Forum > Opmerkingen

Status

(59 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
15-5-2010 23:16
Net viel het me op dat er plots als status (of hoe je het ook wilt noemen) Noob v.d. maand onder mijn naam staat. Geluk dat ik nog wel wat gevoel voor humor heb en het niet al te serieus neem. Toch vraag ik me af op welke redenen die status gebaseerd is.

Ik ben iemand die veel leest en relatief weinig post. Ik waag me dus ook niet aan discussies met andere ('erkende') leden omdat ik weet dat er personen zijn op dit forum die het tienvoudige aan kennis bezitten i.v.m. mij. Ben ik daarom een noob ?

Een forum dient om kennis onder leden uit te wisselen, en een soort medium te vormen waarin leden ideeën en gedachten aan elkaar kunnen uitwisselen zodat de één de ander kan aanvullen en of verbeteren. Als er alleen maar correcte informatie op dit forum meegedeeld mag worden (en je anders de status van noob v.d. maand krijgt) had Dré in mijn opzicht beter een online FAQ kunnen oprichten met alles over licht en geluid dan een forum. Een forum dient om van elkaar te leren.

Verder denk ik ook niet dat het een mooie en aanlokkende reclamestunt is om deze status onder iemand zijn neus te schuiven. Zoals ik hierboven al zei, een forum dient om van elkaar te leren, niet elkaar af te breken.

Ik ben er in ieder geval niet erg mee opgezet. Ik weet van mezelf dat ik de kennis van sommige leden hier op het forum (waaronder Dré) nog lang niet benader maar ik weet ook dat ik al een tijdje uit het noob-tijdperk ben uitgegroeid. Als die leden zich dan om de één of andere reden meer voelen als de anderen, tja, wat moet je dan met een forum ? Verder niks persoonlijks of zo, maar een uitleg is Dré toch wel verschuldigd vind ik. happy :)
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
15-5-2010 23:20
uitleg
dus...
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
15-5-2010 23:34

pimmo schreef:

uitleg
Dat had ik zelfs nog niet gelezen / gezien.

Om even verder te gaan op Dré zijn reactie.
Ben ik een noob omdat ik verkeerde informatie te horen krijg van een 'ouwe rot' in het vak en het daarom als algemene waarheid beschouw ? (De man zit al heel zijn leven in het vak, dus, goedgelovig als ik ben, beschouwde ik het als een algemene waarheid.)
Met andere woorden, ik word 'gestraft' omdat ik verkeerde info te horen heb gekregen van iemand anders ? Is DAT niet een beetje de wereld op zijn kop ?

Verder ben ik, zoals ik in mijn openingspost al onderbouwde, helemaal geen discussie aangegaan met Webbie, ik had alleen graag te horen gekregen van hem hoe het dan wel in elkaar zat. Raar dat ik om die vraag deze status onder mijn neus geschoven krijg.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
15-5-2010 23:45
Met een status als die zou ik een beetje oppassen met het persoonlijk aanvallen.

Geniet een maandje van je status en maak er verder geen punt van wink ;)
dus...
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
15-5-2010 23:51

pimmo schreef:

Met een status als die zou ik een beetje oppassen met het persoonlijk aanvallen.

Geniet een maandje van je status en maak er verder geen punt van wink ;)
Ik heb helemaal niet de bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen. Excuses als het zo misschien overkomt.
De status op zich boeit me ook niet zoveel, maar ik vind het wel niet bepaald (lees: totaal niet) passen bij één van de beste licht en geluids fora's met het beste 'imago' van België en Nederland zoals deze.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
16-5-2010 05:37
Fantastisch idee om iedereen er attend op te maken dat je noob van de maand bent. Anders was het amper iemand opgevallen laugh :D
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
16-5-2010 09:52
Je hebt nog geluk. In de begindagen van het forum kreeg iemand een paar ezelsoren uitgereikt van Dré en moest hij daarmee drie uur in de hoek staan.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
16-5-2010 10:25

DJefke schreef:

Fantastisch idee om iedereen er attend op te maken dat je noob van de maand bent. Anders was het amper iemand opgevallen laugh :D
Zoals ik al zei, de status kan me weinig boeien. Ik snap alleen het idee erachter niet om dit op een forum toe te passen.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2010 12:33
Omdat niet alles altijd maar serieus is, en omdat mensen soms ronduit hilarisch zotte uitspraken doen (of ze nou van een ander komen of niet) die wel beloond moeten worden.

Ik ben eens gedegradeerd van Moderator naar Muts van de Maand.
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
16-5-2010 15:19
Om eerlijk te zijn vind ik dit één van de meest 'gekke' dingen die ik hier ooit (!) heb gezien en ik kom hier toch al jaren, bijna dagelijks. Een forum is er voor iedereen, voor leken en professionals. Allemaal onder het motto om van elkaar te leren. Daar horen dus ook antwoorden bij die soms niet kloppen, iemand anders kan je daar dan weer op wijzen en het uitleggen. Wat heb je dan bereikt? Precies: er zijn 2 mensen die iets geleerd hebben: de vraagsteller en diegene die met het 'foute' antwoord kwam, in dit geval Twinscan.

Als iedereen die iets heeft gepost wat later niet bleek te kloppen een N00b van de maand award kreeg, dan bleef alleen Dré zelf waarschijnlijk over. Vind het persoonlijk niet echt chic op een forum als dit....

Een precieze uitleg van wat Twinscan nou precies fout gezegd heeft, ontbreekt nog zelfs. Terwijl ook hij hier leest om iets te leren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)