Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 6 van 16)
Moderator(s): Dré
AtiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2003
Laatste: 17-8-2004
Berichten: 3
11-1-2004 16:46
dan vind ik het wel raar dat bijv. zo'n gemini in allerlei beginners setjes wordt geadviseerd. Een beginner heeft nog geen gevoel of moet dit ontwikkelen en zo'n beatcounter kan daarbij een goed instrument zijn. wink ;) En aan de ervaringen te lezen is dat lampjes systeem niet zo geweldig. Toch maar gaan voor de digitale teller?
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-1-2004 16:54
Jah haha, zo'n goedkope teller trekt helemaal op niets. Die dingen zitter er echt heel vaak naast.

Ik heb dus ook een ps626i maar ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met de lampjes. Als je ervoor zorgt dat ook in de pfl alles op precies 0db piekt doen de lampjes het bij mij goed. En het is zoals Sylvia zegt voor het visueel mixen. Het is vooral makkelijk voor de beginnende dj (altans ik vond het in het begin erg makkelijk).
In het allereerste begin hoor je het nog niet zo snel als je mix fout gaat, maar zie je het eerder. Hoe meer je oefent hoe minder je die ledjes nodig hebt. Maar als je een goede mix hebt gemaakt dan blijft het egostrelend om te zien hoe mooi die lampjes precies teglijk knipperen laugh :D.
Maar dat is MIJN mening...
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
12-1-2004 12:45
ik heb ze hier ook op de cd-spelers zitten (numark cdn-88) en aangezien ik niet goed kan mixen, maar het soms wel leuk is in n setje (draai ski-hut stijl) gebruik ik ze zeker wel. Moet zeggen dat ze ook wel erg goed werken.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
12-1-2004 15:16
Ik neem aan dan je dan een teller bedoelt. Ik heb namelijk nog nooit zo'n ledje in een cdspeler gezien!
Maar dat is MIJN mening...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1370
12-1-2004 16:37
Tuurlijk is het dan gewoon een BPM indicatie (nummertje), wat hij bedoelt. Zo'n gek ledje alleen werkt ook helemaal niet makkelijk..
Wat wel makkelijk werkt is de combinatie van bpm-nummertje en beat-indicator, zoals op deze spelers. Dan zie je de bpm, en de beats.

De BPM meter op een Pioneer CMX-3000 werkt ook erg goed hoor. Behoorlijk stabiel, en behoorlijk precies. Evenals die op de CDJ-1000 en de CDJ-800. Misschien dat de regel "you get what you pay for" hier wel opgaat. Ik hoor allemaal klachten over BPM-tellers die op budget-spul zitten. Ja, daar kan je niet de wereld van verwachten.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
12-1-2004 17:45

Budweiser schreef:

laat ik es ontopic gaan doen ;)

ik heb niet zoveel vertrouwen meer in beatcounters. Ik heb ooit es de behringer vmx 300 mixer gekocht (apparaat wat me uitstekend bevalt) en deze heeft ook beatcounters. Ze werken alleen voor geen meter. De verhalen die ik heb gehoord over de pioneer mixers met beatcounters zijn ook niet al te positief want ook daar schijnen ze niet echt goed te werken. Als het wel werkt, lijkt het me wel prettig, zie ik het ook niet als een soort 'cheat' (wat dat betreft sta ik dan wel weer behoorlijk achter de mening van drè) maar ik kan absoluut wel zonder...
haha ja klopt, kheb ook een vmx300, snap helemaal geen reet van die counters. Ik ben pas begonnen, dacht dat het wel handig was. Maar ze verspringen steeds, je gaat aan jezelf tewijfelen, 'ben ik nou gek, ze lopen toch gelijk?!'. En dan ga ik luisteren en tegelijker tijd naar die counters kijken en wordt ik er echt helemaal gestoord van, gevolg; wordt boos, flikker alles uit en ga weg laugh :D . Maarja, ik wil het graag op gehoor leren, komt wel goed, net een week bezig en tis al 2 keer gelukt happy :)

Frustrerende is, ik kan ze ook niet uitzetten angry , plak er wel keer een stuk ducktape overheen ofzo laugh :D

grtz,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
12-1-2004 18:58

Reemski schreef:

De BPM meter op een Pioneer CMX-3000 werkt ook erg goed hoor. Behoorlijk stabiel, en behoorlijk precies. Evenals die op de CDJ-1000 en de CDJ-800. Misschien dat de regel "you get what you pay for" hier wel opgaat. Ik hoor allemaal klachten over BPM-tellers die op budget-spul zitten. Ja, daar kan je niet de wereld van verwachten.
Ik heb ze altijd redelijk precies gevonden van Pioneer. Vooral op de CDJ1000 werken ze echt lekker snel. Maar ook hier zit weer een kleine afwijking als je ze synchroon laat lopen met een Pioneer mixer.
Het fijne aan de CDJ is dat ze electronisch uitgerekend worden tov je pitchstand. Je pitch dus gewoon in een tel naar de juiste BPM waarde. De rest doet het oor.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-1-2004 19:35

Gupy schreef:

Het fijne aan de CDJ is dat ze electronisch uitgerekend worden tov je pitchstand. Je pitch dus gewoon in een tel naar de juiste BPM waarde. De rest doet het oor.
Eens. Ik las eens ergens hier op het forum dat een ervaren dj nummers al aardig grofweg gelijk zou moeten kunnen zetten met twee keer de pitch heen & weer. Nou kan ik best beatmixen, en ik heb 12 jaar lang geen beatcounters gehad, maar dat lukte me echt niet in twee keer.

Nu ik 2 cdj-800's heb is het inderdaad hupsakee één keer de pitch de goeie kant op en dan finetunen op gehoor. Dat laatste schijnt toch nog geen enkele beatcounter te kunnen evenaren.

Je wordt er wel retelui van trouwens. Ik moest zowaar afgelopen vrijdag weer even wennen met twee cdj-100's laugh :D .
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
7-4-2004 19:15
ik heb de behringer dx1000 en hier zit ook zoiets op geloof ik. ik vind het wel handig werken, maar meningen verschillen happy :)
Je hebt mensen en je hebt DJ's
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 26-5-2024
Berichten: 998
7-4-2004 19:28

dieje.tk schreef:

ik heb de behringer dx1000 en hier zit ook zoiets op geloof ik. ik vind het wel handig werken, maar meningen verschillen happy :)
Je gelooft dat er zoiets opzit maar je weet zeker dat je het lekker vind werken... shocked 8O Overigens heeft de DX1000 inderdaad zo'n beat-indicator-LED per kanaal, maar ik doe er zelf niks mee.
Dance the night away!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)