Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 9 van 16)
Moderator(s): Dré
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
11-6-2004 17:35
veel DJ's schrijven de bpm achter de nummers of op de plaat. Zo kun je makkelijk zoeken naar goed mixbaar werk. Met zo'n countertje kun je dan een stuk sneller zoeken en kom je ook op verrassende matches qua tempo. Ik heb zelf de cmx 3000 en die heeft gewoon een goede counter. Dat ik niet meer zonder zou kunnen is niet waar, maar ik herken veel in de opmerking van Sylvia dat je er wel lui van wordt.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
11-6-2004 17:51

Elcee schreef:

veel DJ's schrijven de bpm achter de nummers of op de plaat. Zo kun je makkelijk zoeken naar goed mixbaar werk. Met zo'n countertje kun je dan een stuk sneller zoeken en kom je ook op verrassende matches qua tempo. Ik heb zelf de cmx 3000 en die heeft gewoon een goede counter. Dat ik niet meer zonder zou kunnen is niet waar, maar ik herken veel in de opmerking van Sylvia dat je er wel lui van wordt.
Hoe kom je eigenlijk achter de BPM van een bepaald nummer?
Ik kan het bijvoorbeeld aflezen op m'n display van m'n cdj-800, maar dan is het maar een momentopname.
Ze schrijven er dan ook waarschijnlijk een gemiddelde waarde op ...
Iemand enig idee? happy :)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
11-6-2004 18:18

dj-fix schreef:

bedankt voor de informatie .Dit wist ik nog niet. happy :) bay the way trance en club dat zijn ook zo wat mijn stijl dus het ligt niet aan mijn beatcounters maar aan de muziek of heb ik het nu verkeerd
hoe strakker de beat-hoe minder afwijkingen in welke vorm dan ook-hoe beter de beatcounter zal functioneren.
oftewel hoe meer afwijkingen hoe slechter de beatcounter functioneert.(of er zelfs niet meer uitkomt)
het is voor beginners een hulpinstrument en voor de gevorderden die het bijv op hun mengpaneel/cd speler hebben zitten is t alleen maar om snelle blik te werpen hoeveel bpm hij aangeeft,voor de pro's is t onderwerp beatcounter niet eens aan de orde.
voordat de pro drive-inn mensen weer reageren-ik bedoel de pro dj's die in t clubcircuit zitten.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
12-6-2004 13:26
Ik ben dat niet met je eens Fredje. Tot en met de top DJ's worden dit soort apparaten gewoon gebruikt. En je ziet op de platen van de house boys ook gewoon met dikke viltstift hoeveelheid bpm en dat soort dingen geschreven staan. Zo schrijft Jean altijd een tijd op zijn platen, namelijk het tijdstip waarop hij hem in de iT zou draaien als referentie. Ook de Mash DJ's gebruiken beatcounters om sneller te kunnen werken. Ben het dus niet met je eens.
PlaatwerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2004
Laatste: 11-6-2010
Berichten: 39
12-6-2004 14:33
Tsa, drummers spelen ook vaak mee met een voorgeproduceerd ritme. Of ze dat nu beter of slechter maakt dan hun collega's de niet van zo'n middel gebruik maken?
Misschien kun je het beter vergelijken met autorijden; ik rij wel eens in een automaat. Best lekker ontspannen rondtoeren hoor, maar 'het echte rijgevoel' krijg ik toch echt alleen in een handgeschakelde auto.

Zo is het voor mij ook met draaien; ik wil de muziek horen/voelen, niet zien. Maar als ik zelf ergens sta te dansen maakt het me geen moer uit wat voor apparaten de dj allemaal gebruikt zolang hij me maar weet mee te voeren met z'n deuntjes!

Toch zou ik beginnende dj's afraden om met beatcounters te leren mixen. Juist om het 'luisteren' te ontwikkelen en te ervaren dat 'luisteren' langzaam 'voelen' wordt. En dan wordt mixen pas echt leuk!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
12-6-2004 17:32

Elcee schreef:

Ik ben dat niet met je eens Fredje. Tot en met de top DJ's worden dit soort apparaten gewoon gebruikt. En je ziet op de platen van de house boys ook gewoon met dikke viltstift hoeveelheid bpm en dat soort dingen geschreven staan. Zo schrijft Jean altijd een tijd op zijn platen, namelijk het tijdstip waarop hij hem in de iT zou draaien als referentie. Ook de Mash DJ's gebruiken beatcounters om sneller te kunnen werken. Ben het dus niet met je eens.
bpm op je vinyl zetten is wat anders dan met een beatcounter werken,ditto met jean.
Mash dj's??zal wel ergens beroemde dj's zijn maar ik ken ze niet.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
12-6-2004 18:01

fredje schreef:

Elcee schreef:

Ik ben dat niet met je eens Fredje. Tot en met de top DJ's worden dit soort apparaten gewoon gebruikt. En je ziet op de platen van de house boys ook gewoon met dikke viltstift hoeveelheid bpm en dat soort dingen geschreven staan. Zo schrijft Jean altijd een tijd op zijn platen, namelijk het tijdstip waarop hij hem in de iT zou draaien als referentie. Ook de Mash DJ's gebruiken beatcounters om sneller te kunnen werken. Ben het dus niet met je eens.
bpm op je vinyl zetten is wat anders dan met een beatcounter werken,ditto met jean.
Mash dj's??zal wel ergens beroemde dj's zijn maar ik ken ze niet.
groet
mash dj's zijn dj's die een accapella versie van het ene nummer mixen met de melodie van t andere nummers happy :)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-6-2004 19:10
Geen enkele beatcounter kan de bpm achterhalen van een a capella. Nogal wiedes want er komen geen beats in voor.

Zullen wel goede pitchers zijn dan die zogenaamde Mash dj's zodat ze zonder twijfel beatcounters nogdig hebben.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
12-6-2004 19:27

Snake schreef:

Geen enkele beatcounter kan de bpm achterhalen van een a capella. Nogal wiedes want er komen geen beats in voor.

Zullen wel goede pitchers zijn dan die zogenaamde Mash dj's zodat ze zonder twijfel beatcounters nogdig hebben.
t was ook ff int simpel uitgelegd wat mash dj's zijn he... tip: kijk een keer MTV mash! happy :) daar worden 2 clips door elkaar heen gemixt
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-6-2004 19:28

DjLeon_V schreef:

t was ook ff int simpel uitgelegd wat mash dj's zijn he... tip: kijk een keer MTV mash! happy :) daar worden 2 clips door elkaar heen gemixt
Alsof dat live gedaan word...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)