Forum > Geluid

Welke mixer: Ecler MAC 40v of Rodec BX-9 ?

(53 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 123
23-10-2003 23:15

sylvia schreef:

Maar waarom trekt het merk Rodec jou zo?
Hmmm, Ten eerste ik ben een Belg laugh :D, voor moest je het nog niet door hebben.
Maar er zijn een aantal puntjes:
- de geluidskwaliteit is goed tot heel goed te noemen, natuurlijk zijn er betere zoals de sclat!
- de indeling vind ik perfect
- de faders zijn goed en de toonregelingpotmeters ook (op de nieuwe modellen!), de oudere modellen vond ik helemaal niet goed (slecht zelfs), je moest bij wijze van spreken al een krachtpatser zijn om aan de potmeters te draaien. Zo stroef gingen die dingen razz :p
- er zitten geen overbodige functies op
- die dingen gaan een eeuwigheid mee
- er is plaats tussen de kanalen om te bewegen met je vingers laugh :D
Rodec zit behoorlijk hoog qua prijsklasse. Het model dat ik op het oog heb is één van de goedkoopste die ze hebben. Welke mensen gebruiken Rodec? Is de reden dat zo weinig mensen er ervaring mee hebben dat ze (te) duur zijn, of zijn er gewoon andere merken die op dit moment populairder zijn?
Tja je mag niet vergeten dat je hier op een Nederlands forum zit waar niet zo veel belgen zitten natuurlijk. Er zijn hier op het forum wel een paar mensen die met het merk bekend zijn (Tom van Cyberdance bv.). Rodecs zijn vooral te vinden in de meeste discotheken in Belgie en de grotere verhuurmaatschappijen. Rodec is denk ik even populair in Belgie als dat Dateq dat is in Nederland, misschien daarom dat je vind dat rodec minder populair is?
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
23-10-2003 23:51

sylvia schreef:

Ziet er inderdaad erg leuk uit.
Vormgeving vindt ik ook mooi. De kwaliteit is echter ook zeer goed. (mag dan ook wel voor die prijs.)
Weet ik wel, maar met iets als Dap of Numark lukt het dus zeker niet; die dingen gaan al stuk als je ernaar kijkt. Als er een mooie mixer komt, pak ik mijn schietgeweer en bind ik mijzelf eraan vast.
OK. Das duidelijk, correct en tevens juist. happy :)
Eén van de Utrechtse dealers zei dat Rodec voor de Belgen is wat Dateq voor de Nederlanders is
Dat is niet te hopen, je zei zelf al dat Dateq voor jouw geen serieuze kandidaat was. Als ze dan ook nog een Rodec maken die klinkt als een XTC.... Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar: Zet het deksel maar omhoog (van de kliko ja sad :( )

Informeer eens bij gebruikers van een Xone zou ik zeggen. Of vraag André eens om zijn mening. Niet dat ik een bepaald produkt ontzettend de hemel in wil prijzen maaruh, die tafel is echt klasse! Iets wat ik niet vaak zeg. Ook klankmatig van ongekende kwaliteit. Maar ja, daar betaal je dan ook voor.

Met Rodec heb ik zelf (helaas?) geen ervaring. Ik weet van horen zeggen dat Ecler zeer goed spul maakt, ook klankmatig. Maar ja, dat zegt niks over deze tafel die echter wel een prijs heeft waarvan ik denk dat je niet al teveel mag verwachten?!
Het is wachten op iemand die beide (serieus) onder handen heeft gehad.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-10-2003 14:16
Dat is niet te hopen, je zei zelf al dat Dateq voor jouw geen serieuze kandidaat was. Als ze dan ook nog een Rodec maken die klinkt als een XTC.... Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar: Zet het deksel maar omhoog (van de kliko ja )
Dat was Numark....Dateq zou voor mij wel een optie zijn als ze iets zouden hebben tussen de XTC en de Apollo in. (Maar van mij mag je Dateq best beledigen hoor, ondanks het feit dat ik zelf kinds gelukkig ben met mijn XTC.)
Informeer eens bij gebruikers van een Xone zou ik zeggen. Of vraag André eens om zijn mening. Niet dat ik een bepaald produkt ontzettend de hemel in wil prijzen maaruh, die tafel is echt klasse! Iets wat ik niet vaak zeg. Ook klankmatig van ongekende kwaliteit. Maar ja, daar betaal je dan ook voor.
Ik hou deze zeker in mijn hoofd als het gaat om showmodellen. De nieuwprijs ligt helaas boven budget, want het is niet mijn bedoeling om kanalen te minderen. (Dan had ik misschien wel gewoon een XTC aangeschaft razz :p .)
Met Rodec heb ik zelf (helaas?) geen ervaring. Ik weet van horen zeggen dat Ecler zeer goed spul maakt, ook klankmatig. Maar ja, dat zegt niks over deze tafel die echter wel een prijs heeft waarvan ik denk dat je niet al teveel mag verwachten?!
Het is wachten op iemand die beide (serieus) onder handen heeft gehad.
Wie oh wie verklaart mij het verschil in prijs tussen de Ecler en de Rodec? (Dré kon het helaas ook niet.)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-10-2003 00:29

sylvia schreef:

Wie oh wie verklaart mij het verschil in prijs tussen de Ecler en de Rodec? (Dré kon het helaas ook niet.)
Waarom kost een Dateq Apollo zo veel terwijl het maar een honkey tonkey shanghai uitgebouwde XTC mixer is vergeleken met de oude GPM en LPM mixers van hun? Waarom betaal je voor een Technics meer als voor een OEM bak terwijl ze beide goed zijn?
Waarom kost een CDJ500 nog steeds zoveel geld?

Ik denk dat het puur een verhaal is van wij teren op onze naam en vergeet niet dat Rodec in belgié net zo'n legende is als Dateq in NL en daar kun je dus gewoon nog steeds op teren schijnt. Tuurlijk is het een goed product dat zeker maar er komt ook een stukje marketing bij.
En het ene merk weet dat gewoon veel beter uit te buiten als het andere.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-10-2003 01:04

Reind schreef:

sylvia schreef:

Wie oh wie verklaart mij het verschil in prijs tussen de Ecler en de Rodec? (Dré kon het helaas ook niet.)
Ik denk dat het puur een verhaal is van wij teren op onze naam en vergeet niet dat Rodec in belgié net zo'n legende is als Dateq in NL en daar kun je dus gewoon nog steeds op teren schijnt. Tuurlijk is het een goed product dat zeker maar er komt ook een stukje marketing bij.
En het ene merk weet dat gewoon veel beter uit te buiten als het andere.
't Zou natuurlijk zomaar ineens kunnen dat je gelijk hebt.
Ik ga de mensen die beslissen over het geld het volgende adviseren:

Koop een nieuwe, en kies dan deze:
www.new-line.nl/v/12266

OF:

Zoek een betrouwbare 2e hands / showmodel, en kies dan deze (niet helemaal vergelijkbaar en ruimere keuze, want afhankelijk van wat je tegen het lijf loopt):
www.new-line.nl/v/14
www.new-line.nl/v/11
www.new-line.nl/v/7252

Ik ga de Rodec (www.new-line.nl/v/12660) nog wel even noemen natuurlijk, met de mededeling dat ik simpelweg niet weet of het prijsverschil evenredig is aan het kwaliteitsverschil met de Ecler.

Daarna ga ik 3 weken weg en hoor ik wel van hen wat het vonnis wordt.

Tenzij iemand nog aanvullingen heeft?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-10-2003 01:25
Tsja ik zou zelf gewoon een schroevendraaier ter hand nemen en zo'n ding open schroeven maarja dat zien ze je niet echt graag doen in een winkel en dat terwijl je eigenlijk pas kan zeggen of iets goed in elkaar zit als je hem van binnen hebt gezien. Een DJX700 van bhringer ziet er ook gelikt uit totdat je hem van binnen ziet en er mee aan het werk gaat.

Tsja ik zeg zelf Ecler maar dat komt ook omdat ik sinds mijn Dateq revisatie ervaring ook niet meer echt zo'n hele hoge pet op heb van Dateq ondanks dat ze het wel netjes hebben opgelost uiteindelijk. Maarja als ze daar zelfs geen kabels in 1 keer goed kunnen pluggen en ik de mixer verder verneukt terug krijg dan dat ie was voor revisatie heb je bij mij afgedaan als fabrikant.
Wat betreft de ecler -> Ik heb zelf ook overwogen om die te kopen maar heb destijds een LPM7.2 gekocht (met al het gedonder erbij) en als ik had geweten wat dat voor gevolgen had na aankoop had ik hem nooit gekocht maar was ik lekker voor de MAC40V gegaan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-10-2003 01:27
Zie trouwens net dat de BX9 wel P&G faders heeft. Weet niet wat voor P&G faders er in zitten maar dat is over het algemeen wel een goede fader fabrikant.
Maarja het fadertje zegt ook weer niets over de duurzaamheid en hufterproofness van de mixer zelf.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-10-2003 01:41

Reind schreef:

Zie trouwens net dat de BX9 wel P&G faders heeft. Weet niet wat voor P&G faders er in zitten maar dat is over het algemeen wel een goede fader fabrikant.
Maarja het fadertje zegt ook weer niets over de duurzaamheid en hufterproofness van de mixer zelf.
Maar het zijn wel vaak de faders die het daar als eerste opgeven, want naast het heen&weerslepen is overmatig alcohol en tabaksgebruik boven de mixer aldaar écht boosdoener no1.

Ik ga wel even op zoek naar een dealer en hem gewoon eens even bekijken. Zonder schroevedraaier trouwens, want dan voel ik mij precies alsof ik de motorkap van een 2ehands auto opentrek zonder te weten waar ik naar sta te kijken laugh :D .
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 123
25-10-2003 03:10

Reind schreef:

Zie trouwens net dat de BX9 wel P&G faders heeft. Weet niet wat voor P&G faders er in zitten maar dat is over het algemeen wel een goede fader fabrikant.
Maarja het fadertje zegt ook weer niets over de duurzaamheid en hufterproofness van de mixer zelf.
Er zit standaard geen P&G faders in hoor(spijtig genoeg). Is enkel als optie
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-10-2003 10:14

Reind schreef:

Waarom kost een Dateq Apollo zo veel terwijl het maar een honkey tonkey shanghai uitgebouwde XTC mixer is vergeleken met de oude GPM en LPM mixers van hun? Waarom betaal je voor een Technics meer als voor een OEM bak terwijl ze beide goed zijn?
Waarom kost een CDJ500 nog steeds zoveel geld?

Ik denk dat het puur een verhaal is van wij teren op onze naam en vergeet niet dat Rodec in belgié net zo'n legende is als Dateq in NL en daar kun je dus gewoon nog steeds op teren schijnt. Tuurlijk is het een goed product dat zeker maar er komt ook een stukje marketing bij.
En het ene merk weet dat gewoon veel beter uit te buiten als het andere.
Nou ja Reind, ik ben het met je eens dat Technics doorteerd op hun naam, maar er zijn weinig merken die beter zijn dan een Dateq.

Iedereen hoor je altijd zeiken over het geluid van een Dateq maar ik vind het pracht geluid. En de XTC, ondanks misschien mindere faders dan de oudere gpm en lpm series, vind ik nog steeds een wereldmixer.

Kijk ook eens naar de overzichtelijheid van een Dateq mixer, de apollo zal dan minder zijn dan de gpm en lpm serie en dan sommige Rodecs, A&H en Eclers, maar verder zijn er geen mixers van anderen dan bovengenoemde merken die een apollo kunnen verslaan (bij mijn weten) en ik heb vaak met een apollo gedraaid in clubs en hij is heerlijk overzichtelijk en prima geluid.

Ik vind Dateq echt wereldmixers maken, en er zijn maar weinig merken die dat echt beter kunnen. Vooral als je kijkt naar stevigheid denk ik niet dat er 1 is die het bijv. van de GPM kan winnen (ik denk dan zelfs dat de Sclat het verliest).
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)