Forum > Muziek

Platen VS CD's

(49 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
JSPR*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2002
Laatste: 18-6-2003
Berichten: 16
21-10-2002 11:54
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het draaien van CD's lijkt mij zo saai t.o.v. het draaien met platen...

Alles kan je tegenwoordig met CD's gelijkleggen, ook is het draaien met platen veel leuker je bent meer bezig!!

Wat vinden jullie hiervan, op de grote feesten wordt toch ook niet continu met CD's gedraaid!!

Laat je mening weten..

Draaien doe je met platenspelers, CD's draai je maar op de bank of in je auto.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
21-10-2002 11:58
Dat ben ik niet met je eens. Met de apparatuur van tegenwoordig is het draaien met cd's bijna hetzelfde als draaien met platen. Je kan er zelfs mee scratchen! En het loopt echt niet allemaal vanzelf gelijk hoor.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
JSPR*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2002
Laatste: 18-6-2003
Berichten: 16
21-10-2002 12:09
Toch vind ik het draaien met platen veel creatiever, en een DJ hoort toch met platen te draaien!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 13455
21-10-2002 12:59
Pas op: Dit is een type discussie waar ik behoorlijk een broertje dood aan heb (en die ook NOOIT tot iets positiefs leidt).

Als een persoon die net een paar maanden (of zelfs jaren) achter een setje draaitafels heeft gestaan meent een mening te kunnen hebben over het draaien met CD's zonder daar zelf voldoende ervaring mee te hebben dan vind ik persoonlijk dat hij lult als een kip zonder kop (hij weet immers LETTERLIJK niet waar hij het over heeft).

Zelf draai ik nu zo'n 24 jaar. De eerste 15 jaar met vinyl, de laatste 10 jaar met CD's. Er is helemaal NIETS dat onecht is aan het draaien met CD's. Het is ook niet makkelijker of moeilijker, het is gewoon ANDERS!

En over die creativiteit: Da's natuurlijk helemaal het TOPPUNT. Probeer jij maar eens een loop te maken met een draaitafel, of een trigger, of een teaser stutter.

Kortom: Met beide systemen valt prima te mixen. Elk systeem heeft z'n voor en z'n nadelen. Beiden zijn hardstikke echt.

De volgende die komt met de tekst "met CD's mixen is niet echt" krijgt van mij de "Baron von Dumbschitzen" award (en da's niet iets om trots op te zijn).

Waarvan acte happy :)

[Ik heb het topic verplaatst naar muziek]
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
21-10-2002 17:52

JSPR* schreef:

Wat vinden jullie hiervan, op de grote feesten wordt toch ook niet continu met CD's gedraaid!!
Dit klopt. Dat komt denk ik niet omdat draaien met cd's saaier zou zijn (da's echt gelul), maar vooral vanwege het imago. Dezelfde b.s. als dat sommige dj's de labels van hun vinyl afplakken (tegen nieuwsgierige oogjes). Gewoon interessantdoenerij. Ook DJ's die niet interessant lopen te doen moeten vaak toch met vinyl blijven draaien omdat een hoop dance alleen daarop uitkomt.

Verder is het wel zo dat op grote feesten vaak de DJ op een scherm te zien is en dan "poremt" een draaitafel misschien wat meer dan een cd-speler. Misschien dat de Pioneer CDJ-1000 hieraan een einde kan maken!

Groeten, Victor (die nu 20 jaar draait, waarvan 18 met mijn eigen Technics SL 1200's en de laatste 7 jaar ook met cd)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjJeroenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 4
21-10-2002 22:16
Volgens mij is de enigste reden waarom op grote feesten en meeste discotheken alleen met vinyl word gedraaid omdat bijna alle dj`s platen draaien omdat daar alle muziek (als eerste) op uit komt.

De redenen om wat je op het scherm ziet en imago vind ik beetje onzin shocked 8O !
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
21-10-2002 22:30

DjJeroen schreef:

Volgens mij is de enigste reden waarom op grote feesten en meeste discotheken alleen met vinyl word gedraaid omdat bijna alle dj`s platen draaien omdat daar alle muziek (als eerste) op uit komt.

De redenen om wat je op het scherm ziet en imago vind ik beetje onzin shocked 8O !
Maar waarom komt het als eerste (of soms zelfs alleen maar) op vinyl uit? Omdat die dj's daarnaar vragen! En waarom vragen ze naar vinyl? omdat ze graag met vinyl draaien! En waarom draaien ze graag met vinyl? Mixt makkelijker? Zo gewend? Of toch ook imago?

Als er meer vraag naar cd was kwam het daar echt ook wel op uit. Dat zijn de kosten niet, tegenwoordig.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
V-virusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-2-2003
Berichten: 3
23-10-2002 10:09
persoonlijk draai ik het liefst met platen ik heb ook wel een topload cd speler ( goedkoop ding van gemini ) maar platen draait gewoon het mooist vind ik persoonlijk en omdat iedereen anders is kan het zijn dat sommige mensen liever met cd's draaien en dat is juist zo mooi laugh :D laugh :D
I'm HardCore to the bone
VashStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2002
Laatste: 24-5-2009
Berichten: 35
25-10-2002 21:50
Ik denk dat het ook aan je persoonlijke interesses ligt. Zoals Dré al zegt valt met beide systemen goed te mixen, maar toch heb ik bewust voor de (duurdere) platen gekozen. Waarom? Heel simpel: Dat lijkt me leuker. Don't get me wrong, CD's zijn ook grappig, maar ik kan me voorstellen dat een beginnende DJ die over de financiele middelen beschikt eerder voor vinyl zou kiezen dan voor CD's omdat het gewoon leuker is dan simpel een CD bakken. Platen kopen wordt tegenwoordig ook als een vorm van vermaak beschouwd wink ;)
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
26-10-2002 09:53

SONiCB00M schreef:

Platen kopen wordt tegenwoordig ook als een vorm van vermaak beschouwd wink ;)
Als dat vermaak is, snap ik ook meteen waarom vrouwen het altijd zo leuk vinden om kleding en schoenen te kopen. happy :) happy :)

Greetz, Dj Fossalta

Terug naar forum Reageer (zonder quote)