Forum > Muziek

Platen VS CD's

(49 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
14-2-2003 18:16
ik heb net weer een mailtje gekregen van www.djgear.nl sorry dré. en de DNS 5000 is vanaf midden volgende week bij hun uit voorraad leverbaar.

dus je had gelijk dré. razz :p
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
14-2-2003 23:48

Dré schreef:

DSalembier schreef:

nog een voordeel van platen: de zaaaaalig diepe bass!
Da's kleuring die veroorzaakt wordt door een continue feedback tussen speakers en draaitafels.

Ikzelf zie dat NIET als een positief iets maar als een absoluut NEGATIEF iets. De strakheid van het laag gaat verloren en wordt vervangen door een wollige brei.

Uiteraard zijn er hele volksstammen die dol zijn op een wollige brei ;-)
Hebben ze daar geen rackvulling voor ?

Kweet iig uit ervaring dat het voor de meeste feestgangers geen drol uitmaakt of je met platen of cd's komt... Het is de muziek die et em doet (vooral die commerciele BoozyWoozy zooi, iig in die tent waar ik stond)
vaj-ta-lie-tie
JempyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 3-4-2003
Berichten: 1
3-4-2003 17:26
heb net de koop van men leven gedaan door die cd-spelers met pitch-control daar zat ik al lang op te wachten .
heb ooit 1 keer met platen gedraaid en dat ging allemaal vanzelf maar met cd's is het niet zo simpel om een deftige basslijn te creeren .
drumm and bass daarentegen kan ik lekker mixen en eens ik de basslijn gevonden heb laat die me niet meer los.

i just love da feeling van ne goeie mix :platen of cd's maakt allemaal gene zak uit, als je niets doet kan je ook nergens geraken
love J. happy :)
kick van't draaien
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
4-4-2003 07:45
Draaien met platen ging helemaal vanzelf??? Vreemd, heb ik geen last van...jammer genoeg...
StefanoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-3-2003
Laatste: 27-4-2010
Berichten: 103
4-4-2003 08:07
ik ga nog een keer 2 draaitafels halen.
want ik ben begonnen met zo'n sh*t platenspeler.
en ik heb dus al wat platen.
ik vind het gewoon jammer om ze te laten liggen.

mzzzl stefan
Zo dat ben ik kwijt
TrickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 12-3-2005
Berichten: 5
7-4-2003 19:13
Voordelen van platen:
- Veel komt er eerder op uit.
- BPM blijft de hele kant hetzelfde
- Meer contact met je muziek. (cd's zit je met pitch bend laugh :D
- Zwaardere lage tonen (dit komt omdat het analoog is)

Nadelen van platen:
- Na veel draaien zijn ze op
- Zijn zwaar als je er veel heb
- Duur ten opzichten van aantal min muziek/prijs
- Elementen zijn ook niet echt goedkoop

Maar ik vind zelf draaien met platen veel beter. Dit komt meer omdat de bpm het nummer meestal constant blijft. Als je cd's gaat mixxen mix je een mix waardoor het vaak een druk iets wordt. Bij een vriend van mij draai ik vaak me cd's maar thuis me vinyl. Nou ik weet het wel hoor. Die vriend van mij gaat nu ook draaitafels kopen happy :) zegt genoeg denk ik.

Greetz
Geen URL in de Quote toegestaan
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 13455
7-4-2003 19:48

Tricky schreef:

Voordelen van platen:
- Veel komt er eerder op uit.
- BPM blijft de hele kant hetzelfde
Even voor de goede orde: Je zit hier vinyl maxi's te vergelijken met voorgemixde CD's. Da's een vergelijking die kant nog wal raakt. Geloof het of niet maar met CD-spelers kun je ook CD's die NIET voorgemixed zijn met elkaar mixen!

(Snip flauwekul verhaal over geluidskwaliteit).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
7-4-2003 20:13

Tricky schreef:

- Zwaardere lage tonen (dit komt omdat het analoog is)
Uhm, dit komt door de feedback.
Door internet beperkt
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
7-4-2003 20:46
Toen ik indertijd (nog niet zo lang geleden) voor platen draaien koos en niet voor cd's, was vooral omdat ik die platendraaiers zo 'cool' vond.

Mocht ik opnieuw kiezen, dan zou ik opnieuw platen nemen, maar om een heel andere reden: mijn favoriete genre kom je niet zo vaak tegen op cd's (en ook niet op kazaa / grokster / ....). Het is namelijk zo dat heel wat releases (vooral underground muziek) alleen in beperkte oplage op plaat geperst wordt en niet op cd.

Verder maak ik geen onderscheid tussen mensen die platen of cd's (of beide) gebruiken.
WeirdMickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-12-2002
Laatste: 20-6-2004
Berichten: 22
8-4-2003 01:14

Snake schreef:

Toen ik indertijd (nog niet zo lang geleden) voor platen draaien koos en niet voor cd's, was vooral omdat ik die platendraaiers zo 'cool' vond.

Mocht ik opnieuw kiezen, dan zou ik opnieuw platen nemen, maar om een heel andere reden: mijn favoriete genre kom je niet zo vaak tegen op cd's (en ook niet op kazaa / grokster / ....). Het is namelijk zo dat heel wat releases (vooral underground muziek) alleen in beperkte oplage op plaat geperst wordt en niet op cd.

Verder maak ik geen onderscheid tussen mensen die platen of cd's (of beide) gebruiken.
mijn genre (drum n bass) komt eigenlijk ook voor het overgrote deel uit op plaat, wat de keuze tussen platen en cds niet zo moeilijk maakte

maar ik zou echt veel meer downloaden als ik cd-mixers had, en dat wil ik niet razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)