb ik echt geen last van (wist niet eens dat ze 't deden :/).
Draai maar eens voorzichtig de potmeters naar z'n max. Dan zal je merken dat je nog een 2 mm (speling) verder kunt draaien. Dat ligt niet aan de potmeters, maar aan de knoppen die op de potmeters zitten. Misschien dat het mierenneuken is, maar het viel mij gewoon op in vergelijking met de Dateq, waar alles als een huis vast zit. Maar goed, genoeg off-topic wink ;)
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
25-5-2006 10:54

Reind schreef:

Tenkater schreef:

Niet dat ik iets voor of tegen de x-1500 of Nuo heb, maar bij jouw bewering dat er geen betere effectenmixer is onder de € 1250 insinueer je dat de Nuo alle effectmixers "verslaat" tussen de € 1000 - € 1250 (uitgaande dat de Nuo alle effectenmixers van dezelfde prijsklasses en lager ook verslaat), terwijl er volgens mij maar weinig effectenmixers tussen de € 1000 - € 1250 bestaan. Ik bedoel er mee te zeggen dat dat argument dan niet echt op gaat/overtuigend is. Mochten er wel veel effectenmixers in die prijsklasse zitten, dan heb ik uiteraard niets gezegd...
Laten we het dan anders zeggen, alleen de DJM800 is een betere mixer als we het hebben over effect mixers. De DJM909 vind ik een mooiere mixer op het gebied van effecten als de Nuo maar dat is een 2 kanaals mixer en past niet echt in het straatje van de andere mixers.

Daarnaast heb ik het niet over 1000€ tot 1250€, ik weet niet waar jij die 1000€ als ondergrens leest maar ik zie hem volgens mij nergens.... Doen we het speciaal voor jou anders, van alle high end mixers (dan nemen we gewoon de brede benaming) presteren de DJM800 en Nuo5 het beste van allemaal.

En waarom zouden er veel effect mixers in een bepaalde klasse moeten zitten voor je kunt zeggen dat ie alles in die klasse (en als logisch gevolg alles daar onder) verslaat?
Zo is ie al duidelijker Reind ;-) Ondergrens van € 1000 had ik gepakt omdat de Nuo op dit moment zoveel kost. En waarom in klasses? Je kijkt vaak naar de prijs/kwaliteit verhouding dus het lijkt mij logisch om bijvoorbeeld de nuo 5 niet te vergelijken met de smx-1. Daarnaast kwam je zelf met de klasse van € 1250 op de propppen. MAAR al deze betogen gaan mij nog eens overhalen om € 1000 te sparen voor de Nuo happy :) (op zijn minst te testen, hoewel ik erg tevreden ben over mijn pcv-275).
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
25-5-2006 14:16

Rutgerlan schreef:

Draai maar eens voorzichtig de potmeters naar z'n max. Dan zal je merken dat je nog een 2 mm (speling) verder kunt draaien. Dat ligt niet aan de potmeters, maar aan de knoppen die op de potmeters zitten. Misschien dat het mierenneuken is, maar het viel mij gewoon op in vergelijking met de Dateq, waar alles als een huis vast zit. Maar goed, genoeg off-topic wink ;)
Ik heb hier ook al een tijd een nuo staan; en ik kan je verzekeren dat dit hiet in ieder geval niet zo is. knoppen zitten rock solid.
Jon-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 19-5-2012
Berichten: 8
13-4-2008 13:30
Zo...ik zal dit topic eens nieuw leven inblazen wink ;)

Gister heb ik een 2de hands X1500 aangeschaft en ik ben er echt ontzettend blij mee.

Nu heb ik al een heleboel, of zeg maar zo'n beetje alles, in de verschillende fora hier gelezen. Er wordt een hoop gezegd over de 'muzikaalheid' van de equalizer en over 't proberen om de equalizer-instellingen in de buurt van de Nuo5 te krijgen...

Ik ben alleen nergens tegengekomen of iemand dat werkelijk gelukt is en wat die instellingen precies zijn.

Mijn vraag is nu dus of iemand die 't gelukt is de muzikaalheid (wat een mooi woord) te verbeteren bereid is om zijn intellingen te verklappen.

Mvg,

John
Verwijderd101213Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 9-11-2003
Laatste: 7-1-2011
Berichten: 65
13-4-2008 19:32
Ik meen dat ik de 'juiste' instellingen in ditzelfde topic gelezen heb.
...
Verwijderd101213Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 9-11-2003
Laatste: 7-1-2011
Berichten: 65
13-4-2008 19:36

Victor schreef:

DJ Berjo bedoelt waarschijnlijk de instelling van de parametrische eq, die op de X1500 de mogelijkheid geeft om bijvoorbeeld de center-frequentie in te stellen. De X1500 is de enige dj-mxer afaik die deze mogelijkheid geeft. Helemaal geen gekke vraag dus.

Als centerfrequenties zou je kunnen beginnen met 12 kHz (hoog), 1500 Hz (mid) en 50 Hz (laag). Deze wijken iets af van de standaardinstelling.
En gevonden
...
Jon-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 19-5-2012
Berichten: 8
14-4-2008 00:30
Dat zijn alleen center-frequenties...

Er zijn ook nog andere factoren meen ik...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)