Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 1 van 16)
Moderator(s): Dré
TommikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 8-3-2003
Berichten: 9
7-11-2002 23:19
Ik wil jullie mening eens weten. Onlangs was michel de hey bij ons op een party op bezoek. Hij legde een set af van 2 uur. Hij had tussen zijn headphone en dateq een beatcounter geplugd. Ik vind dat zo een dj dat niet meer nodig heeft.

Toch?
Van roken krijg je kanker, van neuken krijg je AIDS, ik geniet van het leven en ben er nog steeds
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-11-2002 23:34
Tja... Er zijn diverse dingen die een DJ tot z'n beschikking heeft.

De eerste mixers hadden GEEN toonregeling. Nu wel. Is dat nep?

In plaats van naar de DJ te kijken en commentaar te hebben op wat hij gebruikt kun je beter de ZAAL in kijken. Daar zie je mensen die zich vermaken op wat die DJ aan het doen is. En of hij dan alles bij elkaar "cheat" voor jouw gevoel dat zal al die mensen in de zaal een grote rookworst van de Hema zijn!

Dus: Wil je een beatcounter gebruiken? Doen! Wil je een systeem dat automatisch mixt? Doen! Waar het DJ'en om gaat is dat je de juiste muziek draait op het juiste moment.

Of: Zoals wel eens lekker relativerend wordt gezegd: Een slechte overgang duurt een paar seconden, een slecht gekozen nummer duurt een paar minuten. Welke van de 2 is erger?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
8-11-2002 00:01

Dré schreef:

Een slechte overgang duurt een paar seconden, een slecht gekozen nummer duurt een paar minuten. Welke van de 2 is erger?
Ze zijn allebij zo erg als wat je er zelf van maakt laugh :D
Het is en blijft voor het grootste gedeelte mensenwerk, en als ik een slechte overgang maak, dan komt dat meestal omdat ik afgeleid word door een schone deerne laugh :D

Fouten die je dan maakt: Op stop drukken terwijl hij nog draait, naald van de verkeerde plaat afhalen, enz.
De remedie is: gewoon weer op start drukken/naald terugzetten,
en vriendelijk door de microfoon zeggen dat je ff wou weten of ze nog stonden op te letten laugh :D

Als een nummer slecht valt (gebeurt noooooit shocked 8O )
zet ik het gewoon af,
meestal met zo'n opmerking van: "Mooi, dat weten we dan ook weer," en dan gooi ik een "disco single" de zaal in laugh :D
Heb een hele stapel Lp's een keer gekocht op de rommelmarkt, van die dingen met niets er op, James Last, John Woodhouse enzo.
Moet je die gezichten zien als hij door de lucht gaat en op de dansvloer beland, ze rapen hem gelijk op en komen hem nog terug brengen ook laugh :D laugh :D laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DogodoroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 2
8-11-2002 11:57
Een beatcounter kan handig zijn om als beginnend DJ gevoel voor verschillende soorten muziek te krijgen. Op een gegeven moment moet je zo'n ding wel afzetten, omdat je anders van ze leve niet leert om op gevoel sybchroon te pitchen. En dat is toch zwaar kicke als je 't opeens te pakke heb...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
8-11-2002 14:40
Als je veel dance/ trance ofwel stampmuziek draait is zo'n beetcounter erg practisch. Draai je echter veel hiphop / R&B dan wordt het een stuk lastiger. Hier vallen de drums niet altijd op de beat. En meestal is het dan een loopje van 2 maten ofzo. De truuk is dan om niet alleen op de maat, maar ook nog eens de loopjes op hetzelfde moment te krijgen. Een beatcounter is dus maar een kleine hulp daarbij.

Greetz, peter
Volgende keer Peter!
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
8-11-2002 14:51

tommik schreef:

Onlangs was michel de hey bij ons op een party op bezoek. Hij legde een set af van 2 uur. Hij had tussen zijn headphone en dateq een beatcounter geplugd.
Heeft iemand er weleens aangedacht dat op al die grote feesten tegenwoordig een Pioneer DJM-500/600 staat?? Daar zit OOK een BPM-counter op!!! En wie zegt dat die DJ's dat niet gebruiken??? Kan ook toch....? happy :)
Tja, het maakt mij verder niet uit als ze een BPM-counter gebruiken. Als ze dat gebruiken weet je tenminste dat ze 100% zeker een goede mix maken, zo niet dan kunnen ze echt niet draaien! wink ;)
Ikzelf ben een groot voorstander van een BPM-counter, makkelijk om te gebruiken, makkelijk om mee te leren draaien, makkelijk als je snel nummers moet mixen. Natuurlijk kan ik ook mixen zonder dat ding te gebruiken, maar bij mij staat'ie lekker altijd aan! happy :)
FabianStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 13-8-2003
Berichten: 9
11-11-2002 00:57
Ik draai in m'n vaste club altijd met een Pioneer CMX-3000 (of de 5000? naja, de oude versie iig sad :( ). Daar zitten standaard ook beatcounters op. Mooie van dat ding is dat hij zogauw je een nummer selecteert de BPM weergeeft. Zo kan je dus al voordat je het nummer hebt gestart hem enigszins op de juiste snelheid zetten.
Voor het echte mixen gebruik ik hem nauwelijks. Meestal zit ik met een schuin oog wel eens te kijken of ze inderdaad beiden hetzelfde aangeven, en het is dan heerlijk om te zien dat dat soms nog wel eens verschilt (niet veel), terwijl de muziek perfect loopt happy :)
Music was my first love and it will be my last
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-11-2002 01:21

Dré schreef:

Tja... Er zijn diverse dingen die een DJ tot z'n beschikking heeft.

De eerste mixers hadden GEEN toonregeling. Nu wel. Is dat nep?

In plaats van naar de DJ te kijken en commentaar te hebben op wat hij gebruikt kun je beter de ZAAL in kijken. Daar zie je mensen die zich vermaken op wat die DJ aan het doen is. En of hij dan alles bij elkaar "cheat" voor jouw gevoel dat zal al die mensen in de zaal een grote rookworst van de Hema zijn!

Dus: Wil je een beatcounter gebruiken? Doen! Wil je een systeem dat automatisch mixt? Doen! Waar het DJ'en om gaat is dat je de juiste muziek draait op het juiste moment.

Of: Zoals wel eens lekker relativerend wordt gezegd: Een slechte overgang duurt een paar seconden, een slecht gekozen nummer duurt een paar minuten. Welke van de 2 is erger?
Helemaal mee eens -> die dingen worden niet voor jan *** uitgevonden zeg ik altijd maar.

En als ze er staan dan gebruik ik ze -> waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. En in de tijd die ik mezelf bespaar met het gelijk zetten van een plaat kan ik mooi me sigaretten zoeken, me foon checken, mooie vrouwen kijken, pissen, en wat te drinken halen happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
11-11-2002 10:20

Reind schreef:

En als ze er staan dan gebruik ik ze -> waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. En in de tijd die ik mezelf bespaar met het gelijk zetten van een plaat kan ik mooi me sigaretten zoeken, me foon checken, mooie vrouwen kijken, pissen, en wat te drinken halen happy :)
Ik heb zo'n 10-20 seconden nodig voor het matchen...

Ik zou willen dat ik in die 10-20 seconden al het bovenstaande kon doen laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-11-2002 12:28

Dré schreef:

Reind schreef:

En als ze er staan dan gebruik ik ze -> waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. En in de tijd die ik mezelf bespaar met het gelijk zetten van een plaat kan ik mooi me sigaretten zoeken, me foon checken, mooie vrouwen kijken, pissen, en wat te drinken halen happy :)
Ik heb zo'n 10-20 seconden nodig voor het matchen...

Ik zou willen dat ik in die 10-20 seconden al het bovenstaande kon doen laugh :D
Jij bent ook veel beter dan ik wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)